کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت؛

خداحافظ ای رفیق

12 ارديبهشت 1401 ساعت 18:42

خداحافظ ای ماه مهمانی خدا،خداحافظ ای رفیق من،رفیقی بودی که سود و منفعت های دنیوی و اخروی بیشماری برای من مهیا کرده بودی،آنچه عاید من شد صرفاً بستگی به همت و تلاش خودم داشت.


به گزارش راه آرمان خداحافظ ای بهترین رفیقم که رفاقتت را برایم خوب تمام کردی خداحافظ ای ماهی که کسی قدرت را جز دوستانت ندانست خداحافظ ای ماهی که نفس در تو، خواب در تو عبادت بود اشک در تو مغفرتت را نوید بخشمان کرد.

خداحافظ ای ماهی که سحرهایت افطاریهایت بهانه ای برای دورهم بودنهای معنوی بود ای وای و صد وای....
که بعضی برای یک روز بیشترت(البته بیشتر نشده چون ماه سی روز است)شروع به جُوک گفتن و جوک نوشتن کردن  و فضای مجازی مستانه بارکشی شیطان می کرد و ما طبق معمول کارگری او را بدون جیره مواجب کردیم حتی هزینه برایش کردیم با تهمت زدن که چه مملکتی است همه جا عید است ایران خبری نیست.

خدا این آخوندها را نبخشد خدا دیگه تمومش کن مردیم.ماه رمضان تمدید شد و هزاران کامنت و کلیپ و خرده فرمایش در لشکر بزرگ شیطان بدون دقت رژه کفرآمیز کردیم. ولی این ماه تمام شد ماهی که در وداع با آن رسول خدا و معصومین با اشک نجوا می کردند خدايا نعمت‌هاي فراواني به ما دادي. يكي از برجسته‌ترين نعمت‌ها، ماه رمضان و يكي از بهترين فضيلت‌ها روزهٴ اين ماه است كه نصيب ما كردي؛ و هيچ زماني، به عظمت زمان ماه مبارك رمضان نيست.

گذشته از آنكه شب قدر را در آن قرار دادي، اين ماه را ظرف نزول قرآن كريم قرار دادي كه چنين فيضي در اين ماه نازل شده است امام سجاد ( سلام الله‌عليه ) آخر ماه مبارك رمضان كه مي‌شد ، با سوز و گداز اين دعا را مي‌خواند و مي‌فرمود ماه رمضان در بين ما اقامت داشت و جاي حمد و ثنا بود،زيرا به همراه خود رحمت آورد و رفيق بسيار خوبي براي ما بود . ما در صحبت و همراهي با او به فضايل و نعمتهايي رسيديم .

دوستي بود كه به همراهش رحمت و مغفرت و بركت آورد. امام سجاد (عليه السلام) فرمود هيچ كسي در سراسر جهان به اندازه ما در اين ماه استفاده نكرد. در ادامه دعا فرمود: «ثمّ قدْ فارقنا عند تمام وقْته وانقطاع مدّته ووفاء عهده [ عدوه ] و نحن مُودّعوه»  اين ماه بعد از آنكه پايانش فرا رسيد ، از ما مفارقت و هجرت كرد و ما را تنها گذاشت

ما هم اكنون با ماه خدا وداع مي‌كنيم. چه وداعي؟ وداع تشريفاتي؟ نه؛ وداع با دوست عزيزي كه مفارقتش براي ما طاقت فرساست ؛ آن كس كه اهل معنا بود خيرش در اين ماه بيشتر شد و آن كس كه گرفتار گناه بود از گناهش كاسته شد . ما كسي را وداع مي‌كنيم كه رفتنش براي ما بسيار گران و سخت است و ما را غمگين مي‌كند ، ماهي كه شب و روزش رحمت بود.

خداحافظ ای ماه مهمانی خدا،خداحافظ ای رفیق من،رفیقی بودی که سود و منفعت های دنیوی و اخروی بیشماری برای من مهیا کرده بودی،آنچه عاید من شد صرفاً بستگی به همت و تلاش خودم داشت.


نوشته؛محسن سنجری"

انتهای پیام./


کد مطلب: 126643

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/note/126643/خداحافظ-رفیق

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir