تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۹
۰
plusresetminus
انتقال سوخت به لبنان در مقابل آنچه حزب الله برای مردم ایران و لبنان و حتی غرب آسیا انجام داده است بسیار ناچیز است.
جبرانی ناچیز برای کمک های لبنان
به گزارش راه آرمان، سید حسن نصرالله ظهر امروز به مناسبت عاشورای حسینی در جمع عزاداران سخنرانی کرد. سخنان دبیرکل حزب الله در عاشورا همواره جز سخنان مهمی است که هر ساله برگزار می شود و در آن موضوعات بسیار مهمی مطرح می شود. امسال  نیز سیدحسن نصرالله اعلام کرد کشتی های ایرانی سوخت مورد نیاز لبنان را تامین خواهند کرد. وی همچنین بیان داشت که این کشتی ها تحت حفاظت حزب الله هستند و در صورت تعرض به دشمن صهیونیستی پاسخ سختی داده خواهد شد. این رویداد با استقبال مردم ایران و لبنان و در مقابل آن عملیات روانی وابستگان به غرب در ایران و لبنان مواجه شد.
در ایران شبهه افکنان با بهانه های تکراری مانند مشکلات اقتصادی یا قیمت سوخت در ایران تلاش کردند این اقدام را هبه از جیب مردم بخوانند و آن را تخطئه کنند. در لبنان نیز جریاناتی که سال ها به واسطه حمایت های سعودی در قدرت بودند و همیشه مخالف مقاومت بودند بازهم این اقدام انسان دوستانه را خصمانه خواندند.
در این میان توجه به چند نکته بسیار ضروری است:
1. لبنان از دهه 90 همواره با مشکلات اقتصادی مواجه بوده است. ناکارآمدی ناشی از سیستم حکومتی طایفه ای در سال های اخیر مشکلات زیادی را به لبنان تحمیل کرده است. در چند سال اخیر حزب الله لبنان در توافق با دیگر گروه های سیاسی شیعه، مسیحی و سنی توانست با وجود ساختار بسته سیاسی لبنان بر اکثریت مجلس لبنان مسلط شود و تلاش برای حل مشکلات مردم را آغاز کند.
پس از این اتفاق آمریکا در ستیزی آشکار با دموکراسی تحریم هایی را علیه لبنان وضع کرد. جریانات سیاسی مخالف حزب الله هم که از کمک های مالی سعودی بهره مند هستند نیز شروع به سنگ اندازی در مسیر مردم لبنان کردند. در آخرین این اقدامات کمبود سوخت در لبنان ایجاد کردند. فساد اقتصادی و احتکار عامل اساسی در کمبود سوخت در لبنان است. در حالی که مردم لبنان در صف های سوخت ساعت ها منتظر بودند اشراف لبنان با اتوموبیل های های تجملاتی خود در خیابان ها مانور می دادند.
2. حزب الله لبنان همواره یکی از همپیمانان ایران بوده است. روابط ایران و حزب الله فراتر از روابط مرسوم بین المللی است. حزب الله لبنان در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در ایران برای اجبار اشغالگران آمریکایی به خروج از این کشور تعدادی از آنها را گروگان گرفتند. اما دولت وقت ایران برای ایجاد ارتباط با آمریکا از حزب الله خواست تا اشغالگران آمریکایی را آزاد کند. حزب الله هم این کار را بدون آنکه چیزی از ایران طلب کند انجام داد. هرچند آمریکا بلافاصله خلف وعده کرد و دست دولت وقت ایران را در پوست گذاشت اما حزب الله هیچگاه گلایه ای نکرد. همچنین در زمان وضع تحریم های دولت اوباما و ترامپ، حزب الله لبنان برای جا به جایی پول به داخل ایران کمک شایانی کرد و میلیاردها دلار پول ایران را به دولت روحانی رساند هر چند پس از برجام دولت وقت ایران قدمی برای جبران بر نداشت.
3. پس از اشغال افغانستان و عراق تمام تحلیل گران بین المللی معتقد بودند که آمریکا آماده حمله به ایران است. لذا رژیم صهیونیستی در نقشه ای از پیش تعیین شده به لبنان حمله کرد تا به خیال خام خود شیعیان لبنان را قتل و عام کند و باقی مانده آنها را از منطقه اخراج کند. اما با مقاومت حزب الله لبنان با هدایت شهید سلیمانی و شهید مغنیه این نقشه ناکام ماند. این اتفاق باعث شد تا جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا از حمله به ایران منصرف شود. از آن پس ایران فناوری های نظامی مانند ساخت موشک نقطه زن و پهباد را در اختیار لبنان قرار دهد تا جوانان حزب الله روی پای خود بیاستند.
همچنین حزب الله لبنان با جنگ علیه داعش مانع قدرت گیری این گروهک تروریستی دست ساخته آمریکا در سوریه و لبنان شد. در نتیجه داعش نتوانست به نقشه خود برای نزدیک شدن به مرزهای ایران عمل کند.
4. کمک امروز ایران حتی اگر رایگان باشد در مقابل آنچه حزب الله لبنان برای مردم ایران و لبنان و حتی غرب آسیا انجام داده است بسیار ناچیز است. حزب الله لبنان در سال های اخیر جوانمردانه پای اصول انسانی و حسینی وار در مسیر آرمان های اسلام ایستاده است و حق بزرگی بر تمام مسلمانان و غیرمسلمانان دارد.
نویسنده: محمدنعیم رستمی
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcev78zvjh8wvi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما