تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۴
۰
plusresetminus
افغانستان را با تصرّف منابع، با شکنجه در زندان های آشکار و مخفی، ايجاد هرج و مرج در اين كشور، با تعرّض به خانواده ها و حريم ناموس مردم تحت فشار قرار داده اند؛ آن وقت مى خواهند ملتها و افكار عمومى دنيا باور كنند اينها نجات دهنده مردمند. اين نجات است؟! اين، حقوق بشر امريكايى و دموكراسى امريكايى براى كشورهاى منطقه است!
شکست دموکراسی گرگها / تقریبا هیچ!
به گزارش راه آرمان، گرگى آهويى را تعقيب مى كرد. آهو با بدن خونين از مقابل گرگ مى گريخت. قصّاب رسيد، گرگ را هى كرد؛ گرگ رفت، خودش آهو را گرفت. آهو خيال مى كرد قصّاب او را رها مى كند تا به زيستگاه خود برود. دست و پاى آهو را بست، در اتومبيل خودش گذاشت و پهلوى دوستان خودش آورد؛ بعد چاقو را به حلق آهو كشيد. آهو گفت خيال مى كردم مرا از چنگال گرگ نجات دادى؛ اما حالا كه نگاه مى كنم، گرگ حقيقىِ من تويى: كه از چنگال گرگم در ربودى، چو ديدم عاقبت گرگم تو بودى
ملت افغانستان را با نيروى نظامى و با زور سرنيزه مورد اهانت و فشار و در معرض زورگوييهاى غيرقابل تحمّل قرار مى دهند، آن وقت مى خواهند به افكار عمومى دنيا وانمود كنند كه آزادكننده افغانستان هستند، يا مى خواهند حقوق ملت افغان ها را رعايت كنند! چه كسى در دنيا اين را باور مى كند؟
افغانستان را با تصرّف منابع، با شکنجه در زندان های آشکار و مخفی، ايجاد هرج و مرج در اين كشور، با تعرّض به خانواده ها و حريم ناموس مردم تحت فشار قرار داده اند؛ آن وقت مى خواهند ملتها و افكار عمومى دنيا باور كنند اينها نجات دهنده مردمند. اين نجات است؟! اين، حقوق بشر امريكايى و دموكراسى امريكايى براى كشورهاى منطقه است!
افغانستان امروز کشوری است که پس از 20 سال اشغال آمریکا از لحاظ اقتصادی دچار بحران های مختلف است. بر خلاف
تبلیغات رسانه های اجتماعی درباره ارزشمند بودن پول افغانستان، فساد اقتصادی، فقر، نابرابری و بی عدالتی در همسایه شرقی ایران بیداد می کند.
ساختار سیاسی افغانستان نیز که توسط تحصیلکرده های افغان در دانشگاه های آمریکا، کانادا، انگلیس و... به رهبری آمریکا ایجاد شده است پر از حفره هایی است که آن را ناپایدار کرده است. احزاب و سران گروه های سیاسی دچار فساد سیاسی شدند. گروه های مقاومت نیز در سال های اخیر در فشار رسانه ها دچار انزوا شدند.
امنیت نیز پس از حضور 20 ساله آمریکا پیشرفتی نداشته است. بمب گذاری ها گاه و بی گاه و ناامنی شهرها و روستا ها گواه این مطلب است. اما نشانه بارز آن از هم پاشیدن ارتش افغانستان تنها در چند روز بود. ارتشی که با پول مردم افغانستان و تبلیغات فراوان غربی ها توسط ناتو ایجاد شد اما به سرعت در مقابل حملات گروه کوچکی از طالبان از هم پاشید.
در مباحث فرهنگی نیز تهاجم فرهنگی علیه مردم افغانستان صورت گرفت. اعتقادات، آداب و رسوم مردم این کشور تخطئه شد و در مقابل خرافات و افراط گرایی ها ترویج شد. گروه فرهنگی سکولار و وهابیت در این کشور آزادانه فعال شدند تا تعارضات ایجاد شود. در این وضعیت فساد اخلاقی نیز گسترش یافت و موضوعات فرعی مانند کنسرت و ... جایگزین مسایل اساسی مردم شد.
مردم افغانستان این روزها به دنبال خلاصی از شر آمریکا هستند. گروه های سیاسی و دولت افغانستان نتوانسته اند پشتیبان خوبی برای مردم باشند. از این رو مردم با مشاهده تغییرات در طالبان مانند دادن آزادی ها و مبارزه با داعش به آنها روی آورده اند.
آنها طالبان را کسانی می دانند که با وجود همه بدی ها از خود مردم هستند. مردم افغانستان که در 20 سال گذشته خرابی ها، کشتار ها، تهاجمات فرهنگی، فساد اقتصادی و سیاسی را مشاهده کرده اند و آمریکا را عامل اصلی می دانند حالا به دنبال بیرون کردن آنها هستند.
نویسنده: محمد نعیم رستمی
انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcb5gb88rhb5wp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما