تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۰
۰
plusresetminus
در نشست خبری هفته بدون دخانیات، توسط نوذر نخعی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان از سایت خانواده بانشاط به آدرس www.happyfamily.ir جهت آموزش رایگان برای زندگی بهتر مردم رونمایی شد.
رونمایی از سایت «خانواده بانشاط» و اپلیکیشن «مُهک» توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» صبح امروز نشست خبری هفته بدون دخانیات در سالن سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان برگزار شد.

در این مراسم نوذر نخعی استاد پزشکی‌اجتماعی  و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با رونمایی از سایت «خانواده بانشاط» و اپلیکیشن «مُهک» گفت: سایت خانواده بانشاط به آدرس www.happyfamily.ir دارای محتوای آموزشی رایگان برای زندگی بهتر شده است که دارای مطالبی کاملا علمی و بر اساس تحقیقات روز دنیا است.

وی ادامه داد: این سایت دارای کلیپ، مطالب آموزنده از جمله کتاب، پوستر، اسلاید است که نتیجه 9 سال زحمات افراد متخصص در دانشگاه علوم‌پزشکی است.

 استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در ادامه به اپلیکیشن مُهَک اشاره کرد و گفت: این اپلیکیشن با آدرس (www.mohakapp.ir ) از طریق بازار قابل نصب است که ارزیابی روانشناسی نیز در این اپلیکیشن نصب  شده است و برای مردم بسیار راه گشاست و قسمتی از این اپلیکیشن درباره نحوه ارتباط خانواده با فرزندانشان، آموزش داده شده است.

نخعی به سامانه ۳۷۴۷ اشاره کرد و گفت: این سامانه در ساعات اداری با سه پرسنل ماما، ارشد تغذیه و روانشناس  با حفط محرمانگی به مشکلات مردم پاسخ خواهد داد و اگر از آن استقبال شود، عصرها نیز فعال می‌شود.

در ادامه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آگاه‌سازی خانواده‌ها به عنوان روش موثری در جهت حفظ سلامت فرزندان و عدم روی‌آوری آنان به سیگار و اعتیاد گفت: احتمال این که فردی که سیگار می‌کشد به بقیه مواد مخدر روی آورد، بیشتر است و از طرفی احتمال ترک سیگار نسبت به مواد مخدر بسیار سخت‌تر است.

وی توضیح داد: در نقشه مصرف سیگار نشان می‌دهد که کشورهای اروپای شرقی مصرف سیگارشان از سایر دنیا بیشتر است و کشور ایران نیز رو به متوسط است.

نخعی عنوان کرد: در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ میلادی در نقشه‌های متعدد نشان داده شده است که استان کرمان در سال ۲۰۱۱ کم‌رنگ و بعد کمی پررنگ شده است اما شدت آن نسبت به شمال‌عرب کمتر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به این‌که یکی از مشکلات برندهای خارجی سیگار هستند که بشدت ذائقه‌سازی می‌کنند، توضیح داد: در مقایسه مصرف سیگار مردان و زنان خواهیم دانست که یک چهارم آقایان و یک بیستم خانم‌ها سیگاری هستند و در مجموع چهارده درصد مردم این مشکل را دارند.

 استاد پزشکی اجتماعی دانگشاه علوم‌پزشکی کرمان بیان کرد: برای صنعت دخانیات فیلم، کارتون و قفسه‌های پشت سوپر مارکت حائز اهمیت است.
انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdcco0qss2bq1m8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین