کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت؛

رسالت و نقش مؤثر روابط عمومی‌ها چیست؟

20 ارديبهشت 1401 ساعت 12:11

ارتباط موثر با محیط درون و برون سازمانی از وظایف روابط عمومی‌ها بشمار میرود و هرچقدر این ارتباطات گسترده‌تر باشد، می‌تواند سبب ارتقا و پیشرفت مجموعه ادارات و سازمان ها شود


به گزارش راه آرمان؛ در شرایطی که روز گذشته یکی از بزرگترین گردهمایی های مهم در فهرج برگزار شد هیچ گونه دعوتی از رسانه رسمی و بومی این شهرستان بعمل نیامد و سبب شد پوشش آن توسط این رسانه مردمی بصورت گذرا انجام شود.
 
بی شک درب بسته برخی ادارات به روی خبرنگاران و یا مهارت نداشتن برخی از روابط عمومی ها در برقراری ارتباط صحیح با اصحاب رسانه نقطه ضعفی بزرگ در حوزه اطلاع رسانی بشمار میرود و نیازمند رسیدگی است.
 
اینکه مسئول روابط عمومی یک مجموعه نهایت کار خود را در گرفتن چند عکس ببیند و به مواردی که مدیریت آن مجموعه در سخنرانی ها به آن اشاره می کند نپردازد نیز ضعفی بزرگتر محسوب میشود.
 
در کنار این موضوع جایگاه مسئولان نیز در متن خبر بایستی حفظ شود و به گونه ای نباشد بطور مثال نماینده عالی دولت در شهرستان نامش بعد از نام چندین مسئول دیگر قید و ذکر شود.

البته در این میان هستند روابط عمومی هایی که بدون تخصص لازم و تنها از سر ناچاری به کار در این بخش سخت دستگاه ها به کار روابط عمومی گمارده شده و حتی برای نوشتن اخبار ساده دستگاه خود از رسانه های نزدیک کمک می گیرند..
 
حال با مواردی به آنها اشاره شد رسالت و نقش مؤثر روابط عمومی‌ها بهتر قابل فهم و بیان است.
 
ارتباط موثر با محیط درون و برون سازمانی از وظایف روابط عمومی‌ها بشمار میرود و هرچقدر این ارتباطات گسترده‌تر باشد، می‌تواند سبب ارتقا و پیشرفت مجموعه ادارات و سازمان ها شود.

امروزه تعامل روابط عمومی با رسانه نیازمند باز تعریف مجدد است و باید در کنار روابط عمومی های متخصص و مستقل به سمت رسانه هایی با بانک اطلاعاتی قوی از خبرنگاران شناسنامه دار حرکت کرد و با تغییرات پرشتاب در فضای مجازی آموزش آنها را نیز در دستور کار قرار داد.

بدون ترديد روابط عمومي ها و رسانه هاي جمعي به عنوان دو كانون مهم از نظام ارتباطي و اطلاع رساني نقش تعيين كننده اي در افزايش آگاهي هاي عمومي جامعه و فرهنگ سازي و تنوير افكار عمومي به عهده دارند.

از سوي ديگر با توجه به ماهيت، وظايف و مسئوليت هاي اين دو نهاد ارتباطي مي توان به اين واقعيت مسلم رسيد كه همكاري و ارتباط و همبستگي آنان برا تحقق اهداف و خواسته ها از دو سو امري ضروري و اجتناب ناپذير است.

تیم رسانه ای پایگاه خبری دارالوحدت فهرج با رسالتی که برعهده دارد خود را وظیفه پوشش برنامه ها و مراسمات سطح این شهرستان میداند اما این رسالت تا جایی ادامه دارد که به تکریم این رسانه مردمی خدشه ای وارد نشود و نگاه تبعیض آمیز به آن وجود نداشته باشد.
 
امید که با نگاه ویژه مدیران بویژه مدیران انقلابی شاهد برطرف شدن ضعف های موجود باشیم و کار رسانه ای آنطور که زیبنده و شایسته است در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/عباسزاده


کد مطلب: 126813

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/note/126813/رسالت-نقش-مؤثر-روابط-عمومی-ها-چیست

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir