تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۰
۰
plusresetminus
میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا در حال حاضر علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، و با این کار همه ی ما کم‌کم به زندگی عادی و انجام فعالیت‌هایی که از آنها لذت می‌بریم، نزدیک‌تر می‌شویم.
واکسن کرونا بزنیم یا نزنیم
به گزارش "راه آرمان" این روزها یکی از سوالاتی که خیلی بین مردم رد و بدل می شود در مورد واکسن زدن است.. واکسن بزنیم یا نزنیم؟ آیا اصلاً تاثیر دارند؟ عوارض شان تا چه حد است؟ و از این دست سوالات.

خب بیاید اول در رابطه با ماهیت واکسن صحبت کنیم. به عبارت دیگر واکسن ها چه هستند؟ واکسن‌ها نوعی ویروس یا باکتری ضعیف شده هستند که وقتی وارد بدن می شوند گلبولهای سفید در مقابل آنها واکنش نشان داده و در نهایت آنها را نابود می کنند، به عبارت ساده تر عمل واکسیناسیون مثل یک مانور دفاعی برای سیستم حفاظتی بدن عمل می کند که هیچ خطری ایجاد نمی کند.

عوارض واکسن ها عموما تب خفیف و بدن درد است که بعد از مدت کوتاهی برطرف می شود و در مورد عوارض بلندمدت هم باید گفت طبق تحقیقات هیچ مورد قابل توجهی نبوده و کاملاً بی خطر هستند و مواردی مثل مرگ،کاهش عمر،تغییرات ژنتیکی و ایجاد عدم هوشیاری همه شایعاتی هستند که توسط افرادی منتشر شدند تا بتوانند جلوی نابودی این بیماری را بگیرند.
نتیجه واکسن نزدن ما چیست؟  اگر همه مردم واکسن بزنند دیگر نیازی نیست ما واکسن بزنیم..آیا این جمله درست است؟ ... نخیر! کرونا متأسفانه چون انواع مختلفی دارد ممکن است کسی حتی بعد از واکسن زدن هم مبتلا شود، ولی خیلی خفیف؛ اما اگر کسی که واکسن نزده ،با این فرد ارتباط برقرار کند ،نه تنها شدیدا مبتلا میشود ،حتی خدایی نکرده ممکن است موجب فوت او هم بشود.پس برای رهایی از این بلای همگانی و جبران زحمات کادر پزشکی با مراجعه به سایت salamat.gov.ir یا نزدیکترین مرکز واکسیناسیون، برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنید.

میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا در حال حاضر علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، و با این کار همه ما کم‌کم به زندگی عادی و انجام فعالیت‌هایی که از انجام آنها با افرادی که دوست‌شان داریم لذت می‌بریم، نزدیک‌تر می‌شویم.

بسیاری از افراد هنوز منتظر واکسن هستند و واکسیناسیون برایشان دیرتر اتفاق خواهد افتاد، ولی همچنان سوالات زیادی درباره روند و نحوه واکسیناسیون و آنچه که در انتظارشان است، دارند.

منطقی‌ترین کار برای همه افراد این است که به محض اینکه واکسن در دسترس‌شان قرار گرفت ، آن را تزریق کنند.


نویسنده:میثم آبدری 

انتهای پیام /تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdch-xnzq23nizd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما