کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت؛

جنگ امروز اوکراین ریشه در تصمیمات نادرست دارد

11 اسفند 1400 ساعت 18:37

جنگ امروز اوکراین ریشه در تصمیمات نادرستی ست که غربگرایان اوکراینی سال ها قبل گرفتند.


به گزارش راه آرمان؛ جنگ امروز اوکراین ریشه در تصمیمات نادرستی است که غرب‌گرایان اوکراینی سال‌ها قبل گرفتند. بعد از فروپاشی شوروی سابق و استقلال اوکراین، تعداد زیادی از موشک‌های پیشرفته و کلاهک‌های اتمی و همچنین سلاح‌های پیشرفته از جمله هواپیماهای شرقی مدرن و تانک‌ها و انواع سلاح برای دفاع در اختیار داشت، به گونه‌ای که اوکراین زرادخانه‌اش از بسیاری کشورهای اروپایی بزرگتر بود.

قدرت دفاعی قابل‌توجهی داشت، اما آمریکا طراحی نقشه‌های شیطانی دارد و به قول امام، الان نقشه می‌کشد پنجاه سال بعد نتیجه می‌گیرد. طراحی و نقشه خلع سلاح اوکراین و مذاکراتی که اوکراینی‌ها با اعتماد بیهوده به غرب کردند، موجب شد اوکراین دلخوش به وعده‌های پوچ آمریکا و غربی‌ها شود و تمام زرادخانه‌های اتمی و هواپیماهای پیشرفته و سلاح‌های مدرن خود را نابود کرد، و در این بین نوچه‌ای دست به سینه بود، اوکراین در جنگ‌های منطقه با آمریکا همراهی کرد و هزاران سرباز را در اعتلاف‌های غربی در جنگ‌های منطقه به کمک آمریکا فرستاد. 

آنچنان مسخ وعده‌های پوچ آمریکا بود، تمام و کمال تسلیم بود و با پیشنهاد آمریکا خواستار پیوستن به ناتو شد، اگر چه روسیه مخالف این بود که ناتو به مرزهایش نزدیک شود و در تعهداتی  هم که قبلا ناتو داده‌بود پذیرفته بود به مرزهای روسیه نه نیرو بیاورد و نه سلاح‌های ناتو رو بیاورد، ولی نه‌تنها به تعهداتش عمل نکرد، بلکه درخواست اوکراین را هم برای پیوستن به ناتو قبول کردند و حتی هشدارهای روسیه را نیز نادیده گرفتند و تهدیدات روسیه را نیز با تحریم جواب می‌دادند اگر چه اروپایی‌ها به دلیل نیاز به گاز روسیه خیلی زود زیربار تحریم‌های شدید از جمله تحریم‌های سوئیفت نمی‌رفتند، و اما آمریکا با حمایت‌ها از درخواست اوکراین، موجب رویارویی اوکراین با روسیه شد و اوکراین نیز دلخوش به همین حمایت، گرفتار جنگ با روسیه شد و در عمل بی‌تعهدی‌های آمریکا و غربی‌ها، یکبار دیگر نشان داد، تکیه و دلخوشی به غرب و آمریکا، مانند تکیه بر باد است و هیچگاه در روزهای سخت کنار نوچه‌های خود نیستند.

اوکراینی که به تبعیت از آمریکا گروه‌های فلسطین و حزب‌الله لبنان را تروریست خواند و نه تنها جنگ‌های علیه عراق،  لیبی، سوریه،  یمن و.... را محکوم نکرد بلکه از جنگ‌افروزان حمایت و با آن‌ها همراهی کرد. به هر حال نکته اصلی عدم اعتماد به آمریکا و غربی‌ها و حتی سایر کشورها از جمله شرقی‌ها است بلکه باید همیشه قدرت دفاعی خود را تقویت کرد و این آمادگی، امنیت را بیمه می کند.
 
این تجربه‌ بد عهدی آمریکایی‌ها در حادثه اوکراین اولین نیست بلکه بد عهدی آن‌ها بارها اتفاق افتاده است و در بزنگاه‌ها نوکران خود را نه‌تنها حمایت نکردند بلکه رهایشان کردند،  شاه پس از انقلاب حتی در خاک آمریکا هم جایی نداشت، با اینکه دستش پر از دلارها و طلاها و.... از ایران با خود برده بود(یکی از بزرگترین دزدی‌های تاریخ).

صدام، را پس از پایان تاریخ‌مصرفش نابودش کردند.قزافی، را پس از خلع سلاح با اینکه قراداد امنیتی بسته بودند، با حمله‌ی مستقیم نابودش کردند و بسیاری موارد دیگر، در برجام هم بدعهدی آمریکا  را دیدیم و از بسیاری از قردادهای بین‌المللی خارج شدند. اعتماد به شیطان بزرگ بدترین عمل است. چون پشیمانی بزرگ به دنبال دارد. 

نویسنده:تاج الدینی

انتهای پیام/ تاج الدینی


کد مطلب: 125182

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/note/125182/جنگ-امروز-اوکراین-ریشه-تصمیمات-نادرست

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir