تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۴
۰
plusresetminus
ماجرای مس سونگون و برنامه ریزی همه جانبه مسولین آذربایجان شرقی برای جلب سرمایه از شرکت ملی صنایع مس ایران چند سالی است که محل منازعه دو استان آذربایجان شرقی و کرمان شده است.
شرکت مس آذربایجان؛ پولشو کی میده؟؟؟
 به گزارش راه آرمان؛ماجرا از آنجا رنگ خطرناکی به خود گرفت که محمدرضا رحمانی از هیت مدیره شرکت مس به کرسی وزارت صمت رسید و بدون درنگ طرح مسکوت مانده احداث کارخانجات ذوب مس سونگون را کلید زد.
 
سعد محمدی نیز که متوجه تغییر شده بود بلافاصله بادبان های کشتی مدیریتش را با سیاست های وزیر جدید تنظیم کرد و شروع به ساخت و پرداخت آمار و ارقام مشکوک به منظور توجیه پذیری سرمایه گذاری حداقل ۳۰ هزار میلیاردی در مجتمع مس سونگون کرد.
 
 
 
بر اساس اظهارات پیدا و پنهان کار کشتگان صنعت و معدن آمار منتشر شده از ذخیره معدن مس سونگون و ذخیره اقتصادی قابل برداشت آن غیر قابل اعتماد و ساخته پرداخته تیم آذری مستقر در شرکت ملی صنایع مس ایران است .
 
 
 
کما اینکه در دور اول مدیریت اردشیر خان سعد محمدی طرح ساخت مجتمع مس چهل کوره با برآوردهای اولیه ای کلید خورد که بعدا مشخص شد که همه برآوردهای اولیه نادرست بوده و ظرفیت کارخانه فرآوری به یک دهم تقلیل پیدا کرد.
 
 
 
حال پس از روی کار آمدن دولت انقلابی آیت الله دکتر رییسی و ضعف مفرط حاکم در وزارت صمت،نمایندگان محترم تبریز به دنبال محقق ساختن آرزوی دیرینه خود و ساخت کارخانجات ذوب مس سونگون و استقلال آن تحت عنوان شرکت مس آذربایجان هستند.
 
 
 
بر همه آگاهان صنعت مس کاملا مبرهن است که در حال حاضر مجتمع مس سونگون به تنهایی امکان تامین سرمایه گذاری در ساخت کارخانجات ذوب مس مذکور را نداشته و با توجه به برآوردهای واقع بینانه در آینده هم نخواهد داشت.
 
 
 
پس کل سرمایه گذاری امروز و هزینه های نیروی انسانی و احتمالا ورشکستگی شرکت مس آذربایجان در آینده بر گرده بخش کرمانی صنعت مس استوار خواهد شد.
 
 
 
فشار همه جانبه نمایندگان محترم آذربایجان برای تامین هزینه ها و استقلال مجتمع مس آذربایجان در حالی است که هیچ صدایی در نقد و یا اطلاع رسانی به افکار عمومی از سوی مجمع نمایندگان استان کرمان بر نخواسته است. اختلافات درونی این مجمع دوپاره کار را به آنجا کشانده که هر کدام از بزرگواران دست بر کلاه خود نهاده و به گوشه ای لمیده و سکوت پیشه کرده است.
 
 
 
اگر شرکت مس آذربایجان حقیقتا شرکتی مستقل با سرمایه گذاری خارج از در آمدهای معادن مس استان کرمان بود،قاعدتا جایی برای گله و شکایت باقی نمی ماند.
 
 
 
اما اخبار واصله حکایت بر آن دارد که عزیزانی آذری می خواهند پول شرکت مس آذربایجان را از کرمان ببرند و با تأسیس شرکت مستقل به احدی هم پاسخگو نباشند.
 
 
 
در این میان سکوت تعجب آور نمایندگان استان کرمان در برابر انتقال هزاران هزار میلیارد تومان از دارایی مردمان این سرزمین جای سکوت و تامل دارد.
 
 
 
آقایان اگر نمی دانید ماجرا چیست وای بر ما مردمانی که شما را به وکالت خود بر گزیده ایم
 
و اگر می دانید و کاری نمی کنید وای بر شما و سکوتتان که اسمی جز خیانت بر آن نمی توان گذاشت.
 
 
 
سید علی حقگو

انتشار این مطلب به معنای تایید محتوا توسط پایگاه خبری راه آرمان نیست و تنها منعکس کننده نظرات نویسنده است
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcbfzb8zrhb5ap.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما