تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۲
۰
plusresetminus
مسئول روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی استان کرمان:

بدهی ۲ هزار میلیاردی کارفرمایان به تامین اجتماعی هنوز پرداخت نشده است

مسئول روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: پرداخت بدهی‌های کارفرمایان به این سازمان هنوز پرداختی انجام نشده است.
بدهی ۲ هزار میلیاردی کارفرمایان به تامین اجتماعی هنوز پرداخت نشده است

به گزارش سرویس اقتصادی «راه آرمان» درحالی‌که سازمان تأمین اجتماعی نهادی مردم محور و بزرگ‌ترین مدافع حقوق بیمه‌شدگانش است اما به نظر می‌رسد برخی از کارفرمایان و حتی دولتی‌ها چندان توجهی به حقوق این سازمان ندارند و برخی معوقات آن‌ها برای این سازمان دردسرساز شده‌اند.

آبان‌ ماه سال گذشته با محمود شیخ‌شعاعی مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان در همین زمینه به بحث نشستیم که وی با اشاره به مطالبات سازمان از کارفرماهای دولتی و غیردولتی اذعان کرد: ما در این سازمان حدود دوهزارمیلیارد تومان از کارفرماهای دولتی و غیردولتی مطالبه داریم که به‌مرور زمان، جرائم نیز به آن تعلق می‌گیرد بنابراین از کارفرماها و کارگاه‌هایی که بدهی دارند، می‌خواهیم به سازمان مراجعه کرده و بدهی خود را تعیین تکلیف کنند؛ سازمان هم در این زمینه با آن‌ها همکاری خواهد کرد و این مبالغ را تقسیط می‌کند.

وی تأکید کرد: البته امکان بخشودگی جرائم در حال حاضر وجود ندارد چون جرائم به‌حساب خزانه دولت واریز می‌شود و عاید تأمین اجتماعی نیست لذا در خصوص بخشودگی جرائم باید در دولت تصمیم‌گیری شود که درحالی‌که بررسی است و در صورت عدم تصویب، جرائم به مبلغ بدهی افزوده می‌شود؛همچنین بدهکاران باید بدانند که این بدهی یعنی حق بیمه یک فرد پرداخت‌نشده و گرفتاری‌هایی برای بیمه‌شده ایجاد می‌شود که دین آن به گردن کارفرماست.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان بابیان اینکه تمام اطلاعات افراد در سازمان محرمانه است، گفت:ما لیست این بدهکاران را منتشر نمی‌کنیم بلکه سعی داریم با برگزاری جلسات و تعامل با آن‌ها، در این زمینه به تفاهم برسیم؛ ضمن اینکه سازمان در این زمینه قدرت اجرایی دارد و اگر مطالبه داشته باشیم، می‌توانیم حساب‌های بانکی بدهکاران را مسدود کرده یا جلوی ملک و ... آن‌ها را بگیریم.

برای پیگیری مطالبات بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی بعد از گذشت ۸ ماه دوباره در خصوص بدهی دو هزارمیلیاردی کارفرمایان و مصوبات سفر رئیس‌جمهوری با مسئول روابط عمومی این نهاد مصاحبه‌ای تلفنی انجام دادیم که نتیجه آن نگران‌کننده بود زیرا آنچه مشهود است کارفرمایان بدهکار برای پرداخت بدهی خود هیچ تعهدی ندارند.

سعید ابراهیمی مسئول روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی استان کرمان در گفتگو با «راه آرمان» در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان گفت: سازمان تأمین اجتماعی به‌این‌علت که نهادی مردمی است پس مصوبه‌ای هم نداشته اگر هم بوده در سطح کشور است.

وی تأکید کرد: دولت در کل کشور نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است که به علت حمایت دولت از برخی صنوف ایجادشده است و هنوز هم پرداخت‌نشده است.

روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: دولت‌ها برخی از اقشار را موردحمایت قرار داده‌اند به‌طور مثال ۳۴ درصد صنوف از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند و عملاً تحت حمایت دولت‌ها قرار می‌گیرند به این شکل که تنها افراد تحت پوشش بیمه هفت درصد از حق بیمه را پرداخت می‌کنند و ۲۳ درصد باقی‌مانده را دولت‌ها متعهد به پرداخت می‌شوند 

روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی استان اذعان کرد: در شهرستان‌هایی مانند انار، کشکوئیه و برخی توابع رفسنجان به علت کشاورز بودن افراد از پرداخت حق بیمه معاف هستند و موردحمایت دولت هستند.

ابراهیمی ادامه داد: حمایت دولت هم در تفاهم با سازمان تأمین اجتماعی کل کشور منعقد می‌شود و از اینکه آیا بدهی‌ها پرداخت‌شده‌اند یا خیر اطلاع دقیقی ندارم.

وی اذعان کرد: در استان کرمان کارفرمایان دو میلیارد و ۲۰۰ هزار میلیون تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار هستند که هنوز هم پرداخت‌نشده است و این اوامر سبب مشکلاتی در زمینه پرداخت‌ها برای بیمه‌شدگان شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcawyn6049nea1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین