کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از شهید «جابر مهدوی» چه می‌دانید؟

شهیدی که مبارزه با استعمار را در عمل نشان داد

2 فروردين 1403 ساعت 0:05

در وصیت‌نامه شهید «جابر مهدوی» آمده است: در هنگام دفن من، دست‌هایم را مشت کنید تا مشت محکمی بر دهان استعمارگران شرق و غرب بزنم.


به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ شهید «جابر مهدوی» ششم بهمن ۱۳۵۰ در روستا خانوک از توابع شهرستان زرند به‌دنیا آمد. تا سوم متوسطه درس خواند و به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهارم خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

پیکر وی تا مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص سال ۱۳۷۴ در  گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش مهدی نیز به شهادت رسید.

در ادامه بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید «جابر مهدوی» را با هم می‌خوانیم:

پدر و مادرم از اینکه من قدر زحمت‌های شما را ندانسته‌ام معذرت می‌خواهم و امیدوارم که مرا عفو کنید و تو ای مادرم از تو می‌خواهم  که شیر پاکت را بر من حلال کنی و در آخرت همنشین حضرت زهرا باشید و در آن روز سرافراز و سربلند در صحرای محشر حاضر شوید.

شما ای برادرانم از شما می‌خواهم که مرا ببخشید و استوار و پایدار باشید و درس‌هایت را بخوان و با درس خواندنتان  مشت محکمی به دهان امپریالیسم جهان‌خوار بزنید چون به گفته رئیس جمهوری عزیزمان :«دشمنان از درس خواندن شما دانش آموزان می‌ترسند.»

از شما امت شهید پرور خانوک می‌خواهم که همچنان که تاکنون جبهه را نگه‌داشته‌اید و با تلاش زیاد با دشمنان اسلام می‌جنگید همچنین هم جبهه‌ها را نگه دارید و از شما خواهران و مادران خانوکی می‌خواهم همچنان که تاکنون پشت جبهه‌ها را نگه‌داشته‌اید همچنان به نانوایی و خیاطی و غیره خود ادامه دهید و پیرو خط امام باشید و با منافقین مبارزه کنید.

از شما مردم خانوک می‌خواهم که اگر حقی بر گردن من دارید و از من بدی دیده‌اید به خوبی خودتان مرا ببخشید که قصاص در آخرت خیلی سخت‌تر از قصاص در دنیا است و ما هرگز صلح تحمیلی را نمی‌پذیریم و تا وقتی که سلاح است و تا وقتی که فرمانده کل قوا دستور نداده‌اند با صدام و صدامیان جهان می‌جنگیم و می‌میریم ولی سازش نمی‌پذیریم و به گفته امام :«هرکس می‌تواند سلاح بردارد و به جبهه برود» تحقق بخشیم.

و از شما می‌خواهم که در عزای من گریه نکنید و در موقع دفنم چشم‌هایم را باز کنید تا دشمنان اسلام بدانند که من این راه را کورکورانه انتخاب نکرده‌ام و دست‌هایم را از تابوت بیرون بیاورید تا مال‌طلبان دنیا بدانند که من از این دنیا چیزی جز کفنم نبرده‌ام و دست‌هایم را مشت کنید تا در آخرین لحظات دنیا مشت محکمی بر دهان استعمارگران شرق و غرب بزنم.

منبع: نوید شاهد کرمان

انتهای خبر/م



 


کد مطلب: 139939

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/139939/شهیدی-مبارزه-استعمار-عمل-نشان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir