تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸
۰
plusresetminus
رئیس حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: همکاری و همدلی در مبارزه با آفات و بیماری‌ها موجب تأمین امنیت غذایی می‌شود.
همکاری در مبارزه با آفات موجب تأمین امنیت غذایی می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان؛ اولین قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستی و مرکز تحقیقات مهاجمین زیستی با حضور رنجبر اقدم معاون وزیر و رئیس حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی، جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، کریمی مدیر کل پدافند غیرعامل استان کرمان، جانشین قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی و هیات همراه و مدیر کل های پدافند غیرعامل استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور در استانداری کرمان برگزار شد.

رنجبر اقدم در این نشست گفت: رسالت سازمان حفظ نباتات، حفاظت از نباتات و گیاهان است. حفاظت و حراست گیاهان و نباتات استراتژیک جایگاه ویژه‌ای دارد و در شرایط عادی ۳۰تا۴۰درصد از محصولات کشاورزی تحت تأثیر عوامل خسارت زا پر مسیر فرایند تولید از بین می‌رود.

وی اظهار کرد: اولین مانع در مقابله با عوامل خسارت‌زا، بحث قرنطینه و مهاجمین زیستی است که نیاز به توسه و مدیریت بیشتر دارد.

رئیس حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد:با توجه به تنوع گیاهی، ظرفیت پذیرش مهاجمین نیز افزایش می‌یابد و عوامل مخرب نیز طیف وسیعی دارند که کار مبارزه با مهاجمین نباتی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: گونه سوسک سرخرطومی حنایی، یک نمونه از هزاران گونه‌ای است که ایجاد خسارت می‌کند.

رنجبر اقدم بیان کرد: بیشترین عوامل مهاجم‌های غیر بومی را در استان‌های جنوبی که مرزهای آبی کنترل نشده دارند، وارد کشور می‌شوند و با انتقال پاجوش‌های آلوده و درختان قطع شده آلوده به دیگر نقاط کشور این آفت به کل کشور منتقل می‌شود.

رئیس حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی افزود: ورود آفات به کشور کاملا برنامه‌ریزی شده است و ایجاد قرارگاه‌ها در شرایط کنونی جایگاه ویژه‌ای دارد و در صورتی‌ که این امر به سرعت انجام نشود در مسیر حفظ امنیت غذایی دچار مشکلات عدیده‌ای علی‌رغم تولیدات گسترده محصولات کشاورزی، می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و همدلی در مبارزه با آفات و بیماری‌ها کلید موفقیت در این مسیر است که کوچک‌ترین کم‌کاری و منفعت‌طلبی جمعی و فردی، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdci35azwt1ap32.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین