تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰
۰
plusresetminus
همایش طلایه‌داران ساخت گنبد مقام حضرت زینب(سلام الله علیها) با حضور بانوان خیّر کرمان صبح امروز در محل ستاد عتبات شهر کرمان برگزار شد.
همایش طلایه‌داران ساخت گنبد تل زینبیه در کرمان برگزار شد
به گزارش سرویس اجتماعی «راه آرمان» به نقل از ایسنا؛ در این مراسم مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اهمیت کمک برای توسعه و بازسازی عتبات اظهار کرد: رستگاری انسان در ایمان به رسول‌الله(صلیه الله علیه و آله) و پیروی از دستورات قرآن کریم است.

مریم‌سادات طباطبایی یکی از وجوه تکریم پیامبر و اهل بیت(علیهم السلام) را بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه دانست و افزود: اجر رسالت پیامبر اکرم و محبت اهل بیت عصمت و طهارت است و هر قدمی در این راه، باقیات‌الصالحات است و پس از مرگ بانی خیر هم ثمرات این کار ماندگار برای او نوشته می‌شود.

وی بیان کرد: کسی که توفیق داشته باشد یک درهم برای امام خود خرج کند، خداوند ثواب یک میلیون درهم حج برایش می‌نویسد.

در ابتدای این مراسم علی‌رضا محسنی مدیر فنی کارگاه‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمان نیز با بیان این‌که ستاد کرمان پرچم‌دار امر توسعه و بازسازی حرم‌های مطهر است، افزود: پروژه ساخت گنبد جدید برای حرم مطهر سیدالشهدا در کرمان انجام شده و بزودی زحمات یک دهه‌ی کرمانی‌ها با نصب گنبد در حرم مطهر سیدالشهدا به ثمر می‌نشیند. 

وی در ادامه به اشاره به اتمام پروژه‌ی اتصال سرداب‌های حرم مطهر در عید فطر سال‌جاری، اظهار کرد: اتصال سرداب حسینی به صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها نیز به همت کرمانی‌های ولایت‌مدار در حال انجام است و همچنین در حال حاضر کارگاه‌های ستاد عتبات در کرمان مشغول ساخت گنبد تل زینبیه هستند.

محسنی از اجرای بیش از ۸۰ درصدی ساخت گنبد تل زینبیه در کرمان خبر داد و گفت: بنای قدیمی تل زینبیه در طرح توسعه حرم مطهر حسینی تخریب شده و سازه جدید قرار است تا اواخر سال ۱۴۰۲ تکمیل و در کربلا نصب شود.

لازم به ذکر است ساخت گنبد تل زینبیه در کرمان از تیرماه  سال  ۱۴۰۰ آغاز شده و قرار است در اسفند ماه  امسال در کربلا بر روی ساختمان مقام حضرت زینب(سلام الله علیها) نصب شود.

  سازه اصلی این گنبد، فولادی و پوشش آن از سگمنت‌های بتنی است که به وسیله پیچ‌ومهره به سازه اصلی متصل می‌شود. این سازه دارای ۲۴ ستون و ۸۴ سگمنت بتنی و ۱۱.۶ متر ارتفاع است. پوشش معماری آن با کاشی معرق طرح سنتی اسلامی توسط استادکاران کرمان کار می‌شود.

در کارنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان پروژه‌های مهمی هم‌چون ساخت گنبد جدید حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام، لاغرسازی و مقاوم‌سازی چهار ستون اطراف ضریح حرم مطهر، اتصال سرداب‌های حرم حسینی و مرمت گلدسته حرم مطهر امامین کاظمین ثبت است.
انتهای خبر/پ https://armanekerman.ir/vdcdso0f5yt0sj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین