تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۸
۰
plusresetminus
جانباز دفاع مقدس گفت: ایجاد وحدت کلمه در میان مردم و همچنین فرمان ایجاد سازمان‌های مردم نهاد از ابتکارات امام راحل برای مانایی انقلاب بود.
وحدت کلمه و ایجاد  سازمان‌های مردم نهاد از ابتکارات امام راحل بود
محمد مطهری جانباز دفاع مقدس و فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس شهید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان امام خمینی(ره) را احیاگر قرن دانست و گفت: مدلی که حضرت امام(ره) در جمهوری اسلامی ایجاد کرد در واقع مدل جدیدی در برابر حکومت‌های لیبرال، مارکسیست و کمونیست بود که رای مردم به معنای جمهوری و اسلام نیز در آن جاری است و این از ابتکارات امام بود که توانست عناصر انقلاب را در کنار هم جمع کند و ارزش‌های دینی، اسلامی را به مردم آموزش داد تا استفاده کنند.
 
مطهری افزود: امام راحل توانست نظام جمهوری اسلامی را جایگزین نظام ‌پادشاهی کند و البته که این یک کار عجیبی است و امروز شاهدیم که الگوی امام(ره) که ۴۴ سال از عمر آن می‌گذرد، دنیا را متحیر کرده است.
 
جانباز دفاع مقدس با اشاره به این‌که ایجاد وحدت کلمه در میان مردم و همچنین فرمان ایجاد سازمان‌های مردم نهاد از ابتکارات امام راحل برای مانایی انقلاب بود، توضیح داد: امام راحل برای مانایی این انقلاب تدابیر خاصی بکار برد در کنار ایجاد وحدت کلمه مردم، امام نیز یکسری سازمان‌ها را در کنار هم قرار داد مثلا در بُعد نظامی ارتش جمهوری اسلامی را ابقا کرد اما بعضی از منافقین نظرشان این بود که این ارتش باید امحا شود از آن‌جا که امام راحل چون می‌دانست که نظام غرب و شرق آن زمان در برابر جمهوری اسلامی ایستادگی خواهند کرد، در کنار ارتش، سپاه را نیز تاسیس کرد.
 
وی افزود: در بُعد نظامی دغدغه امام راحل برطرف نشد از این رو بسیج را ایجاد کرد تا بتواند از این نظام دفاع کند، در بُعد محرومیت‌زدایی از آن‌جا که در نظام شاهنشاهی اندک خدمات به مردم داده بود امام می‌دانست که محرومیت در روستاهای دورافتاده و شهرها غوغا می‌کند از این رو سازمان جهاد‌سازندگی را ایجاد کرد و اکنون شاهدیم که جوانان این سازمان در موضوعاتی چون راه، آب، سازندگی و فرهنگی شب و روز نمی‌شناختند و برای مردم خدمت می‌کردند.
 
جانباز دفاع مقدس توضیح داد: برای محرومیت‌زدایی در کنار همه کارهایی که انجام شده بود امام راحل کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، حساب ۱۰۰ بنیاد امام را ایجاد کرد و از آن‌جا که انقلاب امام راحل یک انقلاب فرهنگی بود با تدابیر چند نهاد فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و راه‌اندازی ستاد نماز‌جمعه در کشور به مانایی انقلاب اسلامی کمک کرد.
 
مطهری تشریح کرد: امام(ره) در بُعد آموزش تنها به آموزش و پرورش اتکا نکرد، جمعیت ایران اسلامی قبل از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد با سواد بودند از این رو امام راحل نهضت سوادآموزی را ایجاد کرد تا در حکومت دینی مردم باسواد باشند و این روزها بالای ۹۰ درصد جامعه ایرانی باسواد هستند.
 
جانباز دفاع مقدس افزود: امروزه همه دشمنان عظمت این انقلاب را درک کرده‌اند، این انقلاب به مردم ما عظمت داد و در شرایطی که غربی‌هایی که قبل از انقلاب در کشور بودند درخواست داشتند که در فیش حقوقی‌شان رقمی به عنوان حق توحش درنظر گرفته شود اما این کشور و مردم شاخ ابرقدرتی چون آمریکا را شکاندند و جمهوری اسلامی ۴۴ سال در برابر آن ایستاده است.
 
وی در پایان گفت: سربلندی که امروز امام راحل برای ما ایرانی‌ها درست کرده قابل مقایسه با گذشته نیست امروز هر حرکتی که در آسیا بخواهد اتفاق بیافتد کشورها نظر جمهوری اسلامی را می‌خواهند.
انتهای خبر/ پسند
https://armanekerman.ir/vdcc00qs02bq1o8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین