تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۳
۰
plusresetminus
تحقق اصلی ترین هدف بیانیه گام دوم انقلاب یعنی ایجاد تمدن اسلامی نوین نیازمند توجه ویژه به بررسی نقش رسانه و سیاست گذاری و سواد رسانه ای در خنثی سازی تهاجم نرم و توطئه های نظام سلطه در ممانعت از تحقق اهداف این بیانیه است.
اصلی ترین هدف بیانیه  گام دوم انقلاب ایجاد تمدن اسلامی نوین است
به گزارش "راه آرمان" انقلاب اسلامی ایران پس از یک دوره پر افتخار ۴۰ ساله و با وجود فراز و نشیب های بسیار زیاد همچنان به راه خود ادامه میدهد. 

در این 40 سال نظام سلطه به رهبری آمریکا از همه ابزارهای خود برای غلبه بر مردم ایران استفاده نمود از جمله نظامی تا تحریم اقتصادی و در اکثر موارد تابلویی بجز شکست در مقابل خود نیافت و از همین چند صباحی است با تغییر نگرش و راه خود و تغییر حربه، جنگ نرم را در پیش گرفته است .

مرحله جنگ نرم را میتوان مرحله ایجاد بحرانهای سیاسی و اجتماعی نامید مرحله ای که با اعتراضهای برkانه ریزی شده هر روز توسط یک سری افراد سعی در بردن دولت و حکومت بحران میکند و شبکه حتی ماهواره ای گر تعداد و شبکه ها ی احتماعی نیز در این راه کمک بسیار شایانی در پیشبرد این اهداف دارند. 

از سوی دیگر این جدال نابرابر  ایران اسلامی که در این 40 سال هر روز با مشکلاتی  از سوی بیگانگان دست و پنجه نرم کرده است برای در امان بودن از گزند بدخواهان نیازمند ریل گذاری و ساسیتهای اتخاذی جدید تر و نوین تر رو بیش از پیش احساس میکرد که با صدور بیانیه در تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ با کلید واژه گام دوم انقلاب از سوی رهبری، فصلی جدید در نظام جمهوری اسلامی اغاز شد، بیانیه که در آن انقلاب اسلامی به عنوان آغازگر عصر جدید عالم و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی معرفی شد.

 امافقط اعلام بیانیه کارساز نخواهد بود، تحقق اصلی ترین هدف بیانیه یعنی ایجاد تمدن اسلامی نوین نیازمند توجه ویژه به بررسی نقش رسانه و سیاست گذاری و سواد رسانه ای در خنثی سازی تهاجم نرم و توطئه های نظام سلطه در ممانعت از تحقق اهداف این بیانیه است.

 متاسفانه یکی از مواردی که کمتر بدان توجه شده است نگاه ملان به سواد رسانه و سواد فضای مجاری و ارتقای این حوزه و ضرورت تعامل این بخشها با سایر حوزه هاست.

توسعه سواد رسانه ای یا به بیان دینی بصبرت رسانهذای در فرایند اجرای گام دوم دوم انقلاب میتواند بسباری از نگرانیهای ساست مدارن را در خصوص عوارض تهاجم نرم رسانه ها و  و شبکه های اجتماعی و بی اعتماد سازی مردم بهذنظام را در هر زمینه ای کاهش دهد. فراموش نکنیم که در سال 1400 هر قدر هم زحمت کشیده شود و کارهای اجرایی و زیر بنایی  انجام شود و حتی برای عرضه انها نیز از ساخت کلبپ و تیزر و خبر و سایت استفاده شود ولی تا زمانی که بصیرت رسانهذای نباشد باز هم کارهای زیر بنایی  ناچیز شمرده میشوند و پخش اخبار انها نیز حتی از طریق سایتهای زیاد و شبکه های اجتماعی، در هیاهوی رسانه ای دشمن گم خواهد  شد.

و در ادامه به دستاورد های انقلاب اسلامی میتوان به دستاورد هایی در:
-امور تولیدی
-امور زیر بنایی
و –امور اجتماعی و فرهنگی
اشاره کرد که هرکدام را به صورت جداگانه برسی خواهیم کرد.

1-امور تولیدی:
از دستاورد های انقلاب اسلامی در امور تولید میتوان به پیشرفت چشمگیر در بخش های کشاورزی،زراعت و باغداری و دامپروری اشاره کرد؛به طوری که اکنون استان کرمان یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی کشور است که در تامین بخش قابل ملاحظه ای ازموا غذایی کشور نقش موثری دارد،و همچنین جمعیت دامی استان در مجموع حدود 5 درصد از جمعیت دامی کل کشور است که به نوبه خود درصد بسیار قابل توجهی است.
 
2-امور زیر بنایی:
مهم ترین دستاورد های انقلاب اسلامی را میتوان در بخش های راه و ترابری،راه آهن، فرودگاه ها،مخابرات و انرژی مشاهده کرد.

-از مهم ترین عوامل توسعه راه ها در استان میتوان به :افزایش اعتبارات عمرانی ،تفکیک اداره کل راه و ترابری جنوب استان،افزایش حجم فعالیت های عمرانی ،ایجاد ستاد راهبردی جنوب استان و افزایش اعتبارات پس از سفر مقام معظم رهبری و همچنین سفر هیئت دولت به استان اشاره کرد.

-تا پیروزی انقلاب اسلامی تنها محور زرند به کرمان از حمل و نقل ریلی برخوردار بود؛در حالی که اکنون قسمتی از شبکه مهم و حیاتی ریلی شمال به جنوب و خط آهن جنوب شرق کشور ،که قادر است بندر سنگاپوردر جنوب شرق آسیا را به فرانسه در اروپا متصل نماید، به حساب می آید.

-تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط در مرکز استان یک فرودگاه معمولی وجود داشت که بعد از پیروزی انقلاب فرودگاه بم،سیرجان و جیرفت به فرودگاه های قبلی اضافه شدند و فرودگاه کرمان نیز به سیستم ناوبری جدید و مجهز و به فرودگاه بین المللی مبدل شد.
-شاخصه های ارتباطی در استان کرمان بعد از پیروزی انقلاب رشد قابل توجهی داشت که این رشد در 5 سال اخیر بسیار چشمگیر بود.
 
-تعداد مشترکین برق قبل از انقلاب برابر با 122358 مشترک بوده است که این میزان در سال 87 به 727160 مشترک افزایش یافته. از مهم ترین دستاورد های انقلاب، برق دار شدن تمامی روستا های با 20 خانوار در استان در سال 1389 است.
 
3-امور فرهنگی و اجتماعی :
آموزش و پرورش به عنوان بنیادی ترین نهاد اجتماعی ،رسالتی خطیر در تربیت نسل جوان دارد.با نگاهی عمیق به اهداف این وزارت خانه میتوان دریافت که :تقویت مبانی اعتقادی و معنوی،رشد فضایل اخلاقی،ارتقای بینش اجتماعی سیاسی،ایجاد روحیه شجاعت و عدالت و... که تمامی دوره فعالیت آن وزارتخانه در طول شکوفایی انقلاب اسلامی در جهت تحقق این اهداف بوده.

نویسنده:تاج الدینی


انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcco0qs02bqip8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما