تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
۰
plusresetminus
بدون شک مردم کرمان مسئول دلسوز می خواهند حال از هر جناح، رنگ و یا بومی و غیر بومی باشد آنچه که ارجحیت دارد، خدمت رسانی است.
مسئولان آینده کرمان بومی باشند بهتر است یا غیر بومی!
به گزارش راه آرمان؛ مدتی است که گل سر سبد سخندانی ها و سخنرانی ها، به واقع هر محفل و اخباری در شهر کرمان انتصاب شهردار غیربومی توسط شورای شهر شده است و بسیاری از قلم به دستان در حالیکه تا دیروز چشم بر خیلی از معایب می بستند این بار اما چشم باز شروع به انشا نویسی کرده اند.
اما پرسش اینجاست که آیا مشکلات کنونی شهر کرمان تنها با بومی یا غیربومی بودن مسئولانش حل می شود؟ به راستی تفاوت در این موضوع تا چه حد در موفقیت مدیران ارشد آینده استان تاثیرگذار است؟
استانی که متاسفانه با وجود تمامی ظرفیت ها، معادن و ثروتی که دارد اما همواره بر ریل مشکلات حرکت کرده است و هر چه برای حل مشکلاتش سوخت مصرف می کند اما از استان های همجوار خود عقب است و به واقع این قطار کهنه به این زودی ها مردم محروم استان را به سر منزل مقصود نمی رساند.
در یادداشتی با عنوان " جهنم عقب ماندگی شهری در دریای معدن و ثروت" به این موضوع اشاره کردم که این بی انصافی است سهم مردم کرمان از ثروتش که همان معادن است تقریبا هیچ باشد و این استان همچنان بر طبل محرومیت بکوبد.
 
البته بگذریم که گاهی به لطف برخی مدیران جهادی و توانمند، قطار توسعه ی استان پی در پی سوت امیدواری می زند اما بعد از مدتی دوباره باید گفت: " ماییم و همان کُنج خراب..."
 
به اصل مطلب برگردیم ، اینکه آیا مسئولان آینده کرمان بومی باشند بهتر است یا غیر بومی!
 
باید گفت برای تعیین یک مسئول در رده های مدیریتی فاکتورهای بسیار مهمتری نسبت به بومی یا غیربومی بودن وجود دارد که باید توجه جدی به این ویژگی ها شود.
در نگاه اول داشتن سابقه ی اجرایی و مدیریتی درخشان است که می تواند مردم شهر را امیدوار کند البته قدرت چانه زنی، همدلی و همکاری با سایر مسئولان استانی، دارا بودن تعهد، تخصص و دانش لازم و بکارگیری نخبگان کرمان، پرهیز از باند بازی، سخت کوشی و دلسوزی برای مردمان شهر و رفع مشکلات آنان بر هر چیزی مهم تر است.
بدون شک مردم کرمان مسئول دلسوز می خواهند حال از هر جناح، رنگ و یا بومی و غیر بومی باشد آنچه که مهمتر است خدمت رسانی است.
البته نباید از این موضوع غافل ماند که مسئولان بومی بر مشکلات شهر آشنایی بیشتری دارند اما تنها شناخت کافی نیست بلکه توانایی و توانمندی جنگ با مشکلات است که اهمیت بیشتری دارد هر چند در طول تاریخ استان کرمان شاهد مسئولان بومی بسیار دلسوز و توانمند بوده است و هم اکنون نیز کم نیستند مسئولان بومی که برای آبادانی و خدمت به مردم شهرشان از هیچ کاری دریغ نمی کنند و هیچ لحظه ای را بی تفاوت سپری نمی کنند اما در نهایت مردم کرمان امید به مسئولانی دارند که بتوانند کرمان را به قله های زیبای آبادانی برسانند.
 
یادداشت: اعظم پسند
انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcc4sqs12bqix8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما