تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۴
۰
plusresetminus
دادستان شهرستان راور گفت: یکی از مطالبات جدی مردم این شهر از دستگاه‌های ذی‌ربط مهار سرقت است
مهار سرقت مطالبه جدی مردم راور از دادگستری

   به گزارش سرویس قضایی «راه آرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری؛ نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع مهار سرقت، در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب راور گفت: یکی از مطالبات جدی مردم از دستگاه‌های ذی‌ربط، تأمین امنیت اجتماعی و بخصوص پیشگیری و مبارزه همه‌جانبه با جرم سرقت است.

طی این نشست مجتبی استوار زاده، اظهار کرد: سرقت بزه‌ای علیه اموال و مالکیت عموم جامعه است که متاسفانه رشد آن روند افزایشی داشته و این رشد فزاینده علاوه بر اینکه نظم و امنیت و آرامش عمومی جامعه را تحت شعاع قرار داده، آزار روانی و مادی بسیاری را به شهروندان و جامعه تحمیل می‌کند.

وی افزود: وقوع این بزه خسارات بسیاری نیز به بیت‌المال وارد می‌کند؛ چرا که بخشی ‌از اموالی که به سرقت برده می‌‌شود، اموال دولتی و مختص دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده و منجر به تحمیل هزینه‌های گزاف بر بیت‌المال و اموال عمومی می‌شود و مقابله با این بزه و نگهداری زندانیان، بار مالی سنگینی را بر دوش دولت می‌گذارد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم، با اشاره به آمار وقوع سرقت در شهرستان راور، گفت: عامل اصلی گسترش میزان سرقت‌ها، مال خرها هستند که اگر با آن‌ها برخورد موثر داشته باشیم می‌توانیم شاهد کاهش سرقت باشیم چون سارقان نمی‌توانند اجناس سرقتی خود را به فروش برسانند.

در پایان دادستان راور عنوان کرد: برای پیشگیری از وقوع سرقت از تجهیزات برق اقداماتی مانند نظارت بر عملکرد کارگاه های ضایعاتی و شناسایی خریداران اموال مسروقه وکنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار و ساماندهی معتادین متجاهر و پایش تصویری معابر و اماکن و همچنین افزایش گشت های انتظامی و بسیج مردمی و همکاری مردم در حفاظت از اموال خود ضروری به‌نظر می‌رسد.

انتهای پیام/کمساری https://armanekerman.ir/vdcaayn6w49ne01.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما