تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵
۰
plusresetminus
تاریخ جمهوری اسلامی ایران مملو از نمونه‌هایی است که همراهی و همدلی مردم و نظام سیاسی را به اثبات رسانده است.
شکوه و ماندگاری انقلاب برای تمامی مردم نمایان است
به گزارش راه آرمان ،سرانجام روز سرنوشت فرا رسید و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نظام پوسیده ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی فرو ریخت و مبارزه ۱۵ ساله مردم به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر نشست و انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، پیروز شد.

یک حکومت با خواست مردم رفت و انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام ره به وجود امد و این انقلاب با یک فکر اسلامی و فکر دینی پا به عرصه ظهور گذاشت .دهه فجر کلید گشایش درهای آزادی و پیروزی و میثاق دوباره و همواره با خون شهیدان و آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

این دهه مبارک  مانند خیلی از وقایع انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، یک پدیده‌ی منحصربه‌فرد است و در تاریخ شناخته شده‌ی ما این شعار نیست؛ این درست عین واقعیت است، با مطالعه و با تدبر است.

چرا منحصربه‌فرد است؟ زیرا انقلاب اسلامی نماد مشارکت و سهیم بودن در تصمیم گیری ها و عقل جمعی برای اداره جامعه و حکومت مبتی بر مردم سالاری دینی است.مردم گوهری گم شده را یافتند و زیر پرچم او انقلاب اسلامی را رقم زدند؛ انقلابی که معجزه بزرگی را به دنیا ارائه کرد.

انتخابات یکی از مصادیق بارز این نماد است که ضرورت دارد برای گسترش دامنه این فرایند همانطور که تا کنون به اثبات رسانیده ایم  تلاش کرده و بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

اولین ویژگی که در این انقلاب وجود دارد، رهبری انقلاب و مکتبی است که چنین رهبری را در دامن خود تربیت کرده است. اگر چه ملت ایران با این انقلاب و با نفس مرجع تقلیدی متحول شدند، اما این انقلاب، صرفا انقلاب ایران نبود، انقلاب مستضعفان بود.


بیش از 40 سال از انقلاب ما می گذرد هر سال آن کسانی که سالگرد انقلاب را مجسم کردند، برجسته کردند، جشن گرفتند، آحاد مردم بودند.انقلاب ما تاریخ را تغییر داد، مناسبات بین‌المللی را عوض کرد و راهی نوین را برای آمادگی جهان جهت پذیرش عدل امام زمان (عج) ارائه کرد.

اهمیت انقلاب شکوهمند اسلامی که دستاورد میلیونها انسان ارزشمند و ‏‎‎‎‎ ‎‎‎‎‏ هزاران شهید جاوید آن و آسیب دیدگان عزیز، این شهیدان زنده است و مورد امید میلیونها مسلمانان و مستضعفان جهان است، به قدری است که ارزیابی آن از عهدۀ قلم و بیان والاتر و برتر است.

میلیونها مردم هر سال 22 بهمن در سرتاسر کشور به خیابانها می آیند و عید انقلاب را جشن می گیرند؛ معنای این حرکت این است که انقلاب، قائم به ایمان آحاد مردم است مخالفین با انقلاب و نظامِ برآمده‌ی از انقلاب، با مردم روبه‌رو هستند، با مردم طرفند و این سرّ عدم موفقیت آنها است.

امروز نیز با گذشت قریب به چهار دهه از پیروزی  انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حضور ، همدلی و ملازمت مردم است و در غیاب امام راحل، نایب برحقش حضرت آیت‌الله امام‌خامنه‌ای (مدظله العالی) با تداوم خط خمینی و مکتب حسینی به پیش می‌روند و مادامی که چنین پیوندی میان امام، نظام و امت برقرار و حکمفرما باشد، مردم ایران پیشرفت و تعالی خویش را جشن خواهند گرفت و ارزش و اهمیت دهه فجر را هیچ‌گاه از یاد و خاطر نخواهند برد.

انتهای پیام/ذوالفقاری
  https://armanekerman.ir/vdciv5azrt1ar52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما