کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

۶۵۰ دانش‌آموز در کرمان تحصیل می‌کنند

13 خرداد 1402 ساعت 16:38

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۶۵۰ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی آینده در مدارس استان کرمان ثبت نام می‌کنند.


به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از خبرگزاری مهر رضا رضایی گفت: شیوه نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ باشعار «ثبت نام مطلوب، عدالت محوری، خانواده مداری» منظم به راهنمای نظارت بر این فرایند، ابلاغ شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۵۰ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی آینده در مدارس استان ثبت نام کنند بر تکریم اولیا و عدالت محوری در زمان ثبت نام تاکید کرد.

وی بر تلاش جهادی و کاربست تجارب گذشته در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دولت مردمی تأکید کرد و افزود: مدیران شهرستان‌ها و مناطق در انتخاب اعضای ستاد ثبت‌نام، به ویژگی‌هایی نظیر حسن‌خلق، سعه‌صدر و آگاهی به قوانین ر مد نظر داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، خواستار نظارت دقیق، منظم و مستمر بخش‌های نظارتی این اداره کل بر فرایند ثبت دانش‌آموزان در مرکز و سایر شهرستان‌ها و مناطق شد و عنوان کرد: کار نظارت به منظور رعایت حقوق شهروندی به ویژه حقوق والدین و دانش‌آموزان صورت می‌گیرد و باید شهرستان‌ها و مناطق، ذیل ستاد ثبت‌نام استان به این مهم توجه داشته باشند.

رضا رضایی با بیان اینکه شناسایی و تحلیل درست مسائل فرایند ثبت نام و کاربست راه حل‌های مؤثر در راستای اجرای صحیح قوانین و مقررات جهت رفع نارسایی‌ها در دستور کار قرار گیرد؛ خاطر نشان کرد: مسئولان ستاد ثبت‌نام در شهرستان‌هاباید به صورت منسجم و هماهنگ نسبت به تبیین دستورالعمل ثبت‌نام برای اعضای ستاد و مدیران مدارس اقدام کنند.

وی عدم دریافت وجوه غیرمجاز و توجه به زمان و محدوده بندی جغرافیایی ثبت‌نام را مصداق تحقق حقوق شهروندی و رعایت حقوق والدین و دانش‌آموزان برشمرد و اذعان کرد: باید سهمیه ثبت‌نام مدارس با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی جنسیت و دوره تحصیلی، تعیین و به شیوه مناسب اطلاع رسانی شود.

رضایی بیان کرد: به منظور اجرای تکالیف مقرر در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و انسداد مبادی بی‌سوادی، جلوگیری از بازماندگی تحصیلی افراد لازم‌التعلیم، در جذب حداکثری لازم‌التعلیمان دوره ابتدایی باید پیگیری ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه اقدام مؤثر انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تأکید کرد: جهت تسهیل ثبت نام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی ایرانی در چهارچوب ضوابط و مقررات اعلامی اقدام و در مورد اتباع خارجی حسب دستورالعمل ابلاغی هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها به عمل آید.

رضایی گفت: برای ایجاد نظارت همگانی بر فرایند ثبت‌نام، شکایات و گزارش‌های مردمی در سامانه پاسخگویی به شکایات، به آدرس www.shekayat.medu.ir ثبت می‌شود و در اسرع وقت بررسی شود و مورد پاسخگویی قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 134918

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/134918/۶۵۰-دانش-آموز-کرمان-تحصیل-می-کنند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir