تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۳
۰
plusresetminus
فضای مجازی صحنه‌ای فرهنگی و اجتماعی است که فرد خود را در موقعیت‌های متنوع ، نقش‌ها و سبک‌های زندگی قرار می‌دهد که همین امر زمینه‌ای برای آسیب پذیری شخصیت کاربر است که در نتیجه، موجب چند شخصیتی شدن کاربر و هویت درفضای بی هویت خواهد شد.
فضای مجازی صحنه‌ فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش راه آرمان؛ فضای مجازی صحنه‌ای فرهنگی و اجتماعی است که فرد خود را در موقعیت‌های متنوع  نقش‌ها و سبک‌های زندگی قرار می‌دهد که همین امر زمینه‌ای برای آسیب پذیری شخصیت کاربر است که در نتیجه، موجب چند شخصیتی شدن کاربر خواهد شد.

تعریف و برداشت انسان در عصر حاضر از زمان و مکان دگردگون شده و از این رو در این فضاهای مجازی هویت مجازی یا به عبارت دیگر "من اینترنتی" پدید آمده است. برخی صاحب نظران فلسفه اینترنت را در دو مبحث کنش متقابل(Interactivity) و فرامتنی(Hypertexttuality) بررسی می کنند. در فضای سایبر، بیش از آنکه هویت ظاهری فرد مطرح گردد، درون مایه‌های افراد بروز می‌کند.

هر کس درصدد بیان اندیشه‌ها و علاقه‌مندی‌های خویش است. مطرح نشدن هویت شخصی و مشخصات فردی در اینترنت، موجب تقویت شخصیت‌های  چندگانه و رشد و استحکام آن می‌شود.

جوانان در این محیط از آسیب پذیری بیشتری برخوردارند و به ویژه در دورانی که هویت آنان شکل می‌گیرد، این خطر پر رنگ‌تر می شود.

هویت شخصی و تعریف خود(مقایسه تجربه و دیگاه خود با تجربه ها و دیگاه های کسانی که در ابزارهای رسانه ها ظاهرمی شوند) برخی از این تحقیقات نشان می دهد تلویزیون گسترده ترین و کم تخصصی ترین رسانه است که می تواند این نیازهای چهارگانه را ارضا کند.

برخی از این تحقیقات نشان می دهد تلویزیون گسترده ترین و کم تخصصی ترین رسانه است که می تواند این نیازهای چهارگانه را تامین کند و در فضای سایبر، بیش از آنکه هویت ظاهری فرد مطرح شود، درون مایه‌های افراد بروز می‌کند و هر کس درصدد بیان اندیشه‌ها و علاقه‌مندی‌های خویش است. 

مطرح نشدن هویت شخصی و مشخصات فردی در اینترنت، موجب تقویت شخصیت‌های چندگانه و رشد و استحکام آن می‌ شود و جوانان در این محیط از آسیب پذیری بیشتری برخوردارند و به ویژه در دورانی که هویت آنان شکل می‌گیرد، این خطر پر رنگ‌تر می شود.


نویسنده دکتر میثم آبدری


انتهای پیام/ تاج الدینی

https://armanekerman.ir/vdcezw8zvjh8wxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما