تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۸
۰
plusresetminus
فرماندار شهرستان بافت گفت: دومین جشنواره موسیقی نواحی با گستره‌ ملی در شهرستان بافت در نیمه‌ی دوم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.
برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی در شهرستان بافت
به گزارش سرویس فرهنگی «راه آرمان»؛ محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در دیدار با حجت‌الاسلام محمد محمدزاده امام‌ جمعه، فرهاد آراسته فرماندار و اسماعیل قاسمی شهردار بافت در فرمانداری شهرستان بافت از رویکرد قابل‌ تقدیر مقامات ارشد شهرستان در حمایت از رخدادهای ملی مذهبی، حوزه‌ی فرهنگ و هنر در شهرستان بافت تقدیر و آن را حاصل استقبال خوب و هوشمندانه مردم و همکاری بی‌دریغ مسئولین شهرستان دانست.

 حجت‌الاسلام محمد محمد زاده امام‌ جمعه بافت گفت: هجوم انواع مختلف موسیقی غربی و گرایش جوانان به شنیدن این موسیقی، باعث کم‌رنگ‌شدن موسیقی اصیل و بومی شده است، موسیقی نواحی بر اساس گویش‌ها، زبان‌ها و فرهنگ اصیل ایرانی شکل‌گرفته و پس از اسلام در خدمت دین و آموزه‌های دینی قرار گرفته و لذا باید در پاسداشت آن بکوشیم و آن را در جهت تقویت معنویت در جامعه سوق دهیم.

 فرهاد آراسته با اعلام آمادگی و حمایت از این رخداد مهم هنری عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان بافت در همه‌ حوزه‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و هنری... رو به‌ رشد و رونق بوده است و رضایت‌مندی مردم را به دنبال داشته است.

فرماندار بافت با اشاره به اهمیت حفظ و پاسداشت آداب و سنن ملی و مردمی ابراز کرد: موسیقی نواحی میراث‌ فرهنگی ارزشمند کشور است که حفظ، معرفی و پاسداشت این ذخیره عظیم فرهنگی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 وی خاطرنشان کرد: ضمن ابراز خرسندی از تداوم برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در شهرستان، از نگاه مثبت مدیریت استان در تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی از مرکز به شهرستان قدردانی کرد و برگزاری هرچه بهتر این جشنواره را با همکاری اداره فرهنگ ارشاد اسلامی، ادارات و ارگان‌های شهرستان در نیمه‌ دوم تیرماه سال جاری در شهرستان بافت تأکید کرد.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdchimnzw23nxvd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما