کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت؛

حاج قاسم سلیمانی حافظ خرمشهر در پایان جنگ

4 مرداد 1400 ساعت 9:58

تدبیر حاج قاسم که سه گردان از لشکر را در این منطقه وارد کرده بود جلوی دشمن را گرفت و باعث شد خرمشهر دوباره سقوط نکند.


به گزارش راه آرمان؛ بعد از اسارت ما بود که یک گروهان در خط و یک دسته که به کمین فرستاده بودیم و موفق شده بودند از معرکه فرار کنند، باقی مانده بود.
اصغر پورمحمدیان جانشین گردان بچه ها را به سوی مقر جهاد یکی از عقبه های لشکر می برد؛ بچه ها به سمت جاده ی اهواز-خرمشهرحرکت می کنند زیرا هدف اصلی عراق تصرف مجدد خرمشهر بود.
عوض کهن از فرماندهان قدیمی لشکر41 ثارالله بچه ها را همراهی می کند، وی به اصغر می گوید تیربار را بذارید روی ماشین و با تیراندازی به سوی جاده حرکت کنید.
اصغر همین کار را می کند، موقعی که به نزدیک عراقی ها می رسد آن ها از ترس فرار می کنندو بچه های ما روی جدار جاده مستقر می شوند.
در تغییر مسیر به سمت چپ، حاج قاسم و مرتضی قربانی فرمانده لشکر 25 کربلا را می بیند که تنها روی خاک ریز هستند؛ حاج قاسم وقتی اصغر را می بیند سوال می کند، نیرو هم دارید؟
اصغر می گوید: یک گروهان
حاجی خیلی خوشحال می شود و دستور می دهد که بچه ها را به صورت دایره ای در یک مسافت مشخص چیده و به هیچ عنوان اجازه ندهند عراقی ها از هیچ راهی وارد جاده ی اهواز خرمشهر شوند.
واقعا تدبیر حاج قاسم که سه گردان از لشکر را در این منطقه وارد کرده بود جلوی دشمن را گرفت و باعث شد خرمشهر دوباره سقوط نکند.
بچه ها حتی بخشی از جاده را هم خراب می کنند تا تانک های عراقی نتوانند از آن جا عبور کنند، آنها سه روز در سخت ترین شرایط نبرد در آن جا مقاومت کردند.
در حقیقت شهید حاج قاسم سلیمانی حافظ خرمشهر در پایان جنگ بود.

گزیده ای از کتاب «بچه ها حاج قاسم»
انتهای پیام/


کد مطلب: 120398

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/note/120398/حاج-قاسم-سلیمانی-حافظ-خرمشهر-پایان-جنگ

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir