تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹
۱
plusresetminus
خیابان جهاد یا فردوسی مملو از ساختمان پزشکان است در حالی که اکثر این ساختمان ها دارای پارکینگ اختصاصی نیستند و اگر تک و توکی از ساختمان ها دارای پارکینگ باشند فرهنگ استفاده از این پارکینگ ها توسط مردم کرمان کمتر وجود دارد.
معضلی به نام نبود پارکینگ در خیابان جهاد کرمان
به گزارش راه آرمان، گذر از شهر کرمان دنیای چندگانه را برای آدمی رقم میزند، کرمان نه در حال پوست اندازی ازگذشته است و نه اصالت و گذشته ی خود را حفظ کرده است.
تقریبا دیگر هیچ کوچه و یا محله ی قدیمی در کرمان یافت نمی شود و آنچه که در کوچه و خیابان ها شاهد آن هستیم گذشته ای است که در اثر بی توجهی به ویرانه هایی تبدیل شده است  که در کنارشان برج های سربه فلک کشیده خود نمایی می کنند.
البته اکنون سخن از محله ها و یا آثار گذشته در کرمان نیست که در اثر بی توجهی ها یکی پس از دیگری سمفونی مرگ را خواندند بلکه قرار است نیم نگاهی به کوچه و خیابان های شهری بیاندازیم که شاید بتوان گفت بعد از گذشت چهل سال همچنان با همان ساختار بر جا مانده اند.
شاید بتوان گفت که امروزه موضوع ترافیک در خیابان های کرمان یکی از مسائل پر دغدغه برای شهروندان کرمانی است.
در حالیکه هر روز به تعداد خودروهای شهر اضافه می شود و تردد خودرو در خیابان‌های ‌  40 ساله شهر کرمان  سیر صعودی را طی می‌کند اما معابر شهر کرمان تغییری در خود ندیده است و سالها است که مردم شهر کرمان با پدیده ی "ترافیک سنگین" دست و پنجه نرم می کنند.
ااگر چه در سال های گذشته با ایجاد پل هایی تلاش برای حل این مشکل شده است اما عموما رنگ و بویی از این تلاش ها در خیابان های اصلی شهر از جمله شریعتی، جهاد، فردوسی دیده نمی شود و دقیقا معضل این خیابان ها چیزی است به نام " پارکینگ".
 هدر رفت ساعت‌ها از عمر شهروندان کرمانی در خیابان‌هایی که در برخی ساعات روز به پارکینگ تبدیل می‌شوند، اکنون دیگر به بخشی از زندگی روزمره مردم این شهر تبدیل شده است.
کافی است تا عصرگاهی به خیابان شریعتی ، جهاد و یا فردوسی برویم، حجم عظیم ترافیک در کنار نبود پارکینگ دلیلی است تا صدای بوق ماشین ها را از هر طرفی بشنوی و در میان ترافیک بالای خیابان ماشین هایی را می بینی که با بی توجهی تمام ماشین خود را در کنار ماشین دیگری پارک کرده اند و بر ترافیک شهر افزوده اند.
به راستی مشکل از شهروندان است یا مسئولان و شاید هم در توصیفی صحیح تر هر دو مقصران اصلی شرایط کنونی خیابان های شهر کرمان هستند.
خیابان جهاد یا فردوسی مملو از ساختمان پزشکان است در حالی که اکثر این ساختمان ها دارای پارکینگ اختصاصی نیستند و اگر تک و توکی از ساختمان ها دارای پارکینگ باشند فرهنگ استفاده از این پارکینگ ها توسط مردم کرمان کمتر وجود دارد، اکثر کرمانی ها مایل هستند در برابر همان ساختمان و در خیابان ماشین خود را پارک کنند و به دنبال کار خود بروند.
ترافیک بالایی خیابان جهاد و فردوسی موضوعی است که هر عصر تکرار می شود و هر بار بر شدت و وخامت آن افزوده می شود و جای این سوال است که تا چه زمانی قرار است شاهد این داستان در این دو خیابان بود.
 یادداشت از اعظم پسند
انتهای پیام/ 




  

  https://armanekerman.ir/vdci5zazwt1arv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما