کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت؛

غبار فولادهای شهرستان و گمنامی بر مزار شهدای گمنام نگار

20 مرداد 1400 ساعت 22:48

با گذشت ۵ سال از ورود شهدای گمنام به شهر نگار، هنوز غبار گمنامی بر سنگ قبر دو شهید گمنام این شهر نشسته است.


به گزارش خبرنگار  راه آرمان، از بردسیر؛ با گذشت 5 سال از حضور مهمانان بهشتی در نگار در سایه غفلت مسؤولان این شهر و در کنار درآمدهای میلیاردی فولاد های شهرستان بردسیر همچنان شاهد غبار و دود کارخانه های فولاد و گمنامی بر مزار شهدای گمنام نگار هستیم.

هشت سال دوران دفاع مقدس بیانگر روزهای پرافتخار  تاریخ ایران اسلامی است که فرزندان برومند انقلاب با دستانی خالی و قلبی مملو از ایمان در برابر قدرت‌های استکباری جهان قد علم کردند و با دفاع جانانه از ذره‌ذره خاک میهن شرایطی را رقم زدند که همواره ملت ایران از نعمت آرامش برخوردار و در سایه امنیتی که به‌برکت خون شهدا پدید آمده است زندگی کنند و کارخانه های فولاد در سایه این امنیت درآمدهای میلیاردی دارند اما سهم شهدا گرد و غبار است.

سال 1395 نگار میزبان اختران بی‌نشانی شد که به‌یُمن قدومشان فضایی معنوی را در نگار خلق و دل‌های بسیاری را به‌فرهنگ ایثار و شهادت گره زدند و مردم این شهرستان تصورشان این بود که با احداث یادمانی بر مزار این دو شهید شاهد برگزاری مراسم‌های معنوی در آن باشند. 

اما متأسفانه باگذشت پنج سال با حضور بر مزار قبور مطهر این دو شهید آنچه را که تصور مردم بود، تداعی نمی‌شود، بلکه با اندکی تأمل، غریبانه بودن آنان در اذهان تداعی می‌شود. 

اگرچه مکانی که برای دفن این شهیدان در نظر گرفته‌ شده دریکی از پارک های این شهر است، اما بی‌توجهی مسؤولان و نابسامانی که در این مکان وجود دارد، علاوه بر ایجاد جلوه‌ای نازیبا، منجر به‌نارضایتی و گلایه بسیاری از خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در این شهرستان شده است. 

مردم نگار که با حضور پرشورشان در مراسم تشییع شهدای گمنام در فضایی معنوی به‌خوبی رسم مهمان‌نوازی را به‌جا آوردند، انتظارشان این است که مسؤولان آستین همت بالا بزنند،وبا کمک فولادهای شهرستان باگذشت 5 سال از آرام گرفتن پیکرهای این شهیدان به‌وعده‌های خود جامعه عمل بپوشانند. 

اگرچه ساخت مزار احتیاج شهدای گمنام نیست و آنها با فدای جان خود به‌حقیقتی دست‌ یافته‌اند که با ساخت مزار و برگزاری یادمان قابل جبران نیست، ولی وجود مزار تلنگری بر وجدان خفته ما انسان‌هایی است که گاه فراموش می‌کنیم که آرامش و امنیت امروز را مرهون چه‌کسانی هستیم.


انتهای پیام/ب


کد مطلب: 120766

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/note/120766/غبار-فولادهای-شهرستان-گمنامی-مزار-شهدای-گمنام-نگار

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir