تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۸
۰
plusresetminus
جلسه ستاد بحران شهرستان کوهبنان برگزار و مشکلات شهرستان در حوزه خدمت‌رسانی در زمان بحران تشریح شد.
لزوم احداث سیل‌بند جدید در بالادست شهرک امام رضا(ع) کوهبنان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از خبرگزاری فارس، موسوی آیت‌الهی امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان کوهبنان عنوان کرد: به‌منظور تامین نیاز شهرستان کوهبنان به تجهیزات در مواقع حوادث یک دستگاه لودر و یک دستگاه بولدوزر توسط راهداری استان خریداری شود که یک سوم هزینه را استانداری و فرمانداری و مابقی را راهداری استان پرداخت کند.

 معاون عمرانی استاندار کرمان ابراز داشت: شهرک امام رضا(ع)در مسیر سیلاب بوده که به جهت توسعه باید سیل‌بند جدید احداث می‌شد که شهرداری و راه و شهرسازی کمک کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بالا دست شهرک را ایمن کنند.

وی افزود: وسایل منازل مردم در شهرک امام رضا(ع) به‌دلیل ورود آب به منازل از بین رفته که باید در فاز اول مشکل آنان مرتفع شود تا منازل قابل سکونت شوند البته باید جبران خسارت هم بشود.

 موسوی آیت‌الهی بیان داشت: راه و شهرسازی در راستای دفع آب‌های سطحی بالادست شهرک‌های امام رضا(ع) و شهید سلیمانی اقدام کند در غیر این صورت پروانه توسط شهرداری برای احداث شهرک جدید صادر نمی‌شود.

 معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: مردم‌ منطقه کشاورزی دارند و باید خسارت‌ها مشخص شود و‌ مشکل ابتدایی خصوصا لایروبی قنوات مرتفع شود.

وی ادامه داد: چون برخی خانه‌ها را آب فرا گرفته هلال‌احمر امکانات اولیه برای خانوارها را در نظر بگیرد تا شاهد سکونت مردم در منازل‌شان باشیم.

موسوی آیت‌الهی گفت: برای ساخت پل ورودی دهستان ده علی ۲۵ میلیارد تومان نیاز است که ۱۵ میلیارد تومان راهداری و ۱۰ میلیارد تومان را استانداری تقبل کرده است که به‌صورت اشتراکی احداث خواهد شد.

نیاز ضروری شهرستان کوهبنان به خرید ماشین‌آلات راهداری

 در ادامه مجید توکلی فرماندار کوهبنان ضمن تشکر از اعضای ستاد بحران، نیروهای بسیجی، گروه‌های جهادی و جوانان داوطلب هلال‌احمر گزارش کاملی از سیل مجدد در روستاهای شمالی کوهبنان و سیل شهرک امام رضا(ع) ارائه داد و گفت: به‌عنوان اولویت احداث سیل‌بند بالا دست شهرک‌های امام رضا و شهید سلیمانی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مساعدت معاون عمرانی استانداری احداث شود.

 وی ابراز داشت: در سیل اخیر متاسفانه زیرسازی انجام شده توسط شهرداری‌های کوهبنان و بخش طغرالجرد خسارت جدی دیده‌اند بنابراین انتقال گاز به کارخانه آسفالت کوهبنان باید هرچه سریعتر انجام شود.

توکلی بیان داشت: در حوزه راهداری و حمل‌ونقل ضعف هستیم و تجهیزات فنی کم داریم و نیاز به خرید ماشین‌آلات است تا در زمان حوادث بتوانیم بهتر خدمت‌رسانی داشته باشیم.

فرماندار کوهبنان خواستار تیغ‌زنی جاده‌های روستایی کوهبنان، تکمیل هرچه زودتر جاده کوهبنان به زرند، رفع مشکلات اهالی شهرک امام رضا(ع)، رفع مشکل قنوات مناطق سیل‌زده و احداث پل ورودی دهستان خرمدشت شد.

محور زرند - کوهبنان امروز بازگشایی می‌شود

در ادامه سید حمزه روح‌الامینی گفت: با حضور نیروهای راهداری محور کوهبنان به زرند تا ساعتی دیگر بازگشایی می‌شود.

معاون راهداری استان کرمان گفت: برای خرید تجهیزات مورد نیاز در شهرستان کوهبنان هر مبلغ استانداری تخصیص بدهد ما دو برابر تخصیص می‌دهیم.

محمدمهدی میرزایی رئیس دادگستری کوهبنان نیز گفت: نزولات آسمانی بر ما نازل شد ولی چون به‌خوبی کارها را پیش‌بینی نکرده بودیم نمی‌توانیم بهره ببریم در حالی که لازم بود همه جوانب کار قبلا در نظر گرفته شود.

 وی افزود: احداث کانال‌های عریض برای جمع‌آوری سیلاب در شهرک شهید سلیمانی ضروری است که باید هرچه سریعتر انجام شود.

 میرزایی ادامه داد: خسارت به اموال مردم وارد شده در حالی که افراد سیل‌زده عموما از جامعه کارگری هستند که ضروری است دولت جبران کند.

مدارس در مسیر سیلاب

در ادامه جعفر امیری گفت: مدارس شهید توکلی جور، کاشانی، جنت و عدالت و شهید غفاری در مسیر سیلاب هستند که باید برای جلوگیری از خسارت احتمالی هرچه زودتر چاره‌اندیشی شود.

 وی افزود: جاده پشتکوییه تا کیلومتر ۱۰ پل‌ها آسیب دیده، سیلاب، شن و‌ ماسه جاده را فرا گرفته که باید هرچه سریعتر توسط نیروهای امدادی اقدام شود.

معاون آموزش و پرورش کوهبنان افزود: در داخل مدرسه الزهرا چند حلقه چاه وجود دارد که ریزش کرده و به نمازخانه خسارت زده که در صورت ادامه باران خسارت جدی‌تر و بیشتر خواهد شد.

  ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان نیز خواستار کمک به خانوارهای سیل‌زده و مساعدت استان برای خرید تجهیزات مورد نیاز گروه‌های جهادی شهرستان کوهبنان شد.
انتهای خبر/
  https://armanekerman.ir/vdcenn8zxjh8x7i.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما