تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۹
۰
۱
plusresetminus
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۴۹۶ کارمند اداری در دستگاه قضایی استان کرمان مشغول فعالیت هستند.
۴۸ درصد پست‌های اداری دستگاه قضایی استان کرمان غیرفعال است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از خبرگزاری ایسنا حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۱۸ خرداد ماه در نشست دادستان انتظامی قضات با قضات استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲ حوزه قضایی در استان فعال است، افزود: از مجموع حوزه‌های قضایی استان کرمان، ۱۶ حوزه دادگستری و دارای دادسرا و ۱۶ حوزه نیز دادگاه بخش هستند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ۲۸۸۶ پست مصوب اداری دارد، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۲ درصد این پست‌ها دارای تصدی و یک هزار و ۴۹۶ کارمند اداری در دستگاه قضایی استان کرمان مشغول فعالیت هستند و در مجموع ۴۸ درصد از پست‌های اداری مجموعه قضایی استان کرمان غیرفعال است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ادامه داد: پست های مصوب قضایی استان کرمان نیز ۷۶۳ پست است که در حال حاضر ۴۰۴ پست معادل ۵۳  درصد پست‌ها فعال و ۴۷ درصد غیرفعال هستند.
 
وی ضمن بیان این مطلب که ۹۱.۵  درصد از قضات و ۹۶ درصد از کارمندان اداری استان کرمان بومی هستند، عنوان کرد: هم‌اکنون ۴۳۱ شعبه در استان کرمان فعال است.

حمیدی به فعال بودن ۳۱۴ شعبه حل اختلاف نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۲  نفر از قضات با شوراهای حل اختلاف استان کرمان همکاری دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، تعداد اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان را ۸۵۵ نفر و تعداد دبیران شوراها را ۵۰۳ نفر ذکر کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۴۰۸ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها نیز ۱۰۸ درصد بوده است.

وی یادآور شد: درصد مصالحه نسبت به پرونده‌های قابل صلح و سازش در استان کرمان ۴۵ درصد است.

حمیدی تصریح کرد: ورودی پرونده‌ها به دادگستری کل استان کرمان به جز اجرای احکام طی سال گذشته، ۶۲۰ هزار و ۶۱۴ پرونده بوده که نسبت به سال قبل از آن یک درصد رشد داشته است.  

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که تعداد پرونده‌های مختومه استان کرمان نیز  ۵۹۶ هزار و ۶۶۹ پرونده بوده است، اظهار کرد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در استان کرمان طی سال گذشته ۹۶ درصد و متوسط زمان رسیدگی نیز ۸۵  روز بوده است.

وی درصد ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در استان کرمان طی سال گذشته را ۹۲ درصد ذکر کرد و ادامه داد: کرمان با ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ کیلومتر مربع وسعت، یکی از پهناورترین استان‌های کشور است و پراکندگی موجود در استان کرمان، خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف، از جمله در حوزه قضایی را دشوار می‌کند.

وی در بخشی از سخنانش کرد: کرمان نهمین استان پرجمعیت کشور است و در این استان ۶۶۰ اثر ثبت شده ملی و هفت اثر ثبت شده جهانی وجود دارد و بر این اساس بیشترین تعداد آثار ثبت شده جهانی مربوط به این استان است.

حمیدی به ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: استان کرمان ۶۰ درصد درآمدهای دولت از معادن را به خود اختصاص داده و این امر بیانگر ظرفیت های معدنی این استان است.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdccipqs02bq1x8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ناشناس
اینهمه هزینه و حقوق و جا ومکان بابت اینهمه غیر فعال خرج میشه؟ خرج شهر میشد بهتر نبود