تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۱
۰
plusresetminus
پارک‌هایی که تنها نام بانوان را یدک می‌کشند؛

مطالبه بانوان کرمانی، ساخت سالن ورزشی برای پارک آفتاب

از آن‌جا که در شهر کرمان ساختمان‌های اطراف پارک‌های بانوان براحتی به این نمکان‌ها دید دارند، بانوان کرمانی از مسئولان شهرداری مطالبه ساخت سایه‌بان برای این پارک‌ها از جمله پارک آفتاب را دارند.
مطالبه بانوان کرمانی، ساخت سالن ورزشی برای پارک آفتاب
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» سال ۹۶ بود که کلنگ «پارک آفتاب» به عنوان یکی از پارک‌های بانوان در کرمان زده و نهایت در سال ۹۸ افتتاح شد، حالا دیگر این پارک در کوچه ۱۶ خیابان شیخ احمد‌کافی شهر کرمان برای زنان و دختران این منطقه یک مامن جهت تفریح و ورزش شده است.
 
این پارک با داشتن زمین‌های بازی متعدد از جمله تنیس، والیبال ساحلی، پینگ‌پنگ، پیست دوچرخه‌سواری و... و البته در کنار همه این‌ها اجرای برنامه‌های فرهنگی جذاب و متنوع برای دختران و مادران توانسته رضایت بانوان را تا حدی تامین کند.
 
اگر چه تعدد ساخت پارک برای بانوان کرمان در سال‌های اخیر نشان از توجه مسئولان به این قشر از جامعه کرمانی دارد اما بدون شک مسئولان در این زمینه به دو نکته باید توجه بیشتری کنند اول آن‌که با توجه به مساحت شهر کرمان تعداد این پارک‌ها بیشتر شود و دوم توجه به جانمایی این پارک‌ها است.
 
بدون شک یکی از مسائل مهم پارک‌های بانوان توجه به جانمایی و عدم دید محیط اطراف به این پارک‌ها است.
 
 از آنجا که در یک جامعه اسلامی هستیم بنابراین یکی از مطالبه‌های اصلی بانوان این خواهد بود که بتوانند با پوششی آزاد و البته در امنیت تمام بدون نگرانی به این‌که محیط اطراف به آنها احاطه داشته باشد، در پارک حضور یابند.
 
عاطفه یکی از بانوانی است که در برنامه ورزشی که هر روز در پارک آفتاب اجرا می‌شود، حضور دارد.
 
 او در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» از این‌که این پارک به راحتی توسط محیط اطراف دید دارد گلایه داشت.
 
عاطفه می‌گوید اگر با این موضوع که برخی از پارک‌های بانوان براحتی توسط ساختمان‌های اطراف دید دارند کنار بیائیم اما باز هم گلایه وجود دارد چرا که ورزش در هوای گرم کرمان بدون هیچ سایه‌بانی بسیار سخت است.
 
محدثه یکی دیگر از بانوانی است که برای ورزش عصرگاهی به پارک آفتاب می‌آید او می‌گوید گرمای آفتاب در تابستان و باد و باران زمستان همیشه یکی از دلایلی است که استقبال از ورزش این پارک را کم کرده است.
 
حسینی شهردار منطقه ۳ در گفتگو با خبرنگار این پايگاه خبری در پاسخ به مطالبه بانوان شهر کرمان جهت ساخت سوله و یا سایه‌بان برای پارک آفتاب می‌گوید: این پارک توسط شهرداری این منطقه ساخته شده و تحویل سازمان پارک‌ و فضای سبز شهری داده شده است و بعد از آن در حیطه کار ما نیست و مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در این رابطه باید پاسخ‌گو باشد.
 
به گزارش راه آرمان، سوال این‌جاست که آیا فقط هدف ساختن یک پارک و نام‌گذاری آن به نام بانوان بوده است؟ آیا قبل از ساخت یک پارک برای بانوان نباید همه جوانب آن از جمله امنیت، دید ساختمان‌های مجاور و در نهایت تامین سایه‌بان و یا سوله مورد بررسی قرار گیرد؟
 
البته خبرنگار این پایگاه وقتی به سراغ علیزاده مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری رفت، او نیز در پاسخ معاونت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را مسئول پاسخ‌گویی در این رابطه دانست و گفت: متاسفانه به غیر از پارک ریحانه سایر پارک‌های بانوان شهر با توجه به دیدی که ساختمان‌های اطراف دارند، مناسب نیستند.
 
وی ادامه داد: پارک‌های بانوان به معاونت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری واگذار شده‌اند و تنها فضای سبز و نگه‌داری از این فضاها بر عهده ما است اما اجرای سایه‌بان و فضای سرپوشیده در این پارک‌ها به معاونت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برمی‌گردد.
 
در نهایت شیخ شعاعی معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در پاسخ به مطالبه بانوان کرمانی جهت داشتن سوله و یا فضای سرپوشیده در پارک آفتاب به خبرنگار ما گفت: سوله و نقشه آن تهیه شده است و اکنون در حال قرارداد با پیمانکار هستیم، امیدواریم بعد از بستن قرارداد با پیمان‌کار تا دو الی سه ماه آینده سوله در این پارک جایگذاری شود.
 
انتهای خبر/ پسند
https://armanekerman.ir/vdcb8sb8arhbfgp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین