تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۰
۰
plusresetminus
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت:

شهردار منتخب دیگری برمی‌گزینیم

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: ضمن پیگیری فرآیند اداری و قضایی اعتراض خود به رد صلاحیت شهردار منتخب قبلی، شهردار منتخب دیگری طی اوایل هفته آینده در این نهاد برمی‌گزینند.
شهردار منتخب دیگری برمی‌گزینیم
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از خبرگزاری ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت به ردصلاحیت شهردار منتخب قبلی خود در مجاری اداری معترض شده‌اند و فرآیندهای قانونی آن ادامه دارد اما همزمان تصمیم گرفته‌اند که فرد جدیدی را نیز برای هدایت سکان شهرداری برگزینند.

وی افزود: در جلسه پیش روی خود و به احتمال زیاد روز شنبه هفته آینده فرد جدیدی را برای تصدی مسئولیت شهرداری انتخاب می‌کنیم و البته همزمان پیگیر اعتراض به ردصلاحیت صورت گرفته نیز خواهیم بود.

 از اواخر شهریورماه پارسال، شهرداری جیرفت با سرپرست اداره می‌شود. پیش از آن نیز محمود معناصری، عضو همین دوره شورا، با رای اکثریت از شورا خارج و به عنوان شهردار انتخاب شد که طی مدت یکسال فعالیت اختلاف‌ها آنقدر بالاگرفت که وی نتوانست ادامه کار دهد و به دنبال جلسه استیضاح و قبل از آنکه هیات تطبیق نظر خود را درباره نتیجه جلسه استیضاح اعلام کند، از مسئولیت شهرداری استعفا کرد و شورای شهر نیز از بعد از آن دچار چالش‌های جدی برای انتخاب شهردار بوده است.

اکثریت اعضای شورای شهر جیرفت مهرماه پارسال نعمت‌الله حسین‌زاده را که در گذشته نیز سابقه شهرداری همین شهر و دیگر شهرها نیز داشته به عنوان شهردار برگزیدند که اعلام شد صلاحیت وی تایید نشده است.

شورای شهر جیرفت در حالی که تجربه انتخاب یکی از اعضای شورا به عنوان شهردار را داشت و در ادامه کار ناکام مانده بود، این بار به سراغ یکی دیگر از اعضای شورای شهر رفت و باز هم یکی از منتخبان مردم در شورای شهر به نام حجت دلفاردی را به عنوان گزینه خود برای شهرداری برگزید و با این استدلال که سابقه مدیریتی وی در بخش خصوصی بتواند ملاک قرار گیرد و کارساز باشد، از منتخب خود حمایت کرد.

اما در حالی اعلام شده که صلاحیت دلفاردی نیز به عنوان شهردار تایید نشده که باتوجه به اختلافات یکساله فعالیت معناصری به عنوان شهردار که پس از آن نیز شهرداری فاقد شهردار بوده، می توان گفت شهر مهم و بزرگ جیرفت در جنون استان کرمان طی مدت دوره جدید مدیریت شهری از شهردار یا شهردار باثبات محروم بوده و در درجه نخست مردم این شهر آسیب دیده‌اند؛ این درحالی است که مشکلات مبلمان شهری و کمبودهای شهری در این شهر نیز غوغا می‌کند و بتازگی نیز اخراج ۱۸۰ کارگر کارتی(روزمزد) این نهاد شهری جنجال‌های زیادی برپا کرده است.

وضعیت بلاتکلیف شهرداری این شهر درحالی است که امام جمعه جیرفت هم در یکی از خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه نبود شهردار موجب بی‌توجهی به این شهر شده است گفت: شورای اسلامی هرچه سریع تر شهرداری پرتوان، مومن و مجرب انتخاب کند تا کارهای مردم مورد غفلت واقع نشود و بر زمین نماند.

چندی پیش افشین صالحی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت هم در دیدار با اعضای شورای شهر گفته بود: اختلافات در شورا و وضعیت شهرداری به ضرر شهر است و مردم نگران این موضوع هستند که باید هرچه سریعتر به نفع شهروندان حل و فصل شود.

اما این نگرانی‌ها لابه لای اختلاف‌ها و دعواهایی که برخی آن را سیاسی می‌خوانند گم شده و هنوز به سرانجامی به نفع مردم نرسیده است تا ساکنان این شهر بزرگ به دلیل نبود ثبات در شهرداری بیش از این متضرر نشوند؛ مردم می‌گویند فارغ از مقصران این وضعیت، این حق نیست که هنگام انتخابات شورا پای صندوق بروند و افرادی را برای مدیریت شهری برگزینند اما در عمل با چنین سرنوشتی مواجه شوند.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcdxk0fkyt0sz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما