تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۵
۰
۱
plusresetminus
رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان‌ کرمان خبر داد:

برگزاری اولین مسابقه فول آیتم روبیک ایران به میزبانی کرمان 

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان‌کرمان خبر داد: با موافقت انجمن جهانی مکعب روبیک (WCA) و به همت هیات ورزش‌های همگانی استان کرمان مسابقه فول آیتم روبیک ایران به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.
برگزاری اولین مسابقه فول آیتم روبیک ایران به میزبانی کرمان 
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان کرمان امیر جعفری از برگزاری سی و دومین مسابقه روبیک کشور که با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی و کمیته بازی‌های فکری با حضور ورزشکاران مطرح کشور از ۲۱ تیرماه لغایت ۲۳ تیرماه در کرمان خبر داد.

وی از حمایت‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و اظهار داشت: هیات ورزش‌های همگانی استان‌کرمان در راستای سیاست‌های توسعه ورزش‌های فکری در بین آحاد مردم و بهبود سلامت ذهن و روان جامعه برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بازی‌های فکری و هم برگزاری رویدادهای این کمیته را به جدیت دنبال می‌کنیم.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان کرمان خاطر نشان کرد: برگزاری رویداد ملی و کشوری مسابقه فول آیتم روبیک در راستای همین سیاست‌های فدراسیون و هیات ورزش‌های همگانی می‌باشد که کار بزرگی انجام شده و برنامه داریم مسابقات مختلف دیگری نیز برگزار شود.

حمید شیردل دبیر هیات ورزش های همگانی استان‌کرمان با اشاره به اینکه توسعه بازی‌های فکری با توجه به چالش‌های حال حاضر جامعه ضرورت دارد، تاکید کرد: میز تفریحات سالم که اداره کل اجتماعی استانداری کرمان دنبال می‌کند، رویدادهای بازی‌های فکری می‌تواند در این طرح گنجانده شود و اهداف و ماموریت‌های مشترک به بهترین شکل دنبال شود.

دبیر هیات ورزش های همگانی استان کرمان بر انعکاس و بازتاب خبری این رویدادها با توجه به حجم بالای طرفدار و علاقمند تاکید کرد و گفت: نشان‌های تجاری و صنایع می‌توانند با حمایت مالی هم به ورزش استان کمک کنند و هم محصول و کالا خود را با بیشترین بیننده در این رویدادها به نمایش بگذارند و برند خود را تبلیغ کنند که ما آمادگی همکاری با نشان‌های تجاری مجاز را داریم.

مرتضی مقصودی مسئول کمیته بازی‌های فکری هیات ورزش‌های همگانی استان کرمان در رابطه با برگزاری این رویداد ملی گفت:برای برگزاری این مسابقه رایزنی‌ها و مکاتبات لازم با انجمن جهانی مکعب روبیک (WCA) انجام شد و فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران نیز اعلام آمادگی کرد که با درخواست هیات همگانی کرمان این مسابقات برگزار شود.

مقصودی با اشاره به اینکه بازی‌های فکری رشد قابل توجه‌ای در جهان و حتی ایران دارد؛ تصریح کرد: این مسابقه ۱۷ آیتم دارد که مکعب ۳ در ۳،مکعب ۲ در ۲،مکعب ۴ در ۴،مکعب ۵ در ۵،مکعب ۶ در ۶،مکعب ۷ در ۷،حل مکعب ۳ در ۳ با چشم بسته (3BLD)،حل مکعب ۳ در ۳ با،کمترین حرکت (FMC)،حل مکعب ۳ در ۳ با یک دست (OH)،ساعت (Clock)،مگامینکس (Megaminx)،هرم (Pyraminx)
،اسکیوب (Skewb)،اسکوار وان (SQ-1)،حل مکعب ۴ در ۴ با چشم بسته (4BLD)،حل مکعب ۵ در ۵ با چشم بسته (5BLD)،حل چند مکعب ۳ در ۳ با چشم بسته (Multi-Blind) از آیتم های این مسابقه ملی در نظر گرفته شده است.
انتهای خبر/پ https://armanekerman.ir/vdce7n8zvjh8x7i.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهدی
خوب