معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: تلاش میکنیم روکش و بهسازی آسفالت چیزی حدود یک میلیون و ۵۰۰ مترمربع تا آخر تابستان به اتمام برسد.
محمدرضا یحییزاده در گفتگو با گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در خصوص جهاد آسفالت که مدتی در شهر کرمان در حال اجرا است، گفت: بهدلیل حفاریهای متعدد که در سالهای گذشته در شهر رخ داده است، موجب ایجاد ناهنجاری در سطح آسفالت شهر شده بود.
وی ادامه داد: شورای شهر کرمان و شهرداری بر اساس تشخیص و ضرورت مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان که رشد سه برابری نسبتبه سال گذشته دارد را برای بودجه آسفالت در نظر گرفتهاند که میتواند آسفالت ۲ میلیون ۵۰۰ هزار متر مربع را پوشش دهد.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان توضیح داد: یک میلیون پانصد مترمربع مربوط به روکش آسفالت معابر اصلی شهر و کوچههای اصلی سطح شهر است، کوچههای اصلی شهر نقش معبر اصلی را بازی میکنند که رفت و آمد در آن زیاد است.
یحییزاده به یک میلیون مترمربع باقیمانده اشاره و تشریح کرد: این میزان مربوط به آسفالت و زیرسازی کوچههای خاکی و معابر بالای ۱۴ متر خاکی سطح شهر است.
وی ادامه داد: در خصوص روکش و بهسازی آسفالت سعی داریم تا آخر تابستان روکش یک میلیون و ۵۰۰ مترمربع به اتمام برسد اما آسفالت و زیرسازی کوچههای خاکی که تقریباً یک میلیون مترمربع است بهدلیل زیرسازی طول میکشد و به احتمال زیاد تا ابتدای فصل بارندگی به اتمام برسد البته ممکن است در میان راه مشکلاتی پیش بیاید.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان عنوان کرد: البته بیشترین مشکلات مربوط به ادارات حفار است، ممکن است برای آسفالت به کوچهای ورود شود اما ادارات حفار اطلاع بدهند بهدلیل حفاری و یا لولهکشی باید صبر کرد، بنابراین ممکن است به تعویق بیافتد.
یحییزاده در خصوص اولویتبندی آسفالت معابر بیان کرد: سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ متر مربع توسط شهرداری آسفالت معابر انجام شد که از این میان به جرأت میگویم حداقل ۵۰ درصد متعلق به مناطق کمبرخوردار ازجمله محله سرآسیاب، همت، بنیهاشم، بلدالامین، بلوار شاهد و ... بود.
وی ادامه داد: سال گذشته تاکید شهردار بر این بود که بیشتر مناطق کمبرخوردار از این نعمت بهرهمند شوند که این موضوع محقق شد امسال نیز مبنا بر این است که زیرسازی و آسفالت با نگاه ویژه به مناطق کمبرخوردار انجام شود.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان توضیح داد: تاکید میکنم که بودجه آسفالت توزیع شده و بستگی به خرابی آسفالت و زیرسازی محلهها دارد، نگاه ما هیچگاه بالا شهر و پایین شهر نیست بلکه همه در یک شهر بهنام کرمان زندگی میکنیم.
یحییزاده در خصوص نوع آسفالت استفاده شده برای روکشی و آسفالت معابر بیان کرد: در فصل زمستان و بارندگی میتوان از آسفالت سرد استفاده کرد اما برای آسفالت کلی و زیرسازی امکان استفاده از این نوع آسفالت وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه تلاش است تا در ساعاتی کار انجام شود که موجب ایجاد ترافیک در سطح شهر نشود، توضیح داد: طبق برنامهریزی انجام شد با پیمانکار، باید در ساعاتی کار انجام شود که ترافیک نباشد و حتی نیز شبها نیز در زمانبندی کار در نظر گرفته شده است تا برای مردم مشکل ایجاد نشود.
نایبرئیس دوم اتاق اصناف مرکز استان کرمان گفت: چالشهایی چون سهمیهبندی سوخت، ترانزیت برق، قیمت شناور گاز و ارائه لیست کارکرد بیمه صنوف را به تعطیلی میکشاند....