تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
۰
plusresetminus
کشور جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت بسیار بزرگی از نیروهای نخبه ، مستعد و مبتکر است که سالانه تعداد زیادی اختراع را به ثبت می رسانند.
نیروهای نخبه، مستعد و مبتکر، ظرفیت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی
به گزارش "راه آرمان"  مقام معظم رهبری  بسیار هوشمندانه سال ۱۴۰۱ را سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال نامگذاری کردند.

کشور جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت بسیار بزرگی از نیروهای نخبه، مستعد و مبتکر است که سالانه تعداد زیادی اختراع را به ثبت می رسانند.

لازم به ذکر است که کشور  ایران عزیز از نظر تربیت نیروی فنی و مهندسی در جهان حائز رتبه دوم می باشد که این جز ظرفیت های بزرگ و بالقوه نظام اسلامی است. وظیفه دولت هست که نیازهای کشور را اعلام نماید تا نخبگان و مخترعین بتواند با علم، دانش، ایده های ناب و جدید خود این نیازها را طریق فرایند تبدیل ایده به محصول بر طرف نمایند.

در واقع نخبگان و مخترعین کشور  می توانند از علم ثروت تولید نموده که با این فرایند تولید رونق گرفته، اشتغال ایجاد می شود و در کشور خلق  پول و ثروت صورت می پذیرد.

لازمه تحقق شعار سال هدایت نخبگان جامعه به سمت رفع نیازهای کشور در بخش های مختلف است .برای تحقق کامل  چرخه تبدیل علم به ثروت نیاز به  ایجاد شرکت های دانش بنیان می باشد.

کار شرکت های دانش بنیان تبدیل ایده های نو و خلاقانه به ثروت است و این شرکت ها می توانند علاوه بر تامین نیازهای کشور ، بتوانیم محصولات شرکت های دانش بنیان را صادر نماییم و برای کشور ارزآوری به ارمغان آوریم .کشورهای پیشرفته جهان با کمک به ایجاد شرکت های دانش بنیان خیلی از نیازهای خود را تامین می کنند.

یکی از مزایای ایجاد شرکت های دانش بنیان در کشور کمک به اصل ۴۴ قانون اساسی برای مبحث خصوصی سازی است .در تاسیس شرکت های دانش بنیان دولت فقط نقش سیاست گذاری دارد  و مالکیت شرکت ها خصوصی است.

در کشور در حال حاضر قریب ۷۰۰۰ هزار شرکت دانش بنیان فعال است و این ظرفیت در کشور وجود دارد با سیاست گذاری صحیح و دقیق میتوانیم تعداد شرکت های دانش بنیان را به چندین برابر افزایش داد و اقتصاد کشور را شکوفا نمود و نیاز به واردات خیلی از محصولات از خارج را مرتفع نمود.

گردش مالی شرکت های دانش بنیان طبق آخرین آمارها ۱۲ میلیارد دلار است .میتوان با هدف گذاری های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت این گردش مالی را افزایش چشمگیری داد . از مزیت های مهم تاسیس شرکت های دانش بنیان می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

 ایجاد رونق تولید در کشور 
 ایجاد اشتغال پایدار و کمک شایان به رفع معضل بیکاری در جامعه
 کمک به رفع های نیازهای کشور در بخش های مختلف کشور و عدم وابستگی به ورود خیلی از محصولات از خارج کشور
 علاوه بر تامین نیازهای داخلی ،  محصولات دانش بنیان را به خارج کشور صادر نماییم .
 کمک به خنثی سازی تحریم ها و بی اثر نمودن تحریمها که در حال حاضر یکی از مشکلات کشور تحریمها هستند.
 خلق پول و ثروت در کشور 
 کامل کردن چرخه تبدیل علم به ثروت در کشور و نهادینه نمودن آن
ایجاد انگیزه در نخبگان و مخترعین و جلوگیری از فرار مغزها از کشور
پیشرفت کشور در علوم با فنآوریهای بالا 
 کمتر شدن اتکا کشور به فروش نفت
عدم وابستگی کشور به خارج 
رونق اقتصاد مقاومتی


نویسنده: تاج الدینی

انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcdx90fkyt0xz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما