تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۴
۰
plusresetminus
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهنوح مطرح کرد:

آشنایی با ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حرکت با دنده عقب در رانندگی

رئيس پليس راهنمایی و رانندگی کهنوج گفت: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها جز ممنوعیت‌ها است که باید به آن‌ دقت و توجه داشته باشیم.
آشنایی با ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حرکت با دنده عقب در رانندگی
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از کانال خبری کهنوجی‌ها، رحیم پور گفت: رانندگي با وسايل نقليه  به صورت دنده عقب در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و ورودی و خروجی آن‌ها ممنوع بوده، این در حالی است در راه‌های ديگر به هنگام ضرورت و با احتياط کامل برای پرهيز از وقوع هرگونه حادثه و بسته شدن راه عبور وسايل ديگر، باید با احتیاط انجام شود.

وی افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود رانندگان وسايل نقليه در برخي از موارد که خروجي راه‌ها را به هر دليلي رد می‌کنند اقدام به حرکت با دنده عقب کرده تا بدین وسیله مسير خود را اصلاح کنند.

رئیس پلیس راهور شهرستان، تصریح کرد: اين اقدام بسيار خطرناک بوده و در برخي از موارد موجب تصادفات شديد و جبران ناپذيری خواهد شد و راننده‌ای که با دنده عقب حرکت می‌کرده باید نسبت به عواقب رانندگی خلاف خود و خسارات به وقوع پیوسته پاسخگو و مسئول باشد.

سروان رحیم پور گفت: رانندگان به ياد داشته باشند که در زمان ورود اشتباهی به خروجی بزرگراه، و یا عبور از مقابل خروجي مورد نظر، به هیچ عنوان نباید با دنده عقب گرفتن جان خود و سایر مردم را به خطر بیندازند.

وی بیان کرد: خروج از پارکینگ منزل یا پارکینگ مجتمع‌های اداری و تجاری نیز به عنوان ورود از مسیر فرعی به اصلی محسوب می‌شود و چنانچه راننده‌ای با دنده عقب در این اماکن حرکت کرده و دچار سانحه شود، قطعا مقصر بوده و تاکید می‌شود رانندگان عزیز هنگام خروج از پارکینگ به نحوی حرکت کنند که دید کافی را به کوچه یا خیابان داشته باشند تا دچار سانحه رانندگی نشوند.


انتهای پیام/ک https://armanekerman.ir/vdcdsk0foyt0sz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما