تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۸
۰
plusresetminus
همه ی راههای منتهی به شهرستان بافت با کمترین ایمنی لازم، علاوه بر عقب ماندگی های همه جانبه این شهرستان در ابعاد اقتصادی، صنعتی، گردشگری و ... هر ساله شاهد تصادفات مرگبار زیادی و داغدار شدن بسیاری از همشهریان هستیم.
بزرگ راه بافت – کرمان تنها پروژه ناتمام بیست ساله استان کرمان
به گزارش راه آرمان؛ از آنجا که توسعه ی زیرساخت ها از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می روند؛ لذا سرمایه گذاری مستقیم بر روی زیرساخت هایی چون راههای مواصلاتی علاوه بر کاهش هزینه های اقتصادی به رشد و توسعه مناطق در همه ی ابعاد کمک می کند.

فارغ از فواید فوق الذکر در جهت اهمیت راههای مواصلاتی مهم ترین و اصلی ترین مولفه آن ایمنی و حفظ جان مردم در جاده ها است.

متاسفانه همه ی راههای منتهی به شهرستان بافت با کمترین ایمنی لازم، علاوه بر عقب ماندگی های همه جانبه این شهرستان در ابعاد اقتصادی، صنعتی، گردشگری و ... هر ساله شاهد تصادفات مرگبار زیادی و داغدار شدن بسیاری از همشهریان هستیم.
از ساخت پر تردد ترین محور مواصلاتی شهرستان بافت به مرکز استان بیش از 20 سال می گذرد.

سابقه ی تاریخی این پروژه به عنوان تنها پروژه ی دهه ی هشتاد و دولت هشتم بر می گردد که متاسفانه تاکنون پس از چندین بار تغییر نقشه به بدترین شکل ممکن و نیمه کاره رها شده است.

در ابتدای شروع این پروژه طبق نقشه های اولیه، این جاده باید از روستای قنات سیر، مستقیم به قریهَ العرب (بهرامجرد) متصل می شد که مسیر بافت به کرمان با 17 کیلومتر کاهش مسافت و 20 دقیقه زمان کمتر احداث می شد که با لابی گری نماینده شهری دیگر این نقشه عوض شد و متاسفانه مسیر تغییر کرد و کسی حتی معترض هم نشد.

دومین تغییر متاسفانه در حذف تونل این جاده بود که با بهانه های مختلف تونل کوه سنگ صیاد را حذف کردند و سنگی بزرگتر از گردنه های کفنوئیه و .... که مسیر بافت به کرمان را همیشه با مشکلات مواجه می کردند، در این مسیر قرار دادند که امروز علاوه بر افزایش چند برابری استهلاک خودروها و کندی تردد با مشکلات حمل بار و مسدود شدن در برف مواجه است.

جالب ترین و غمبارترین طراحی این پروژه حذف دوربرگردان از این مسیر است که از مرقد امام زاده سلطان سیدحمید تا حوالی شهر نگار هیچ دور برگردانی نیست و اگر در این مسیر تصادف و یا مشکلی برای مسافرین رخ دهد سرگردان و حیران می شوند.

فارغ از همه ی مواردی که در خصوص این پروژه ی ناقص و تاریخی ذکر کردیم، توهین و بی اعتنایی به مردم و حیف و میل سرمایه های ملی کشور را چه کسی باید پاسخگو باشد؟

سوال اینجاست که آیا مدیرکل محترم راه و شهرسازی از وضعیت اسف بار این مسیر اطلاع ندارد یا نسبت به آن بی تفاوت است؟

آیا در بیست سال گذشته سهم مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه از اعتبارات دولتی ساخت یک جاده ایمن و استاندارد نبوده است؟

چرا باید بیش از 20 سال جلوی توسعه شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه گرفته شود و همه ی مسیرهای شهرستان بافت متوقف شود؟

متاسفانه بزرگ راه بافت به ارزوئیه و بندرعباس _ بزرگ راه بافت به رابر و جیرفت و بزرگ راه بافت به کرمان همگی علیرغم پیوست بودجه و پیگیری های صورت گرفته تعطیل و از دستور کار خارج شده اند!!

چه تفکر و یا تصمیمی مانع رشد و توسعه شهرستان بافت و برخورداری این مردمان باهوش و در عین حال مظلوم از بزرگراه های ایمن شده است و این مردم باید تاوان چه چیزی را بپردازند که عزیزانشان هر روز در مسیرهای منتهی به شهرستان بافت طعمه مرگ می شوند؟

باید از مدیرکل راه و شهرسازی سوال کرد، در دو سال اخیر، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، چندبار با جنابعالی در این خصوص جلساتی داشته است و علیرغم تلاش ها و سماجت ها و حتی تهدیدهای نماینده مردم و تامین اعتبار برای اتمام این پروژه، متاسفانه اعتبارات تخصیصی به دلیل عدم فعالیت، برگشت خورد و شما همچنان اندر خم یک کوچه مانده اید.

از نماینده سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به نمایندگی از مردم این سه شهرستان از مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان و مسئولین مربوطه به دلیل ترک فعل و اهمال در انجام وظیفه ی قانونی و تعطیلی پروژه بزرگ راه بافت – کرمان، بافت – ارزوئیه و بافت – رابر به دستگاه قضایی شکایت کرده و تا حصول نتیجه پیگیری کند.

انتهای پیام/ حسام منظری توکلی https://armanekerman.ir/vdcgyx9qwak9xx4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما