تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۷
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: شهدایی که در طول عمر بشریت، جان خود را فدا کردند و مدال افتخار شهادت را کسب کردند، سه مدال بزرگ و مهم قرآنی را نصیب خود کردند تا به این درجه رفیع برسند.
شهدا سه مدال بزرگ و مهم قرآنی را نصیب خود کردند تا به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شب گذشته در یادواره شهدا زورخانه ذوالفقار کرمان گفت: از دست‌اندرکاران این محفل نورانی شهدا که ابتکار به خرج دادند و محفلی متناسب با آنچه که شهدا در بخشی از وقت خود در آن حضور داشتند، تشکیل دادند و محفل زورخانه‌ای برای شهدا زورخانه و پهلوان ایجاد کردند، تقدیر و تشکر کنم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز کرد: شهدا عزیز چه شهدایی که در محفل آنان حضور داریم و بر این مجلس حاضر و ناظر هستند و چه شهدایی که در طول عمر بشریت، جان خود را فدا کردند و مدال افتخار شهادت را کسب کردند، سه مدال بزرگ و مهم قرآنی را نصیب خود کردند تا به این درجه رفیع برسند.

امام جمعه شهر کرمان افزود: اولین مدال، که مدال بسیار ارزشمندی است، مدال فهم، درک و بصیرت است؛ شهدا زمان را شناختند، خود را شناختند، دشمن را شناختند، دشمنی‌ها را شناختند، عرصه‌ای را که در آن حضور داشتند را شناختند و این مدال افتخارآمیز قرآنی« هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ؛ آيا كسانى كه مى‏ دانند و كسانى كه نمى‏ دانند يكسانند تنها خردمندانند كه پندپذيرند» را کسب کردند؛ شهدا شناخت، معرفت، درک بالا، زمان‌شناسی قوی، دشمن‌شناسی و دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی را با تمام وجود درک کردند و شناختند.

وی اظهار کرد: مدال دوم که مدال بسیار ارزشمند دیگری است این است که شهدا اهل جهاد، ایثار، مبارزه با دشمن، حضور در میدان‌های سخت و اهل فداکاری بودند؛ آن‌جا که باید جوانمردانه به میدان بروند و در صحنه نبرد حضور پیدا کنند، در این صحنه حضور پیدا کردند و ایستادند و این مدال بزرگ و مهم قرآنی« فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدينَ عَلَى القاعِدينَ أَجرًا عَظيمًا» را کسب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ضمن اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: بر پیشانی آن‌ها این مدال افتخار مجاهد فی‌سبیل‌الله حک شد و عنوان آن‌ها که در راه خدا اهل جهاد هستند و در روزهای سخت، سخت‌ترین میدان را می‌پذیرند و همه جان و آبروی خود را در این راه می‌گذارند را کسب کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: مدال سوم که مدال بسیار ارزشمند دیگری است، مدال خودسازی است؛ شهدا قبل از این‌که به درجه رفیع شهادت برسند، بزرگ‌ترین جهاد را تجربه کردند، جهاد اکبر که مبارزه با هوا و هوس است را تجربه کردند، خاطرات شهدا و آن چه که از شهدا سراغ دارید گویای این مطلب است.

امام جمعه شهر کرمان ادامه داد: شهیدی که در هشت سال دفاع مقدس، خدای تبارک و تعالی این افتخار را به او می‌دهد که از فرمانده‌هان دفاع مقدس باشد، قبل از این‌که به مقام فرماندهی برسد، شهردار، شهر خودشان است؛ روزی در میدان کار و عملیات، در گوشه خیابان با رفتگر شهرداری برخورد می‌کند، می‌بیند این رفتگر خیلی ناراحت است و به شهردار توهین می‌کند، از او می‌پرسد برادر چرا به شهردار توهین می‌کنی؟ می‌گوید امروز سخت گرفتار بودم، مرخصی می‌خواستم و به من مرخصی ندادند.

وی افزود: شهردار از رفتگر خواهش می‌کند که لباس‌هایت را به من بده، من امروز در شیفت شما کار می‌کنم و این رفتگر بعد از مدت‌ها متوجه می‌شود که کسی که در شیفت او کار کرده است، همان شهرداری بود که به او اهانت کرد. این شهید نازنین از فرمانده‌هان دفاع مقدس می‌شود و به درجه رفیع شهادت می‌رسد و قبل از این‌که به این درجه بزرگ نائل شود در  درجه بزرگ‌تری که جهاد اکبر است، پیروز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: یکی از شهدایی که این محفل و مجلس به نام او است، شهید عزیزمان، شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ خانواده دو شهید را سرکشی می‌کردیم، نزد خانواده‌ دو شهید رفتیم که پدر این خانواده، پدر دو شهید بود و همسر وی، خواهر شهید بود؛ از خاطرات جنگ و جبهه گفته شد و متوجه شدیم مدتی در کنار شهید سلیمانی حضور داشت و گفتیم که خاطره‌ای از شهید سلیمانی عنوان کنید و گفت که سینه‌ام از خاطرات شهید سلیمانی پر است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: پدر شهید گفت، شهید سلیمانی در هوا گرم جنوب و در هوا سرد غرب در زمستان هیچ زمان به من که کار رانندگی‌اش را انجام می‌دادم اجازه نمی‌داد در هوای سرد دستگاه گرم‌کننده ماشین و در هوای بالای ۵۰ درجه جنوب، دستگاه خنک‌کننده ماشین را روشن کنم، به شهید سلیمانی گفتم که چرا اجازه نمی‌دهید، گفت من فرمانده آن بسیجی هستم که الان در همین هوای گرم در خط مقدم می‌جنگد، من در محضر خدا شرمنده‌ام که فرماندهی باشم که خودم در ماشینی بنشینم که در هوای گرم خنک است و در هوای سرد گرم است.

امام جمعه شهر کرمان خاطرنشان کرد: در آن دیدار پدر شهید عنوان کرد؛ یک‌بار شهید سلیمانی در مسیر خواب رفت و من دستگاه خنک‌کننده ماشین را روشن کردم و شهید سلیمانی از خواب بیدار شد، خیلی ناراحت شد و من را عتاب کرد و گفت آقای فلانی اگر می‌خواهی همراه من باشی، نباید این کار را انجام بدهی و گرنه من شما را کنار می‌گذارم.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcbfsb85rhbfgp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما