تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۴
۰
plusresetminus
در خطبه های نماز جمعه این هفته استان کرمان مطرح شد؛

انقلاب اسلامی با تکیه بر ایمان و امید استکبار را وادار به عقب‌نشینی کرد

خطیب جمعه کرمان گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر ایمان و امید، آمریکا که در راس استکبار جهانی است را به عقب‌نشینی وادار کرد.
انقلاب اسلامی با تکیه بر ایمان و امید استکبار را وادار به عقب‌نشینی کرد
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان» آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.

 

امام جمعه کرمان: انقلاب اسلامی با تکیه بر ایمان و امید استکبار را وادار به عقب‌نشینی کرد


حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: شما نمازگزاران و همچنین خودم را به رعایت تقوا الهی توصیه می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: حضرت علی علیه السلام فرمودند: سفارش به ترس از خدا و به فرمان‌بری از خالق متعال؛ رمز بندگی و رعایت تقوا در همه شئون است.

خطیب جمعه کرمان گفت: سه دستور مهم را خداوند به شخص پیامبر گرامی اسلام در رابطه با خودسازی صادر فرمودند؛ صبر، استغفار و توبه

وی بیان کرد: اگر استغفار کنید و تقوا داشته باشید و گناه را از زندگی خود حذف کنید؛ خداوند در سه مرحله حساس شما را کمک خواهد کرد؛ اول در گرفتاری‌های دنیا؛ دوم در لحظه مرگ و مرحله سوم در گرفتاری‌های قیامت است.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: رعایت تقوا به معنی کنار گذاشتن سعی و تلاش نیست؛ بلکه تقویت جسم، معنویت و به کارگیری تخصص و دانش ملتی پر قدرت و اقتصادی سالم را به ارمغان می‌آورد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی امام جمعه کرمان، سخنرانی رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل در جمع زائران امام عزیز را دارای نکات برجسته‌ای دانست و گفت: نکته اول حول شخصیت امام است؛ شخصتیی که بعد از حضرات معصومین(س) واقعاً نمونه است و خود را در همه ابعاد برای رهبری انقلابی بزرگ مجهز کرد و عالمی که خود را در همه ابعاد اعم از فقه و فقاهت و عرفان و سیر و سلوک و... آماده کند، جامعه بشری به خود ندیده است.

وی افزود: بخش دوم عبارت است از نرم‌افزار امام در تحول بزرگ در دنیا که همیشه راه نجات ملت‌ها در آن است و یکی از این نرم‌افزارها ایمان است؛ ایمان که کانون استقامت و پایداری، استقلال و توجه به ظرفیت‌های فردی و اجتماعی، قطع امید از دیگران، توجه به خود و توجه به شان و هویت واقعی انسان است. 


امام جمعه کرمان بیان کرد: نرم افزار دیگر امید است؛ امید کانون حرکت‌آفرینی و ریسک‌پذیری و مرکز رفتن به جلو و پیشرفت و خطرپذیری همراه با عقلانیت است؛ امید یعنی حضور در همه میادینی که تکلیف اقتضا می‌کند.


وی ادامه داد: لذا امام با این دو نرم‌افزار سه جریان بسیار مهم را رهبری کرد که اولین آن پیروزی شکوهمند انقلاب است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: جریان دیگری که امام با این دو نرم‌افزار بزرگ و سرنوشت‌ساز به وجود آورد حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن و صدور انقلاب به ملت‌ها بود؛ امام به‌ خوبی این وظیفه را انجام داد مردم هم پای انقلاب ایستادند.

وی عنوان کرد: امام نه اجازه داد نفوذی‌ها در انقلاب جایگاهی پیدا کنند و نه دشمنان، انقلاب را به شکست برسانند و امام حتی به پدافند انقلاب در مرزهای ایران اکتفا نکرد بلکه با درایت و عقلانیت و وظیفه‌شناسی به دنیا صادر کرد و انقلاب طرفداران جدی در دنیا پیدا کرد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: حرکت سوم امام عبارت از این بود در سایه اسلام و انقلاب پیشرفت کشور را رقم زد؛ کشوری پیشرفته که البته این‌گونه نیست مشکلی نداشته باشیم اما پیشرفت‌ها زیاد است از جمله آن‌ها حضور مردانه در دفاع مقدس و برای اولین بار در دو قرن اخیر یک وجب از خاک کشور را از دست ندادند.


وی افزود: با تکیه بر ایمان و امید این انقلاب، آمریکا که در راس استکبار جهانی است را به عقب‌نشینی وادار کرد و در بخش‌های مختلف آن را شکست داد؛ انقلاب با تکیه بر این دو مساله مهم کشور را به بازدارندگی رساند و پهپاد آمریکایی‌ها در آسمان این کشور پودر شد، مرکز نظامی‌شان به واسطه موشک‌های این کشور موشک باران شد؛ آمریکا در عرصه‌های مختلف شکست خورد و آن‌چنان عرصه بر آنان تنگ شده که فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی مطرح کرد: جوانان و متخصصان کشور ما آب‌های بین‌المللی را فتح و پیشرفت‌های حیرت‌آفرین که آخرین آن موشک فراصوت است که در روزهای اخیر از آن رونمایی کردند و کشور را به بازدارندگی مطمئنی رسانده که به دنیا بفهمانند ما فناوری موشک هم داریم.


وی ادامه در پایان گفت: امام با ایمان و امید و کمک مردم توانست این ماموریت بزرگ را انجام دهد و امروز هر کسی ناامیدی را ترویج کند یا خود مایوس باشد هیچ مشروعیتی ندارد و هر کس سست ایمان باشد باید مسئولیت را به انسان‌های محکم و باایمان و استوار تحویل دهد تا کشور به‌وسیله انسان‌های مومن و امیدوار اداره شود که جنس مردم ایمان و امید است.
 

امام جمعه رودبار جنوب: دشمن با بزرگنمایی مشکلات به دنبال خاموش کردن شعله امید است


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه هر کجا به نسخه امامین انقلاب عمل شده رضایت مردم را در پی داشته، اظهار کرد: دشمن با بزرگ کردن مشکلات و مخفی کردن دستاوردها و موفقیت ها و پیشرفت‌ها به دنبال خاموش کردن شعله امید و تضعیف روحیه ایمان  در دل مردم مخصوصا جوان‌ها است که باید مراقب بود.


امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به رونمایی از موشک فرا صوت هایپرسونیک فتاح، اظهار کرد: انتشار این خبر برای صهیونیست‌ها سرگیجه، هراس و برای جهانیان شگفتی را به دنبال داشت که در حقیقت موشک فرا صوت فتاح، اوج بازدارندگی فرا منطقه‌ای است.

امام جمعه رودبارجنوب بیان اینکه که دستاورد موشک فاتح پیام‌های روشنی دارد، عنوان کرد: یکی از پیام‌ها این است که دشمنان بدانند ایران در برابر هر تهدیدی قوی است و دیگر اینکه این دستاورد متوجه صنایع داخلی ما مخصوصاً صنعت خودروسازی است.

وی بیان کرد: جای تامل دارد که ما علیرغم تهدیدات و تحریم‌ها در صنایع دفاعی و هسته‌ای پیشرفت‌های بزرگی داشتیم اما در سایر بخش‌ها شاهد این تحول و این پیشرفت چشمگیر با وجود علم و فن آوری نیستیم که می‌شود با تکیه بر دو عامل تحول آفرین یعنی ایمان و امید در صنعت خودروسازی و سایر صنایع شاهد پیشرفت و تحول باشیم.

حجت‌الاسلام افشارمنش با اشاره به ۲۵ ذیقعده روز دحوالارض، عنوان کرد: دحوالارض فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان (عج) است و در این روز گسترش زمین از زیر خانه کعبه در جهان ماده اتفاق افتاده البته دحوالارض واقعی که گسترش معنویت، عدالت و امنیت است با وقوع ظهور رخ می‌دهد.

خطیب جمعه رودبار جنوب افزود: دحوالارض روز رخدادهای بزرگ تاریخ بشر، روز خلقت، هبوط آدم به زمین، تولد حضرت ابراهیم، تولد حضرت عیسی مسیح است و همان مبشر اسلام که پشت سر امام زمان (عج) به اقامه نماز می‌ایستد.

وی با اشاره به سفر استاندار و نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس به منطقه صعب العبور و کم‌ برخوردار کوهستان نمداد، گفت: اینکه مسئولان ما روحیه مردمی دارند و در بین مردم حاضر می‌شوند قطعاً بسیار تاثیرگذار و ارزشمند است و این روحیات باید حفظ شود اما مهمتر از همه اینها تلاش و مجاهدت برای خدمت به مردم و باز کردن گره های اقتصادی، معیشتی، عمران و آبادانی است.

حجت‌الاسلام افشارمنش عنوان کرد: در سفر مسئولان بلند پایه استان در دور ترین منطقه و کم‌برخوردار ترین منطقه شهرستان یعنی منطقه کوهستان نمداد، مصوبات خوبی در حوزه راه، آب، آموزش‌و‌پرورش، مسکن و غیره اجرایی خواهد شد.
 
وی افزود: باتوجه به کمبود نزولات آسمانی و مشکلات لازم در زمینه آبو برق صرفه جویی صورت گیرد.

امام جمعه کهنوج: دشمنان در صورت تهدید ایران، در خاک خودشان هم در امان نیستند


حجت‌الاسلام والمسلمین احمد نجنو امام جمعه کهنوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوا گفت: یکی از ابعاد تقوا حفظ آبروی مردم است.

حجت‌الاسلام نجنو با اشاره به مناسب‌های پیش رو و اهمیت دحوالارض اذعان کرد: دحوالارض زمانی معنا می‌گیرد  و محقق می‌شود که منجی عالم بشریت ظهور کند و عدالت در سرتاسر زمین گسترده شود.

خطیب جمعه کهنوج با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که هفته گذشته در سالروز رحلت امام خمینی رحمةالله خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) توانست با دو سلاح ایمان و امید انقلابی عظیم خلق کند که قبل از آن هیچکس از عهده آن برنیامده بود.

حجت‌الاسلام نجنو با اشاره به دستاورد بزرگ سپاه پاسداران موشک فرا صوت فتاح بیان کرد: این اقدام باعث تحیر همه دنیا و همچنین ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان شده است.

وی افزود: پیام این موشک به دشمنان و دنیای استکبار این است که در صورت تهدید ایران در هیچ کجای دنیا حتی در خاک خودشان در امان نیستند.

 امام جمعه کهنوج پیرو سخنان رئیس جمهور خطاب به تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد: تولیدکنندگان باید از ساخت این موشک‌ها یاد بگیرند و با تولیدات با کیفیت باعث حفظ اقتدار و آبروی کشور شوند.
 

امام جمعه ریگان: امام خمینی (ره) ساختار سیاسی سلطنتی را به مردم‌سالاری تبدیل کرد


حجت‌الاسلام حبیب رضازاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اشاره داشت به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و اظهار کرد: رهبر انقلاب فرموند، امام خمینی(ره) از سرامدان تاریخ ایران است.

امام جمعه ریگان عنوان کرد: امام خمینی عزیز ساختار سیاسی سلطنتی را به مردم‌سالاری تبدیل کرد.

وی اشاره داشت به رونمایی موشک هایپرسونیک فتاح سپاه پاسداران و افزود: ساخت چنين موشکی توسط دانشمندان ایرانی مایه‌ی افتخار ماست.

خطیب جمعه ریگان به افتتاح چندين پروژه در هفته اخیر در شهرستان اشاره و عنوان کرد: شاهد برقرسانی به آخرین روستاها در حوزه استحفاظی شهرستان بودیم و این اقدام دولت باعث خوشحالی مردم روستاهای رزدر و کلیچون شد.

امام جمعه نرماشیر: رونمایی از موشک فتاح دشمن را ناامید کرده است


حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر منصفی امام جمعه شهرستان نرماشیر در خطبه‌های این هفته شهرستان بیان کرد: دولت مردان انقلابی در شهرستان نرماشیر، روستا به روستا در کنار مردم برای حل مشکلات آن ها حاضر هستند.

وی افزود: رسانه‌ها بیشتر باید تلاش کنند برای به تصویر کشاندن خدمات دولت که به مردم ارائه می‌شود.

خطیب جمعه نرماشیر تصریح کرد: سپاه پاسداران در شهرستان با احداث ۵ حلقه چاه آب شرب و لوله گذاری در سطح روستاها، مشکل عطش آبی را حل کرده است.

حجت‌الاسلام منصفی بیان کرد: دشمن از دیدن موشک (فتاح) قطعا نا امید شده است، رونمایی از (فتاح) خیلی حرف‌ها به دشمنان خونین ما زد.

امام جمعه نرماشیر گفت: مردم عزیز با دولت انقلابی همکاری کنند، تلاش های این دولت خدمتگزار ستودنی است، آن‌ها در کنار مردم هستند.
 

امام جمعه جازموریان: امنیت، کارآمدی نظام و اعتماد اجتماعی سه ضلع اصلی امید آفرینی هستند


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صادقی امام  جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان کرد: اگر امروز بین ما و مردم جاهلیت شباهت هایی وجود ندارد باید شاکر خداوند باشیم که ریشه جاهلیت از بین رفته است اما اگر بین ما و مردم جاهلیت صدر اسلام شباهت هایی وجود دارد پس بدانیم که جاهلیت هنوز امتداد دارد و تا زمانی که خون حسین (ع) بزرگ مبارز در مقابله با جاهلیت می جوشد مردم از این غده سرطانی نجات می یابند.

امام جمعه جازموریان یکی از اساسی ترین مشکلات و ویژگی‌های زمان جاهلیت را فساد اخلاقی مردم برشمرد و عنوان کرد: از خانه هايی که برای منافی عفت آماده شده بود تا زینت و خودنمایی زنان در بیرون از منزل، شدت این جاهلیت به حدی بود که خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به حجاب و عفاف زنان اشاره می کند.

حجت‌الاسلام صادقی ابراز کرد: متاسفانه امروز آن بی حجابی دوران جاهلیت ادامه دارد و بی‌حجابی و بی‌حیایی یکی از میوه‌های تلخ و متعفن سبک زندگی غربی و جاهلیت است که کرامت و عزت زن بازیچه دست مردان هوس باز می‌شود.

خطیب جمعه جازموریان تصریح کرد: وقتی در یک جامعه بی‌حجابی رونق یافت کم کم روابط خارج از عرف هم زیاد می شود که در واقع بنیان خانواده را هدف قرار داده و آن را متلاشی می‌کند.

وی با اشاره به روز دحول الارض، اظهار کرد: روز دحو الارض با روز گسترش عدل جهانی به برکت امام زمان (عج) شباهت دارد همانطور که روز دحول الارض گسترش زمین از زیر کعبه در جهان ماده اتفاق افتاده است دحول الارض واقعی همراه با گسترش معنویت، عدالت و امنیت و ظهور حضرت مهدی (عج) فرجه الشریف است.

حجت‌الاسلام صادقی به سخن رهبری بر امید آفرینی در سالگرد ارتحال اشاره کرد و گفت: امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) ايمان و امید را دو قدرت نرم افزاری امام خمینی (ره) بیان کردند که با آنها توانست در سطح داخلی و خارجی تحول ایجاد کند.

امام جمعه جازموریان خاطرنشان کرد: امنیت و کار آمدی نظام و هم چنین اعتماد اجتماعی سه ضلع اصلی امید آفرینی هستند که مسئولین باید برای امید آفرینی کمر همت را ببندد و کوشا باشند.

وی با اشاره به پرتاب موشک فراصوت هایپرسونیک توسط سپاه پاسداران، اظهار کرد: صبح روز شنبه با حضور رئیس جمهوری و فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده هوا فضای سپاه از موشک فراصوت فتاح رونمایی شد انتشار این خبر برای صهیونیست‌ها سرگیجه و سردرگمی و هراس به وجود آورد.


حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه امروز مهمترین رویکرد جمهوری اسلامی تهاجمی است، تاکید کرد: ایران اسلامی که می‌تواند در عرصه دفاعی زبانزد و افتخار آفرین باشد چرا در صنعت خودرو سازی از جوانان استفاده نمی کنند و الگو نمی گیرند تا در این عرصه نیز عزت را برای ایرانیان به ارمغان نمی‌آورند.
 

امام جمعه جیرفت: رونمایی از موشک فتاح، موجب افزایش امید جوانان و ترس دشمنان شد


حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: در سومین آیه از سوره قصص، می‌خوانیم که فرعون و حکومت‌های طاغوتی، با حربه‌های قدیمی اختلاف و تقلیل جمعیت، دنبال سلطه بر مسلمانان هستند که بایستی مسلمانان، با وحدت و افزایش جمعیت، با توطئه‌های دشمنان، مقابله کرد.

امام جمعه جیرفت افزود: امیدآفرینی و ایمان، ۲ مقوله مهم سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بود و دشمن با ناامیدی و سلب ایمان، دنبال احساس حقارت و بن‌بست رسیدن جوانان است زیرا چنین افرادی عنصر غیرمفید و مضر برای جامعه است.

خطیب نمازجمعه جیرفت، اضلاع امید را امنیت، اعتماد اجتماعی و کارآمدی، معرفی کرد و گفت: کسانی که سخن و قلم تاثیرگذار دارند باید درجهت افزایش امید در جامعه حرکت کنند و رونمایی از موشک فراصوت فتاح، موجب افزایش امید جوانان و ترس دشمنان شد.

وی با اشاره به دست تسلیم بالا بردن دشمن در مقابل عظمت سپاه، عنوان کرد: برگزاری رزمایش مشترک کشورهای مسلمان حاشیه خلیج‌فارس با حضور ایران، نقطه عطفی برای منطقه و بومی‌سازی امنیت خلیج‌فارس است.

حجت‌الاسلام تارم اظهار کرد: تولد زمین و هبوط حضرت آدم (ص) در روز دحوالارض است و برای ادامه روند بازسازی عتبات، نیاز به همکاری همه مردم است و سهم هر فرد، برای مشارکت در بازسازی عتبات، مبلغ ۱۲۵ هزار ریال است.

امام جمعه رفسنجان: به مسائل اقتصادی و معیشت مردم توجه جدی شود



حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) اظهار کرد: ایشان یک نسخه‌ای برای جامعه امروز پیچیدند و دستورالعملی را برای همه ملت بیان فرمودند که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد اینکه باید همه سعی خود را در تقویت ایمان و امید مردم و جامعه به کار بگیرند.

وی افزود: هرکس امید داشته باشد کار می‌کند، یک کشاورز اگر امید به ثمر نداشته باشد کار نمی‌کند، یک دانش آموز و دانشجو اگر به آینده روشن امید نداشته باشد تلاش نمی‌کند، امید مبنای کار و تلاش است.

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه به  رونمایی از موشک مافوق صوت فتاح اشاره کرد و گفت: ایران جزء چهار کشور دنیا در این صنعت دفاعی قرار گرفت که کشورهای قبل از ما چین و آمریکا و روسیه بودند.


وی بیان کرد: دشمنان هر روز ما را تحریم می‌کنند الان مسئله تحریم‌ها عوض شده، می‌گویند از ایران نخریم، ایران جنگ طلب نبوده، نیست و نخواهد بود اما ایران دنبال بازدارندگی است تا دیگران هوس دست‌درازی نکنند.

عسکری خاطرنشان کرد: در کنار اقتدار نظامی لازم است مسئولان نسبت به مسائل اقتصادی، مهار تورم، اشتغال و معیشت مردم هم توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: همان‌طوری که در یک جامعه از نظر سیستم دفاعی و نظامی باید یک کشور مجهز باشد، باید به معیشت زندگی مردم هم رسیدگی شود که این میزان رضایتمندی در مردم هم بالا باشد.

امام جمعه کوهبنان: با توجه به شرایط موجود بهینه مصرف کنیم

نمازجمعه این هفته شهرستان کوهبنان با حضور اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع انصار و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جعفری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کوهبنان برگزار گردید.

خطیب جمعه کوهبنان پس از حمد و ثنای الهی و توصیه همگان به رعایت تقوای الهی؛ با اشاره به حدیثی از امام سجاد علیه السلام گفت: سالم ماندن بدن ،زیاد شدن روزی، استوار ماندن و ثبات ایمان از آثار حج است. 

وی در ادامه از افرادی که به مراسم حج امسال مشرف می شوند درخواست کرد تا سعی کنند با نیت خالص، رد مظالم، پرداخت وجوهات شرعی ،خمس و زکات کاری کنند تا اثر حج هم در خودشان و هم در جامعه پیاده بشود.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: با توجه به شرایط موجود درست مصرف کنیم، در مصرف برق و آب به ویژه در تابستان بسیار دقت داشته باشیم و از اسراف بایستی جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام جعفری همچنین با ذکر انتخاب شایسته و درست حضرت امام خامنه‌ای بعد از ارتحال حضرت امام خمینی ( ره) به بیان برخی از ویژگیهای مقام معظم رهبری اشاره داشت.

وی در پایان از همه دست اندرکاران که مراسم یادواره شهدای گمنام، مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)  و یادواره شهدای فرهنگی را در طول هفته گذشته با کیفیت برگزار کردند، تشکر کرد.
 

تاکید امام جمعه موقت شهربابک بر برنامه‌ریزی برای اشتغال افراد جویای کار 



حجت‌الاسلام پوراحمدیان امام جمعه موقت شهرستان شهربابک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن دعوت افراد به تقوای الهی گفت: افراد با تقوا در خلوت نیز گناه نمی‌کنند چون خدا را آگاه می‌بینند، صدقه می‌دهند، در مصیبت‌ها صبر دارند در هنگام غضب بردباری پیش می‌کنند و هنگام خشم و ترس راستگو هستند.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو در مورد روز صنایع دستی گفت: انسان باید برای امرار معاش زندگی حرفه‌ای را بیاموزد زیرا بعد از اشتغال در کاری از بیکاری، کم‌حوصلگی و افسردگی در امان است.

حجت‌الاسلام پور احمدیان خاطرنشان کرد: اگر شغلی را آموختیم سرمایه کسب می‌کنیم و در پی آن پشتوانه‌ای داریم و همچنین به معیشت خانواده کمک می‌رسانیم.

وی تاکید کرد: مسئولان باید برنامه‌ریزی کنند تا مشکل بیکاری حل شده و افراد جویای کار، بیکار نباشند.

امام جمعه موقت شهربابک افزود: با دادن کفاره، فطریه و صدقات خانوارهای محتاج را تأمین کنیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات شهربابک یادآور شد: جاده انار شهربابک نیاز به روکش دارد، سرعت‌گیرها در شهر مناسب نبوده و پیاده‌روهای شهر استاندارد نیستند.

حجت‌الاسلام پوراحمدیان با اشاره به اینکه بی آبی به نسل آینده ضربه می‌زند، اظهار کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب از طرح آبیاری قطره‌ای استفاده کنید.
 

امام جمعه بردسیر:  توان موشکی کشور عامل اقتدار و ارتقاء جایگاه بین‌المللی ایران شده است


حجت‌الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر گفت: ماه ذی قعده به واسطه‌ی مناسبت‌های مرتبط ماه امام رضا علیه السلام و بهترین فرصت برای توسل به این امام همام است.

وی به روز دحوالارض اشاره کرد و افزود: دحوالارض روزی است که زمین از زیر خانه کعبه گسترش پیدا کرد و طبق روایت این روز، روز مهدویت است و در همین روز نور مهدویت از خانه کعبه به تمام جهان گسترش خواهد یافت.

امام جمعه بردسیر از عدم جهاد تبیین در حوزه شناخت امام و رهبری گلایه کرد و گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، ایمان و امید، امام را بزرگ و سرآمد روزگار کرد ایمانی واقعی که بر روح امام نقش بسته بود.

وی بیان کرد: دشمن برای نا‌امید کردن مردم، دست روی نقاطی مثل تورم و معیشت گذاشته است بله ما منکر این مشکلات نیستیم اما پیشرفت‌ها و کارها‌ی خوب نیز باید دیده شود‌.

حجت الاسلام کرمانی رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح را تبریک گفت و افزود:  افزایش توان موشکی کشور، عامل اقتدار و ارتقاء جایگاه بین‌المللی ایران است.


وی در پایان انتصاب شایسته حمزه وفایی یکی از جوانان بومی و برجسته قرآنی را به عنوان فرماندار بردسیر تبریک گفت و از مردم و مسئولان خواست تا از هر حزب و گروهی که هستند تمام تلاش خود را برای همکاری با فرماندار در جهت رفع مشکلات شهرستان انجام دهند.
 

امام جمعه موقت فهرج: ابرموشک هایپرسونیک سپاه، تمام معادلات نظامی دنیا را به هم ریخته است


حجت‌الاسلام والمسلمین بهزاد منصوری خطیب موقت جمعه فهرج در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته، به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون شگردهای دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمن با ترفندها و شگردهای خود، بدنبال ناامیدسازی جوانان این مرز و بوم است.

وی با قدردانی از دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم بیان کرد: در این دولت، با تدابیر سکان‌دار بصیر انقلاب، کشورهای منطقه در صفِ احیا و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت‌الاسلام منصوری در ادامه، رونمایی از ابرموشک هایپرسونیک فتاح را دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران و نهاد مقدس سپاه پاسداران دانست و اظهار کرد: این موشک فراصوت، تمام معادلات نظامی دنیا را به هم ریخته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فهرج با بیان اینکه در کنار ایران، فناوری موشک هایپرسونیک را ۳ کشور آمریکا، چین و روسیه در اختیار دارند افزود: بر خلاف کشورهای دیگر، سرعت ابرموشک هایپرسونیک فتاح، ۱۴ ماخ و غیرقابل انهدام است و تا نابودی اسراییل فقط به ۴۰۰ ثانیه زمان نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: رونمایی از موشک هایپرسونیک به دشمنان این مرز و بوم پیام داد که فکر حمله نظامی به ایران را نداشته باشند و در کنار آن  تلنگری به صنعت خودروسازی ما زد که هر آنجا به قدرت جوانان خود تکیه کنیم پیروز خواهیم شد.

امام جمعه موقت فاریاب: مروجان ناامیدی در جامعه، یا جاهل هستند یا خائن



حجت‌الاسلام جلالی خطیب نماز جمعه فاریاب به بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع باشکوه مردم در سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: امام راحل، از سرآمدان تاریخ ایران است، ایشان سه تحول بزرگ از جمله تحول در سطح کشور ایران، در امت اسلامی و در سطح جهان ایجاد نمودند، ایمان و امید امام، عامل نرم افزاری به وجود آورنده این تحولات بزرگ بود. 

وی افزود: هر مجموعه و جریانی که به ایران و پیشرفت کشور و عزت ملی علاقه مند است باید همه‌ سعی خود را برای تقویت ایمان و امید جامعه به کار گیرد.

حجت‌الاسلام جلالی امام جمعه موقت به دیگر بیانات مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: آنهایی که می‌خواهند در جامعه‌ ما ایجاد یاس و ناامیدی بکنند، یا جاهل هستند و یا عمدا این کار را انجام می‌دهند که اینها خائن هستند. 

وی گفت: شناخت همه ابعاد شخصیت امام (ره) توسط مردم، مسئولین و جوانان، باعث می‌شود بهتر راه امام را ادامه بدهیم، امام با به وجود آوردن انقلاب اسلامی و پیروزی آن توسط مردم، ساخت سیاسی سلطنتی را به مردم سالاری تبدیل کرد و حکومت دست نشان داده و ذلیل را به کشور مستقل و متکی به عزت ملی تبدیل کرد، یک ملت چشم دوخته به دست اجانب را به نیروی معجزه آسای ما می‌توانیم مجهز کرد. 

خطیب موقت نماز جمعه فاریاب بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: یکی از نقشه‌های دشمن بدبین کردن مردم به انتخابات است،دشمن با ایجاد یاس و ناامیدی می‌خواهد ملت در صحنه انتخابات شرکت نکند،لذا با حضورمان در انتخابات مجلس، نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنیم، ملت ایران، ملتی باهوش، بابصیرت و ولایت مدار و ولایی است.

وی افزود: دشمن،ضعیف تر شده است و ایران قوی تر از هر زمانیست هر جا که پیشرفت نکردیم به این دلیل است که به حرف امامین انقلاب نبوده‌ایم.

امام جمعه رابر: ظهور باطن و غایت دحوالارض است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: دحوالارض از اوقات با فضیلت برای دعای فرج است راز دعا در روز دحوالارض روز حیات زمین است حیاتی که مظهر و اصل و حقیقتش، وجود مبارک امام زمان عجل الله فرجه الشریف است.

وی با بیان رازهای مهدوی(عج) در روز دحوالارض افزود: همان‌طور که دحوالارض روز شروع رحمت الهی است راز دیگر، شباهت میان روز دحوالارض و گسترش عدل جهانی به برکت وجود مبارک حضرت مهدی علیه السلام است. 


خطیب جمعه رابراظهارکرد: همان‌طور که در روز دحوالارض، گسترش زمین از زیر کعبه در جهان ماده اتفاق افتاده است، دحو الارض واقعی که گسترش معنویت، عدالت و امنیت است، با وقوع ظهور رخ می‌دهد. ظهور باطن و غایت دحوالارض است. 

وی ادامه داد: اگر دحوالارض به عنوان گسترش خاکی این اتفاق است، اتفاق بزرگ زمانی رخ می‌دهد که از کنار مکه معنویت، بندگی، عدالت و نورانیت به سراسر زمین گسترش پیدا می‌کند و ظهور حجت خدا اتفاق می‌افتد. دحوالارض واقعی زمانی است که امام عصر(ع) از کنار کعبه ظهور می‌فرماید،کعبه ارتباط تنگاتنگی با وجود مبارک امام عصر(عج) دارد. حقیقت و باطن کعبه امام است. 

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: روز دحوالارض و روز ظهور، هر دو روز آغاز حیات زمین است که در این روز حضرت ابراهیم(ع) و حضرت عیسی مسیح متولد شد روزی که حضرت آدم علیه السلام پا به این کره خاکی گذاشت.
 
وی روز دحوالارض، را روز رخدادهای بزرگ در تاریخ بشر است خواند و افزود: دحوالارض؛ فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عج) است.   

 خطیب جمعه رابر با اشاره به روز سه شنبه  رونمایی از موشک فراصوت(هایپرسونیک) فتاح  با حضور رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه و فرمانده هوافضای سپاه و سایر مقامات دفاعی کشور گفت: انتشار این خبر برای صهیونیست‌ها سرگیجه و هراس و برای جهانیان تحیر و شگفتی را در پی داشت باعث حرکت و نگرانی دشمنان غاصب و سرور و شادی برای هم‌پیمانان جمهوری اسلامی به ویژه کشورهای مقاومت در پی داشت سرعت حرکت آن از سرعت حرکت صوت بیشتر است.

وی، با بیان پیام‌های دستیابی ایران به موشک هایپرسونیک تصریح کرد: دسترسی ایران به موشک‌های هایپرسونیک با توجه به آن‌که تاکنون صرفا روسیه، چین و آمریکا در این حوزه به موفقیت‌هایی رسیده‌اند، نمی‌تواند دارای پیامدهایی ساده باشد.  ایران چهارمین کشور دستیابی به  موشک هایپرسونیک، شد. 

خطیب جمعه رابر، تغییر وضعیت از بازدارندگی و دفاع به تهاجم، کلاهک موشک قاره‌پیما در دسترس، شکل‌گیری زنحیره فناوری علمی- صنعتی ایران،پیام روشن به صنایع داخلی خصوصا صنعت خودردسازی را پیام‌های دستیابی ایران به این موشک برشمرد و افزود: حتماً در صنعت خودروسازی و سایر صنایع می‌توان این فناوری را ایجاد کرد و لذا باید این علم و فناوری که داریم باید به سایر صنایع لبریز شود تا سایر صنایع هم از این فناوری‌ها بهره‌مند شود و کار صنعت در کشور رشد یابد.

وی، در بخش دیگر با اشاره به انتشار دوخبرِ خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا و بلافاصله اقدام برای ائتلاف جدید با ایران و عربستان، گفت: دلایل این ائتلاف‌سوزی و ائتلاف‌سازی، هرچه باشد یک نکته قابل انکار نیست و آن این‌که حتی نزدیکترین دوستان و هم‌پیمانان آمریکا نیز، دیگر نمی‌توانند به وعده‌های توخالی آمریکا اعتماد کنند.

وی ادامه داد: نکته مهم و راهبردی این است که "بومی‌سازی امنیت منطقه خلیج فارس" راهبرد قطعی ایران است. راهبردی که با تحقق آن جایی برای نیروهای بیگانه نمی‌گذارد. 

خطیب جمعه رابر  این اقتدار را مدیون خون شهید سلیمانی ها در دنیا دانست.
 

امام جمعه شهرستان انار: موشک فتاح لرزه به هیمنه استکبار انداخت 


حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبرعلیدادی سلیمانی خطیب جمعه شهرستان انار با اشاره به سخنان رهبری در سی‌و‌چهارمین سالروز رحلت بنیانگذار رهبرکبیر انقلاب‌اسلامی گفت: با نگاه واقع بینانه می‌توان امید‌آفرینی را در جامعه در سه ضلع بیان‌کرد: 

۱.امنیت، اگر امنیت و احساس امنیت در جامعه شکل بگیردامید مردم بیشتر است که به برکت انقلاب در ضلع امنیت حرف های بزرگی داریم، که یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب امنیت است.

وی در ادامه افزود مولفه دیگر ارتباط کارآمدی،که ما در این زمینه هم رشد داشتیم و هم ضعف داشتیم در آنجا که به توصیه های امامین انقلاب گوش داده شد رشد کردیم و اما آنجا که به منویات و دستورات امامین انقلاب گوش سپرده نشد ما در آنجا ضعف داریم هرکجا مسئولان به توصیه های امامین انقلاب توجه کرده‌اند ما در آنجا پیشرفت داشته ایم.

علیدادی سلیمانی با بیان ضلع سوم گفت: اعتماد به اجزای حاکمیت و سیاستمداران و قانونگزاران زمینه بستر امید را فراهم می کند پس امید تحققش در این سه ضلع است 

خطیب جمعه شهرستان انار بیان کرد: امروز هر کس دل در گرو نظام دارد باید زمینه امیدواری مردم را فراهم کند و کسانی که بذر ناامیدی را در جامعه چه در فضای مجازی و چه در حقیقی بپاشنددوستدار انقلاب نیستند.

وی بااشاره به دستیابی ایران به موشک هایپرسونیک اظهارکرد: خبر امید آفرینی بود که با حضور رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه از موشک فراصوت هایپرسونیک فتاح رونمایی شد این افتخار بزرگی است که دستاوردهایی از جمله وضعیت بازدارندگی کشور را تبدیل به تهاجم می کند و لرزه به هیمنه استکبار انداخت.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcexn8znjh8x7i.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین