تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۱
۰
plusresetminus
امام جمعه جیرفت گفت: تفاوت قیام ۱۵ خرداد با سایر قیام‌ها در هدفش بود، زیرا هدف این قیام، تشکیل حکومت اسلامی بود.
هدف قیام ۱۵ خرداد، تشکیل حکومت اسلامی بود
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی«راه آرمان» از جیرفت؛ صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد که در مسجد جامع جیرفت برگزار شد، گفت: قیام ۱۵ خرداد به انقلاب اسلامی در ایران منجر شد و هدف این قیام با سایر قیام‌ها تفاوت داشت زیرا هدفش تشکیل حکومت اسلامی بود.
 
امام جمعه جیرفت ضمن تسلیت رحلت امام خمینی (ره)، بیان کرد: انتصاب امام خامنه‌ای بعنوان رهبر انقلاب و جانشین امام راحل، ارزشمند بود زیرا مصیبت رحلت امام خمینی (ره) را قدری کم کرد.
 
حجت‌الاسلام تارم بااشاره به حدیثی که خطاب آن به دشمنان است، اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند که از هوشمندی و هوشیاری مومن بترسید زیرا مومن با نور خدا، حقایق را می‌بیند.
 
وی مصداق مومن را حضرات معصومین (ع) معرفی کرد و گفت: سایر مومنان هم متناسب با میزان ایمان و بندگی خدا، از نور الهی برخوردار هستند و امام راحل هم با نور الهی، حقایق را می‌دیدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در باب مصداق‌های دیدن حقایق با نور الهی توسط امام راحل، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ با قاطعیت گفتند که شاه را از این مملکت بیرون می‌کنم، سربازانم در گهواره هستند و بعد از انقلاب، در جریان تسخیر لانه جاسوسی، فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و مجوز انحلال ارتش را ندادند بلکه گفتند ارتش، باید اصلاح بشود.
 
وی با اشاره به تحقق فرمایش امام راحل، مبنی بر شنیدن صدای شکستن استخوان‌های کمونیست، افزود: امام راحل در پاسخ به ابراز نگرانی‌های برخی خواص، بعد از خلع منتظری، برای آینده کشور، با آرامش فرمودند که نگران نباشید زیرا شما سیدعلی خامنه‌ای را دارید.
 
امام جمعه جیرفت درخصوص دیدن حقایق، با نور الهی توسط مومنان، که مصداق امروزی آن، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستند، گفت: در جریان حمله آمریکا به عراق، افرادی گفتند که ایران باید به کمک عراق برود، ولی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند که «در این جنگ، ایران، بی‌طرف است» که بعداً مشخص شد هدف آمریکا از این جنگ، درگیر شدن ایران در جنگ بوده است.
 
وی افزود: سیدحسن نصرالله گفته، در گذشته که شرایط سختی بود، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) فرمودند «شما پیروز خواهید شد» و پیروز شدیم.
 
حجت‌الاسلام تارم خاطرنشان کرد: در جریان حوادث سوریه، طبق معادلات مادی، بشار اسد درحال شکست قطعی بود و مقام معظم رهبری فرمودند که «بشار اسد باید بماند» و اکنون کشورهای ناامید از ماندن حکومت سوریه، درحال مسابقه برای ارتباط با این کشور هستند.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcci0qse2bq1o8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما