تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰
۰
plusresetminus
جانشین مدیرعامل گروه صنعتی بارز:

۵۰ درصد لاستیک کشور در کرمان تولید می‌شود

جانشین مدیرعامل گروه صنعتی بارز در کرمان گفت: ۵۰ درصد تولید لاستیک کشور در اختیار این گروه صنعتی است.
۵۰ درصد لاستیک کشور در کرمان تولید می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان؛ محمد ضیایی در حاشیه بازدید روابط عمومی رده‌های سپاه استان کرمان از خط تولید این کارخانه در خصوص دستاوردهای کارخانه صنعتی بارز کرمان در جنگ اقتصادی عنوان کرد: ۵۰ درصد تولید لاستیک کشور در اختیار این گروه صنعتی است.

جانشین مدیرعامل گروه صنعتی بارز در کرمان با بیان این مطلب که این کارخانه در سال ۱۴۰۱ رکورد ۳۰ ساله خود را در بحث تولید شکست، افزود: این گروه صنعتی در سال گذشته ۹۲ هزار و ۲۵۸ تن لاستیک تولید داشته که تقریبا سه درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ بوده است.

ضیایی ادامه داد: امسال ظرفیت حداکثری تولید خود که معادل ۹۵ هزار تن در سال است را محقق خواهیم کرد.

وی با تشریح تغییر ترکیب تولید در راستای تامین نیازهای بازار اظهار کرد: به سمت تولید سایزهای پر مصرف سوق یافته‌ایم.

جانشین مدیرعامل گروه صنعتی بارز در کرمان از اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تورم سخن به میان آورد و بیان کرد: با توجه به کمبود تایرهای سواری در ماه‌های اخیر در کشور، سایت اینترنتی فروش راه‌اندازی کردیم تا مردم به راحتی بتوانند دو حلقه تایر از طریق سایت خریداری کنند، همچنین ۱۵ مرکز عرضه مستقیم در سطح کشور راه‌اندازی کردیم که سه مرکز آن در استان کرمان است.

ضیایی افزود: تاکنون از طریق این سایت ۳۴۲ هزار حلقه تایر فروخته شده و مجددا روزهای آینده این سایت بارگذاری می‌شود و برای کنترل قیمت‌ها یکی از کانال‌های فروش ما، فروش اینترنتی و عرضه مستقیم شده است.

وی با بیان این مطلب که این گروه صنعتی تنها تولیدکننده محصولات باری و اتوبوسی در کشور است، عنوان کرد: طرح توسعه ۲۶ هزار تنی محصولات باری و اتوبوسی داریم که طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر فراهم خواهد شد.

جانشین مدیرعامل گروه صنعتی بارز در کرمان با اشاره به تولیدات دانش بنیان این کارخانه تصریح کرد: چهار محصول ما از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تایید دانش‌بنیان گرفته و هشت محصول دیگر نیز در حال طی فرایند تایید دانش‌بنیانی هستند.

ضیایی درباره وضعیت حضور این گروه صنعتی در بازارهای جهانی گفت: قبل از سال ۹۷ که ممنوعیت صادرات نداشتیم به ۳۱ کشور دنیا صادرات داشتیم اما بعد از ممنوعیت صادرات این بازارها را از دست دادیم و سال گذشته که اجازه صادرات به برخی از محصولات ما داده شده، در حال صادرات هستیم اما با توجه سیاست‌گذاری‌هایی که برای صادرات شده عملا نرخ صادراتی از نرخ داخلی کمتر است و این جذابیتی برای صادرکننده ندارد.

وی تاکید کرد: در سال گذشته ۳۰ محصول جدید در هفت گروه تولید و رونمایی کردیم که برخی از آنها شامل تایر لیفتراک، تایر هواپیما، روکش تایر هواپیما و ... بوده و امسال روی ۲۵ محصول در حوزه نوآوری کار انجام می‌شود که تا کنون سه محصول آن تولید شده است.

جانشین مدیرعامل گروه صنعتی بارز در کرمان در پایان خاطر نشان کرد: رمز موفقیت این مجموعه را در همت و همدلی کارکنان و آینده نگری در بحث توسعه این گروه صنعتی دانست.

انتهای خبر/ د.طهماسبی
https://armanekerman.ir/vdccspqsp2bq1x8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین