تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
۰
plusresetminus
در راستای مقابله با جنگ‌های ترکیبی رخ داد؛

افتتاح اولین قرارگاه پدافند زیستی کشور در کرمان

طی آیینی اولین قرارگاه مقابله زیستی پدافند غیرعامل کشور در کرمان افتتاح شد.
افتتاح اولین قرارگاه پدافند زیستی کشور در کرمان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»به نقل از خبرگزاری فارس اعلام کرد: صبح امروز ۱۷ خردادماه آیین افتتاح اولین قرارگاه مقابله زیستی پدافند غیرعامل کشور در کرمان برگزار شد و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این آیین اظهار کرد: محورهای اصلی جنگ‌های نوین در حوزه زیستی است و به شدت با آن مواجه هستیم.

رحمان جلالی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به جنگ‌های ترکیبی هشدار دادند و اگر می‌خواهیم از پس این جنگ‌ها برآییم باید آرایش قرارگاهی بگیریم‌.

وی با اشاره به اینکه بحث‌های زیستی یکی از ابعاد مهم جنگ اقتصادی است، خواستار اجرای برنامه‌های ضربتی و کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، پشتیبانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، پیوند رسانه‌ای و هماهنگی‌های بین‌بخشی در این حوزه شد.

جلالی بر توجه به امنیت زیستی تاکید کرد و ابراز داشت: بخش زیادی از اقتصاد استان کرمان مربوط به حوزه کشاورزی است، بنابراین پدافند زیستی از اهمیت ویژه‌ای در این خطه برخوردار است.

محدعلی قمی معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در سخنانی اظهار کرد: دشمن در پی ضربه زدن، توطئه و ایجاد اخلال است و ما باید اقداماتی انجام دهیم که تلاش دشمن به نتیجه نرسد.

وی با اشاره با اینکه شهید سلیمانی شرایط و محیط دشمن را می‌شناخت، افزود: او به موقع ورود می‌کرد و دشمن نمی‌توانست به اهدافش برسد.

قمی ابراز کرد: تلاش ما این است در حوزه‌های مختلف به نحوی عمل کنیم تا دشمن به اهدافش نرسد و ما امروز درگیر تهدیدات نو مانند کرونا هستیم که سال‌های سال باید تاوان این بیماری را پس بدهیم.

وی ادامه داد: در شرایط خوبی برای مقابله با تهدیدات به سر می‌بریم تا در برابر جنگ تمام عیار مقابله کنیم.

قمی با اشاره به اینکه جمعیت یکی از موضوعات سازمان پدافند غیرعامل است، گفت: موضوعات مرتبط با افزایش جمعیت را دنبال می‌کنیم.

همچنین رئیس حفظ نباتات کشور در این آیین اظهار داشت: گاهی محصولات استراتژیک ما را هدف خود قرار می‌دهند و در این شرایط لازم است تمام دستگاه‌های دارای برنامه و قدرت وارد عمل شوند تا این مشکلات گسترش پیدا نکند.

رنجبر عنوان کرد: دشمن با برنامه حرکت می‌کند و در زمانی که می‌توانیم برنامه جهاد کشاورزی در حوزه توسعه کشت‌های  گلخانه‌ای را پیش ببریم، می‌بینیم یک آفتی از راه می‌رسد و محصولات را هدف قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در محصولاتی که مزیت نسبی داریم دچار افت شده‌ایم و قاطعانه اعلام می‌کنم هیچ چیز اتفاقی نیست و همه اینها برنامه‌ریزی شده است که باید عالمانه برخورد کنیم.

بر پایه این گزارش، پدافند زیستی شامل حوزه‌های سلامت انسان و سلامت غذایی می‌شود.

انتهای خبر/  https://armanekerman.ir/vdcgzn9qzak9wz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما