تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۸
۰
plusresetminus
شهر صنعتی زرند از حرف تا واقعیت ، چند سالیست که پیشوندی به نام شهر زرند اضافه شده، تا چه حد این پیشوند برای شهر زرند آورده داشته است؟ 
شهر صنعتی زرند از حرف تا واقعیت!
به گزارش راه آرمان؛ امروزه به بركت توسعه صنعت، بسیاری از كارخانه ها و واحدهای بزرگ صنعتی در حاشیه شهرها ساخته شده اند، كه طبیعتا باید با ایجاد تحرك اقتصادی، تنوع فضایی و نزدیكی كار و مسكن به افزایش جاذبه و بهسازی محیط های شهری كمك كنند.

 اگر چه شهر و شهرنشینان به خدمات صنعتی و صنایع نیازمندند و این موجب توسعه آنها در تمام زمینه های اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی می شود، اما خسارات ناشی از توسعه صنایع كه متوجه افراد جامعه می شود را نیز نمی توان نادیده گرفت. پس، اینكه روابط میان صنعت و شهر چگونه باید باشد و یا اینكه كدام صنایع حق حضور در شهرها را دارند و برخی دیگر از این حق محروم باشند، پیوسته جزو دغدغــه های برنامه ریزان مسایل اجتماعی و شهرنشینی و صنعتی بوده است.

به گزارش راه آرمان ، چند سالیست که پیشوندی به نام شهر زرند اضافه شده، تا چه حد این پیشوند برای شهر زرند آورده داشته است؟ 

شهر صنعتی زرند ، نامی است که به شهرمان نسبت میدهند. از صنعتی بودن شهرمان فقط پیشوند نامش و بوی ناخوشایندش به اهالی شهرستان زرند رسیده است.

طی مصاحبه ای که رئیس اداره حفاظت محیط زیست زرند با خبرگزاری مهر در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۹۶داشته به موضوع مکان یابی اشتباه صنایع در زرند اشاره شده است.

شهر زرند با داشتن معادن و کارخانجات صنعتی به سان شهری جنگ زده میماند، شهروندان زرندی حتی از حداقل ترین امکانات درخور شهرهای صنعتی مثل آسفالت ، فضای تفریحی و ... محرومند.

این بزرگترین مشکل شهرمان است که هیچ نفعی از صنایع و معادن آن عایدش نمی شود و تنها آلایندگی و آسیب هایش گریبان گیر اهالی شهرستان است.

بی انصافی نکنیم این صنایع و معادن زمینه ی اشتغال را فراهم کرده اند ، اما آن هم سمت های کارگری به همشهریان رسید و پست و مقام ها اغلب به تحصیل کرده های استان ها و یا شهرستانهای دیگر رسید.

حالا جای آن است مسئولین خدوم شهرستان پای کار بیایند و اقدامی انجام دهند تا حداقل بخشی از درامد و منافع صنایع و معادن به عمرانی و زیباسازی شهرستان و شهروندان عزیز اختصاص یابد.
یادداشت : فائزه زارعی

انتهای پیام/قنبرزهی https://armanekerman.ir/vdchwmnzk23niwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما