تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
۰
plusresetminus
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر خبر داد:

تخصیص بیش از ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی بردسیر به کشت یونجه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در سال زراعی جاری سطحی بالغ بر ۵۸۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کاشت یونجه اختصاص یافته است.
تخصیص بیش از ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی بردسیر به کشت یونجه
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان؛ حیدرآبادی گفت: در سال زراعی جاری سطحی بالغ بر ۵۸۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کاشت یونجه اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر افزود: یونجه دارای ارقام مختلفی است که در شهرستان بردسیر غالبا از رقم‌های همدانی، رنجر، بمی و مائوپا استفاده می‌شود.

حیدرآبادی تصریح کرد: محصول یونجه در شهرستان بردسیر غالبا برای تامین خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد و کشاورزان و بهره‌برداران پس از برداشت و ذخیره‌سازی میزان مورد نیاز دام‌های خود، مقدار مازاد محصولات را به دامداری‌های صنعتی سطح شهرستان و استان‌های همجوار عرضه می‌نمایند.

حیدرآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر تصریح کرد: یونجه یکی از گیاهانی است که برای اولین بار در ایران یافت شد و در زمان‌های گذشته مادها برای اینکه حیوانات را رام کنند از یونجه استفاده می‌کردند که یونجه یکی از گیاهان چند ساله و دائمی با ریشه راست است که راست‌ترین ریشه آن به ریشه اول مشهور است.

وی خاطرنشان کرد: فصل پاییز و فصل بهار بهترین زمان برای کاشت یونجه است و البته باید بدانید که کاشت پاییزه ارجح تر از کاشت بهاره است.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdch6knzq23nxqd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین