تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۸
۰
plusresetminus
فرماندار رفسنجان خبر داد:

رفسنجان دو درخت کهنسال ثبت ملی دارد

فرماندار رفسنجان گفت: رفسنجان دو درخت کهنسال ثبت ملی دارد که نخستین آن درخت ۶۷۰ ساله پسته در اودرج و دیگری درخت بید قدمگاه در سرچشمه رفسنجان با قدمت ۲۸۰ ساله است.
رفسنجان دو درخت کهنسال ثبت ملی دارد
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ حسین رضایی امروز در آیین رونمایی از لوح ثبت ملی درخت کهنسال بید قدمگاه در سرچشمه رفسنجان با حضور جمعی از مسئولین اظهار کرد: رفسنجان دارای ۳۰۰ اثر گردشگری شناخته شده است که ۷۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

وی در توضیح دو اثر طبیعی درخت کهنسال ثبت ملی شده در رفسنجان افزود: نخستین درخت ۶۷۰ ساله پسته در اودرج است و دومین اثر ثبت شده در فهرست آثار طبیعی ملی هم بید قدمگاه سرچشمه رفسنجان و دارای قدمت ۲۸۰ساله است.
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان هم گفت: اثر طبیعی بید قدمگاه سرچشمه چند ماه جزء آثار طبیعی ثبت ملی شده است.

حسن حسینی افزود: این درخت کهنسال از رسته بید است که با ریشه دواندن این درخت جگلی به مساحت هزار و ۸۰۰ متر مربع ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه طول تنه اصلی رخت تا آخرین ریشه ۱۰۰ متر است تصریح کرد: این جنگل در شیبی در مسیر جویبار دائمی ایجاد شده و قطر تنه اصلی این درخت ۱۲.۷ متر است و در منطقه سرچشمه و در دامنه کوه موسوم به امیرالمومین ( قدمگاه) قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: تعدادی اثر در دست ثبت ملی از جمله دره راگه داریم و پیگیری ها جهت محقق شدن این امر در دست است.





انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcc40qsi2bq1m8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما