تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۷
۰
plusresetminus
در شورای شهر کرمان مصوبه کمیسیون گردشگری مبنی بر استفاده عموم از فضای سبز باغ موزه صنعتی با متولی‌گری سازمان فضای سبز در کاشت و نگهداری گل و چمن تصویب شد.
باغ موزه صنعتی به روی عموم مردم کرمان باز می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادی «راه آرمان» نودوپنجمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اکثریت اعضاء در محل شورا برگزار شد.

طبق رسوم همیشه مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورا یکی پس از دیگری در صحن علنی به رای گذاشته شد که برخی مصوب و برخی دیگر مورد انتقاد قرار گرفت به به کمیسیون برگشت خورد اما دو موضع بسیار مورد توجه قرار گرفت اولی متعلق به باغ موزه صنعتی و دیگری متوحه شخص شهردار بود که میزان ماموریت‌های خارج از استان وی بیش از موارد مصوب در قانون شور بود که مورد انتقاد نایب رئیس شورای شهر قرار گرفت.

محمدامین شمس مسئول کمیسیون گردشگری شورای شهر کرمان در خصوص پارک موزه صنعتی گفت: طبق جلسه چند جانبه‌ای که بین سازمان فضای سبز و ارشاد و شهرداری و مسئولین موزه برگزار شد مقرر شد تا فضای سبز موزه صنعتی دراختیار عموم قرار گیرد.

وی ادامه داد: باغ موزه صنعتی شامل فضای سبزی است که نیازمند احیاء بود بنابراین سازمان فضای سبز با نظارت شهرداری مقرر شد تا این بافت را احیا کند و شهرداری هم مراقبت از آن را به شرط اینکه در اختیار عموم قرار گیرد بر عهده گرفته است.
شمسی‌زاده تاکید کرد: فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گرفته تا هم ان را احیا کند و هم از مراسمات فرهنگی مختص خودش در این باغ موزه استفاده کند.

رامین امیر مداح در تکمیل سخنان شمسی گفت: تنها مشکلی که در استفاده از این پارک صنعتی وجود دارد، نبود زمان مشخصی برای باز بودن پارک است زیرا طبق صحبتی که شده زمان استفاده از پارک منوط به زمان باز بودن موزه است که این امر برای شهرداری هنوز مبهم است زیرا استفاده عموم از پارک نباید زمان بندی داشته باشد.

 محمد امینی‌زاده به مصوبه کمیسیون اشاره کرد و گفت: ساعات بازگشایی این پارک مانند زمانبندی پارک بانوان است که در مصوبه تعیین شده است اما با میراث فرهنگی  هم باید جلسه‌ای گذاشت تا در زمان بازگشایی پارک موزه هم برای استفاده عموم باز باشد یا به صورت رایگان یا با ارائه بلیط مردم بتوانند از این موزه استفاده کنند. 

محمدرضا کمساری نائب رئیس شورای شهر کرمان در خصوص اینکه آیا شهردار باید برای رفتن به سفر مجوز رسمی داشته باشند از شورا گفت: تقاضای ما این است که  شهردار کرمان گزارشی از نتیحۀ ماموریت‌هایی که سال گذشته برای شرکت در جلسات مختلف به خارج از استان داشته است  را به صحن علنی شورای شهر ارائه دهند .

عضو شورای شهر کرمان تاکید کرد: میزان ماموریت‌های دکتر شعرباف‌تبریزی سال گذشته از حد مشخصی که در سیستم اداری و پرسنلی در نظر گرفته شده بالاتر بوده است.
کمساری ابراز کرد: «به‌طور دقیق نمی‌دانیم که از لحاظ قانونی آیا شهردار برای مرخصی‌ها و ماموریت‌هایی دارند، باید از شورا و یا رئیس شورا مجوز بگیرند یا صرفا نامه‌ای باید ارسال شود؟ در یک و نیم سال گذشته روال این بوده که تنها نامه‌ای محض اطلاع به شورا ارسال کرده‌اند در حالی که دربارۀ حداقل دو مرخصی نظر رئیس محترم شورا مساعد نبوده اما سفر شهردار  بدون توجه به این موضوع،صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شهردار تنها  30 روز می‌توانسته است که ماموریت داشته باشند اما 38 روز را در ماموریت بسر برده است، اظهار کرد: مرخصی‌های شهردار بجز استعلاجی‌ها که برای هرکسی پیش می‌آید، هم باید مورد بررسی قرار گیرند و گزارشی آن و علت‌های مرخصی به شورا ارائه شود.

کمساری با بیان اینکه من از قانون دقیق اجازه نامه‌ها خبر ندارم اما طبق رسوم به جز مرخصی‌ها که فکر می‌کنم باید با مجوز شورا باشد ماموریت‌ها هم با نظر رئیس شورای شهر باید صورت بگیرد.

نائب رئیس شورای شهر پیشنهاد کرد: اگر نظر اعضای شورا مساعد است از این به بعد فقط با نظر ریاست شورا، شهردار در ماموریت‌های خارج از استان حضور داشته باشند و از از اعضای شورا می‌خواهم نظارت شدیدتر  و شهردار نیز پاسخگویی بیش‌تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای ما مهم است که نتیجۀ ماموریت‌ها چه بوده است؛ ماموریت‌هایی که بیش از حد متعارف بوده‌اند نیز مشخص‌اندف گفت: در حالی که شهردار سال گذشته 7 روز مرخصی استحقاقی، 11 روز مرخصی استعلاجی و 38 روز ماموریت داشتند.
کمساری با اشاره به این امر که شاید گزارش شهردار نشان بدهد که ماموریت‌هایی رفته‌اند مفید بوده استف گفت: ما هم عملکرد درست را زیر سئوال نخواهیم برد  اما اگر این‌طور نباشد حتما باید پاسخگو باشند.

نایب رئیس شورای شهر کرمان دربارۀ ماموریت‌های خارج از کشور شهردار اظهار کرد: فکر نمی‌کنم ماموریتی به خارج از کشور داشته باشند اما سفر  به خارج از کشور برای شهردار ثبت شده است که. بعد از گزارش دقیق‌تر شهردار می‌توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.

کمساری اذعان کرد: شهردار کرمان یک سفر هم به کشور عمان داشته و طبق قانون از مرخصی استفاده نکردند و البته شورا هم مجوز به سفر به عمان را صادر نکرده اما شهردار حضور داشته است، این بحثی متفاوت است و باید دربارۀ آن در یک فرصت دیگر صحبت کنیم.

رامین امیرمداح ـ معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز در پاسخ به انتقاد کمساری در خصوص میزان مرخصی و ماموریت‌های شهردار گفت: اخذ گزارش ماموریت‌های شهردار حق قانونی شورای شهر است ولی تا پیش از این، ماموریت و مرخصی طبق قانون باید با تایید استانداری صورت می‌گرفته است، شهردار تقاضا می‌دهد و استانداری نظر می‌دهد و نامه را استانداری به شورا نامه می‌زند اگر این قانون تغییر کرده اطلاعی ندارم.

کمساری در پاسخ به این اظهارات مداح گفت: اگر با اجازۀ استانداری ماموریت انجام شده، این را هم به شورا ارائه کنند البته مهم این بوده که نتیجۀ ماموریت‌ها چه بوده است.

علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان در پاسخ به انتقادات مطروحه به شهردا در خصوص ماموریت‌ها و مرخصی‌ها گفت: در قانون به صراحت آمده است که برای مرخصی باید از شورا مجوز گرفته شود که تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است و عملا قانون اجرا نشده است.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcjoxevhuqetaz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین