تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۴
۰
plusresetminus
نگاهی به کارنامه چهار دهه انقلاب در شهرستان زرند نشانه ی پیشرفت های بسیار چشمگیر بوده که با نیت سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
دستاورد های چهار دهه انقلاب در شهرستان زرند
به گزارش راه آرمان ؛ نگاهی به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب در شهرستان زرند نشانه ی پیشرفت های بسیار چشمگیر بوده که با نیت سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

در بخش آب آشامیدنی میتوان گفت ،قبل از انقلاب ۴ شبکه آب رسانی در قالب ۳۵ روستا وجود داشت و هم اکنون بیش از ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب سالم بهره مند هستند.

در زمینه مخابرات، قبل از انقلاب تنها یک مرکز مخابراتی مغناطیسی ۵۰۰ شماره ای وجود داشت در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از تلفن و اینترنت بهره مند هستند.
واگذاری تلفن و کلیه روستاها
راه اندازی اینترنت نسل چهار،
راه اندازی اینترنتی وای فای،
راه اندازی فیبر نوری و
آنتن دهی موبایل در کلیه روستا ها

در زمینه ی ورزشی نیز دارای پیشرفت های مثال زدنی است،
قبل از انقلاب هیچ مکان ورزشی مناسبی وجود نداشت و هم اکنون ۲۰ سالن ورزشی وحدود ۱۰ زمین چمن مصنوعی و ۱ چمن مصنوعی در حال ساخت به ابعاد سالن ورزشی و ۳ زمین چمن استاندارد وجود دارد.

در بخش آموزش و پرورش، قبل از انقلاب ۳ مدرسه راهنمایی و دبیرستان وجود داشت درحال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار دارای مدرسه ابتدایی و در تمام مراکز دهستان ها مدرسه راهنمایی وجود دارد.

راه های ارتباطی، قبل از انقلاب فقط جاده ارتباطی زرند- کرمان از نوع درجه ۳ بود که هم اکنون ۶۲۲ کیلومتر محور ارتباطی اصلی زرند- راور، زرند- رفسنجان ،زرند- کرمان، زرند- کوهبنان، زرند- بافق احداث شده است و بیش از ۸۰ درصد روستاها بالای ۲۰ خانوار هم از راه آسفالت بهره مند هستند.

در بخش کشاورزی، قبل از انقلاب ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بوده و در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی پسته، زرشک ،گل محمدی،گندم و زعفران در  کشاورزی قرار گرفته است .

پیشرفت در بخش صنعت قابل توجه است به گونه ای که ، قبل از انقلاب ۲ مرکز صنعتی کارخانه زغالشویی و نیروگاه حرارتی وجود داشت در حال حاضر ۵۸ کارخانه صنعتی فعال وجود دارد.

در زمینه سواد آموزی، قبل از انقلاب ۴۰ درصد جمعیت این شهرستان با سواد بودند در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد جمعیت این شهرستان با سواد هستند.

در بخش بهداشت و درمان ، قبل از انقلاب ۲ مرکز بهداشت و درمانی وجود داشته، در حال حاضر در کلیه دهستان ها مرکز خدمات بهداشتی درمانی و در تمامی روستاهای بالای ۶۰۰ نفر جمعیت خانه بهداشت وجود دارد.
در زمینه ی برق رسانی، قبل از انقلاب ۱۹ روستا برق داشته که در حال حاضر تمامی روستاها بالای ۵ خانوار از نعمت برق بهرمند هستند.

در خصوص مرکز آموزش عالی، قبل از انقلاب هیچ مرکز دانشگاهی در زرند وجود نداشت در حال حاضر ۶ دانشگاه(پیام نور،علمی کاربردی،آزاد،صنعت معدن،پرستاری، خاتم الانبیاء) با بیش از ۵۰۰۰ دانشجو مشغول به تحصیلند.

در زمینه ی گاز رسانی، در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهرستان در قالب ۴ شهر و ۱۰۱ روستا از این نعمت بهره مند هستند.

در بخش معدن، قبل از انقلاب بجز معادن زغالسنگ هیچ معدن دیگری فعال نبود اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ۶ معدن سنگ آهن به بهره برداری رسیده که مهم ترین آن مجتمع سنگ آهن جلال آباد است که یکی از ذخایر عظیم سنگ آهن کشور محسوب می شود و تاکنون ۱۵۳ میلیون تن استخراج شده است.

در سال های اخیر بهره برداری از نیروگاه های ۵۰۰ مگا واتی سیکل ترکیبی، با بهره برداری از کارخانه فولاد زرند ایرانیان و تولید چرخه فولاد ، شهرستان زرند به قطب صنعتی تبدیل شده است.

انتهای پیام/قنبرزهی https://armanekerman.ir/vdcefe8zojh8wei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما