تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۳
۰
plusresetminus
سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با حضور در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار پای اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) نشست.
حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» هشتمین شب از دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) توسط اساتید تعزیه ایران از سراسر کشور در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) روستای ده‌زیار برگزار شد.

این مراسم با حضور سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، حسین انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، محمدعلی ایرانمنش مدیرکل حج و زیارت استان کرمان، علی مهدی خانی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور بسیار باشکوه ارادتمندان به اهلبیت عصمت و طهارت و علاقمندان به هنر آیینی تعزیه همراه بود ماجرای امان‌نامه آوردن یزیدیان برای حضرت عباس(ع) در شب عاشورا و در نهایت نحوه شهادت آن حضرت توسط هنرمندان حسینی شبیه‌خوانی شد.

دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار از ۱۰ خرداد ماه به مناسبت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و با اجرای گروه‌های برگزیده تعزیه از استان‌های اصفهان، تهران، مرکزی، قم، قزوین و کرمان آغاز شده و تا ۲۲ خرداد ماه ادامه دارد.

روستای ده‌زیار در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری از شمال شهر کرمان در بخش چترود واقع شده و امروزه با برگزاری هر ساله این رویداد ملی و مذهبی به‌ عنوان روستای تعزیه ایران در سطح کشور مطرح است.
انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdcirwazut1apu2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین