تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۵
۰
plusresetminus
در راستای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»؛

سیاست‌های تشویقی برای فرزند‌آوری در شهرداری کرمان اجرا می‌شود

در راستای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» سیاست‌های تشویقی برای فرزند‌آوری در شهرداری کرمان، اجرایی و از مادران باردار شهر کرمان، حمایت می‌شود.
سیاست‌های تشویقی برای فرزند‌آوری در شهرداری کرمان اجرا می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ، در جلسه‌ای که با حضور معاونان شهردار و مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری کرمان، به منظور بررسی امور رفاهی و آیین‌نامه قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» برگزار شد، گفت: با هدف حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در آیین‎‌نامه رفاهی شهرداری نسبت به سال قبل تغییرات موثری ایجاد شده است.

وحید خطیبی ادامه داد: بیشترین مشکلات خانواده ها برای فرزند‌آوری، مربوط به هزینه‌های درمانی، پزشکی، آزمایشات غربالگری، ژنتیک و مکمل‌های غذایی، زایمان و موضوع نگهداری از بند ناف است که در بخش حمایت پزشکی و درمانی تا جای ممکن از پرسنل حمایت خواهیم کرد. 
 
در ادامه این جلسه، مدیر اداره رفاه شهرداری کرمان، به پرداخت کمک هزینه نقدی برای فرزندان اول تا سوم و بیش ازآن اشاره کرد و افزود: این مبلغ در سال‌های گذشته دو میلیون تومان بوده که طبق تغییرات انجام‌شده در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به صورت تصاعدی به تعداد فرزندان افزایش پیدا کرده و برای دوقولوها به صورت ویژه دیده شده است. 
 
محسن ملکی، افزود: این مبلغ، برای فرزند اول پنج میلیون تومان، برای فرزند دوم، هفت میلیون تومان و برای فرزند سوم و سوم به بعد، ۹ میلیون تومان و برای دو قلوها به ازای هر کدام، ۱۰ میلیون تومان تغییرکرده است. 
 
وی همچنین از حمایت بیمه تکمیلی برای خانواده  جمعیت پنج نفر به بالا و دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال خبر داد و افزود: به غیر از پدر و مادر، هزینه تکمیلی بچه‌های خانواده سه فرزند به بالا کامل پرداخت می‌شود. 
 
ملکی، تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی و خدمات شهری برای خانواده‌های فرزند‌آور و همچنین حمایت از ازدواج‌های صورت‌گرفته را از جمله برنامه‌های حمایتی شهرداری برای پرسنل برشمرد و ادامه داد: سعی می‌شود تا سیاست‌های تشویقی برای فرزند‌آوری در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خوبی اجرا و موجب تشویق پرسنل شود. 
 
در ادامه مدیرامور بانوان و خانواده شهرداری کرمان، با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مصوبه سال ۱۴۰۰ آن را مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی دانست و گفت: این قانون ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره دارد و سازمان‌ها را ملزم به تشکیل ستادی در این خصوص کرده است.  
 
ساراکارگر جهرمی، تصریح کرد: در این قانون همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه دولت موظف شده‌اند تا دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و منشورهای مرتبط با خانواده، فرزندآوری و جمعیت را در چهارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه کنند و در زمان مقرر، ارائه دهند. 
 
وی در ادامع از تشکیل ستاد «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در شهرداری کرمان خبر داد و گفت: گزارش‌هایی را در این خصوص به  استانداری کرمان و «کمیته کشوری ارزیابی» که ذیل این قانون تشکیل شده است، ارائه کرده‌ایم، که از دید مسئولان استانداری، قابل تقدیر بوده است. 
 
  
کارگر، با تاکید بر اینکه طبق آیین نامه ابلاغی، باید ۳۰ درصد تبلیغات شهری به موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اختصاص پیدا ‌کند، ادامه داد: در این راستا ۱۱ درصد تبلیغات شهری در سال گذشته به موضوع جوانی جمعیت  و ۲۱ درصد به مفاهیم حوزه زنان و اشتغال زنان اختصاص داده شده است.  
 
وی برگزاری ۳۰ عنوان کارگاه آموزشی فعال مرتبط با خانواده و فرزند‌پروری، اجرای طرح «هزار روز مهرورزی» برای مادران باردار شهر کرمان، تشکیل دبیرخانه شهردوستدار خانواده و بازدید از مراکز آموزشی قبل از زایمان، به منظور رفع مشکلات را از جمله اقدامات شهرداری در راستای حمایت از زنان و مادران ذکر کرد و گفت: پیشنهاداتی نیز برای مادران باردار شهر کرمان، مطرح شده که یکی از موارد ایجاد اتاق مادر و کودک بوده است که امیدورایم برای اجرا مورد قبول مسئولان قرار گیرد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcg7t9q3ak9wu4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین