تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۴
۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

فصل درخشان برای تئاتر در راه است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: حمایت و همدلی‌ها در حوزه تئاتر استان باید حفظ شود تا بتوانیم فصل خوبی را در این حوزه داشته باشیم.
فصل درخشان برای تئاتر در راه است
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ محسن روحی در آیین اختتامیه فصل اول اجراهای تئاتر تاکسیدرمی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این برنامه و همچنین تشکر از مردم به دلیل استقبال خوب از اجرای تئاتر در کرمان، گفت: کار هنری زمانی اهمیت دارد که مردم از آن لذت ببرند و این استقبال از کارهای هنری سبب دلگرمی هنرمندان برای انجام کارهای بهتر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه اجرای تئاتر کمدی تاکسیدرمی از جهات مختلفی ارزشمند است، تصریح کرد: اجرای تئاتر تاکسیدرمی یک برنامه بهارانه بود و سبب ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه شد و بعد از چند سال که به دلیل کرونا نمایشی در استان اجرا نشده بود این برنامه یک روح و امید تازه ایجاد کرد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای تداوم اجرای تئاتر‌های خوب و با کیفیت در استان اظهار کرد: در دوران جدید نگاه جدیدی به حوزه تئاتر داریم و در این ارتباط جلسات متعددی با هنرمندان برگزار شده است. یک بخش از این نگاه ویژه، متوجه تبادل آثاری است که با استان‌های دیگر انجام می‌شود و اجرای کار‌های برگزیده استان کرمان در حوزه تئاتر در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر حتماً انجام خواهد شد.

روحی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های تئاتر خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده و بودجه اختصاص داده شده بتوانیم فصل درخشانی در حوزه تئاتر رقم بزنیم؛ مهمترین بخش تئاتر، اجرا برای مخاطبان است؛ برگزاری جشنواره‌های تئاتر به اندازه خود مهم است اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد این است که مردم از آن لذت ببرند و تئاتر خوب ببینند لذا تلاش داریم با حمایت‌های مختلف هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌ها اجراهای خوب و متفاوتی را در سطح استان کرمان شاهد باشیم.

وی همدلی و همراهی اهالی تئاتر را یکی از نقاط قوت تئاتر در استان کرمان دانست و گفت: این حمایت و همدلی‌ها در حوزه تئاتر استان باید حفظ شود تا بتوانیم فصل خوب و درخشانی را در حوزه اجرای تئاتر در این دوره داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به مشکلات زیرساختی و فضایی که در گذشته برای اجرای تئاتر در کرمان وجود داشت، افزود: تلاش داریم تا سالن‌های تئاتر در حد شأن مردم و هنرمندان مجهز شوند. افتتاح تالار فرهنگ و هنر استان کرمان نیز امکان اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی هنری را فراهم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه در شأن مردم و هنرمندان نیست که در سالن‌های ورزشی و فضاهای غیرتخصصی کارهای هنری را ببینند، بیان کرد: در حال حاضر کنسرت‌های متعددی در سالن تخصصی موسیقی تالار فرهنگ و هنر کرمان در حال برگزاری است و به گفته هنرمندانی همچون آقای علیرضا قربانی سالن موسیقی تالار فرهنگ و هنر کرمان یکی از بهترین سالن‌های اجرای موسیقی در ایران است.

روحی یادآور شد: تالار فرهنگ و هنر کرمان از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی بود که پس از سال‌ها انتظار در دولت مردمی به بهره‌برداری رسید و افتتاح آن امکانات بالقوه بسیار خوبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و تئاتر در اختیار هنرمندان قرار داد. با وجود چنین امکانات مناسبی امید بسیار زیادی برای آینده درخشان تئاتر استان وجود دارد که با همراهی همه هنرمندان و مردم استان رقم می‌خورد و امیدواریم در این راستا بتوانیم از ظرفیت‌های استان بیشتر استفاده کنیم.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcc0pqsi2bq1x8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما