تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
۰
plusresetminus
مدیر گروه فیزیک‌پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

کرمان قطب درمان سرطان در منطقه جنوب‌شرق کشور می‌شود

مدیر گروه فیزیک‌پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: در یک سال گذشته تجهیزات پیشرفته‌ای در حوزه تشخیص و درمان سرطان وارد کرمان شده است که با نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها، کرمان قطب درمان سرطان در منطقه جنوب‌شرق کشور می‌شود.
کرمان قطب درمان سرطان در منطقه جنوب‌شرق کشور می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» تقریبا هفته گذشته بود که دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان از خبر از خرید دستگاهی به نام ترموتراپی داد، دستگاهی که آخرین نسل از دستگاه‌های درمان سرطان در جهان است و حالا کرمان، هفتمین مرکزی است که در کشور توانسته این دستگاه را خریداری کند.

علی جمعه‌زاده در گفتگو با سرویس اجتماعی این پایگاه خبری در خصوص جایگاه کرمان در تشخیص و درمان بیماری سرطان در کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه 20 ساله را یک‌ ساله طی کرده این دانشگاه در یک سال گذشته تجهیزات پیشرفته‌ای در حوزه تشخیص و درمان سرطان وارد کرمان کرده است که به جرات می‌توان گفت با نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها، کرمان قطب درمان سرطان در منطقه جنوب‌شرق کشور می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان ادامه داد: دستگاه پت اسکن در تشخیص تومورها کمک می‌کند به واقع 85 درصد کاربرد این دستگاه در تشخیص سرطان است و پیشرفته‌ترین دستگاه تصویربرداری در حوزه تشخیص سرطان است.

جمعه‌زاده عنوان کرد: این دستگاه از سال گذشته وارد کرمان شده است و هم‌اکنون زیرساخت این دستگاه در حال آماده‌سازی و انجام اقدامات اولیه جهت نصب و بره‌برداری از آن است البته این دستگاه با کمک خیرین و مشارکت با دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان تامین شده است.

مدیر گروه فیزیک‌پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان توضیح داد: دستگاه دیگری با نام اسپکت سی‌تی وارد کرمان شده است، چنین دستگاهی در جنوب‌شرق وجود نداشته است، این دستگاه با کیفیت بسیار بالایی جهت تشخیص سرطان اسکن انجام می‌دهد.

وی افزود: دستگاه سی‌تی سی‌مولاتور، از جمله تجهیزات دیگری است که در حوزه تشخیص و درمان سرطان وارد کرمان شده است، این دستگاه در حوزه تصویربرداری پرتودرمانی است، بیماری که با تشخیص سرطان به بیمارستان وارد می‌شود در اولین اقدام باید باید سی‌تی‌اسکن تخصصی باید انجام شود که خوشبختانه با کمک این دستگاه از این به بعد می‌توان این‌کار را انجام داد.
جمعه‌زاده تاکید کرد: چهار دستگاه سی‌تی سی‌مولاتور، پت اسکن، اسپکت سی‌تی و ترموتراپی چرخه تشخیص و درمان را در کرمان کامل کرده‌اند.
انتهای خبر/پسند
 
  https://armanekerman.ir/vdcdkk0fxyt0sz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین