تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷
۰
plusresetminus
آرمان خواهی و مطالبه گری اصل اساسی حرفه خبرنگاری است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری رسانه ها همواره باید بالا باشد
به گزارش راه آرمان، فراخوان مقام معظم رهبری از مسوولان و نهادهای مختلف برای شفافیت بیشتر در جامعه، رسالتی دشوار را بر دوش رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی نهاده است تا با ایجاد نهضتی فراگیر در انعکاس حقایق، بستر حل مشکلات جامعه را فراهم آورند و اینگونه پاسخگوی مطالبات به حق افراد باشند و بر طبق فرمایشات ایشان، مسوولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند.

در حال حاضر بسیاری از کارشناسان، شفاف سازی را نسخه نجات بخش کشور از مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ارزیابی می کنند و در این میان، نقش رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی جامعه و همچنین حلقه ارتباطی میان مردم و مسوولان بر هیچ فردی پوشیده نیست و آنها می توانند با مهیا ساختن شرایط مناسب، زمینه نظارت و مطالبه گری مردم را نسبت به مسوولان فراهم آورند و سازمان های مختلف را از زوایای پنهان مشکلات و چالش های جامعه آگاه سازند.

بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر زمین نگذاشتن پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری، رسانه ها بایستی نقد و مطالبه گری را مهمترین رسالت خود دانسته و در کنار آن رسالت یک خبرنگار را روشنگری، آگاهی جامعه، شفاف سازی در ارائه خدمات و مطالبه گری حق مردم دانسته و داشتن صداقت در قلم و نفروختن آن مهمترین ویژگی یک خبرنگار انقلابی است.

هرچند در برخی مواقع شاهد هستیم که ارگان ها و نهادهای مورد نقد طرح موضوع انتقاد و مطالبه گری و شفافیت از افراد و چشم نبستن بر روی حقایق را به عنوان مخالفت با مجموعه خود قلمداد می کنند در حالیکه این دو مهم با هم بسیار فرق دارد.

البته تاکید بر عدم زمین نهادن پرچم مطالبه گری از سوی رسانه ها نبایستی در مواردی موجبات سوء استفاده گردد و با این عنوان پرده آبروی فرد یا سازمانی ریخته شود، رسانه ها مطالبه می کنند تا حق مردم احقاق شود و این بر عهده سازمانی های نظارتی است تا برخورد مناسب را داشته باشند.

آنچه مهم است قداست قلم مجموعه یک رسانه است که اگر با نیت مردم حرکت کند چنان اثری خواهد داشت که برای همگان قابل احترام و با ارزش خواهد ماند.

نویسنده: مریم مرادی

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdchqxnz623niwd.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما