تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۶
۰
plusresetminus
نگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک افسر رشید در لشکر اسلام به ولی‌امر مسلمین و فرماندهی معظّم کل قوا ، نگاه به ولایت بود و این ولایتمداری را نقطه روشن زندگی و عاقبت بخیری می‌دانست.
عشق ورزی سردار سلیمانی به ولایت فقیه زبانزد خاص و عام بود/ شهید سلیمانی مصداق آیه « و بالوالدین احسانا» بود
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ ویژگی بارز ایمان به خدا در سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نمونه عینی انسان مؤمن به خدا بود که تمام ویژگی‌های مؤمن را می‌توان در او یافت.
 
ساده زیستی شهیدسلیمانی اولین نکته الگوپذیری وی از امام امت بود

حاج قاسم سلیمانی انسان وارسته و زاهد‌ پیشه‌ای بود که هیچ‌گاه به دنبال پست و مقام‌های دنیوی نبود و اگرچه می‌توانست با استفاده از موقعیت و جایگاه خود امکانات رفاهی فراوانی را برای خود و خانواده‌اش فراهم کند، اما ساده‌زیستی و نزدیک بودن به عامه مردم را برگزید.
 
راز محبوبیت سردار سلیمانی در اخلاص او بود
 
سردار بزرگ اسلام، به غایت ولایتمدار بود که به رهبر و مقتدایش عشق می‌ورزید. نگاه او به عنوان یک افسر رشید لشکر اسلام به ولی‌امر مسلمین و فرماندهی معظّم کل قوا، نه فقط از حیث رعایت سلسله مراتب نظامی، بلکه فراتر بود.
 
مبارزه با استکبار یکی دیگر از ویژگی‌های بارز وی بود که شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها پرچمدار و نماد مبارزه با استکبار جهانی، بلکه یک تفکر استکبارستیزی بود.
 
مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم به عنوان دو روی یک سکه از مهم‌ترین مؤلفه‌های حیات ایمانی زندگی مؤمنان است.
 
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رزمنده‌ای بود که حتی لحظه‌ای برای دفاع از مظلومان و نبرد با تکفیری‌ها و ایادی تحجر از پا ننشست.
 
وی نمونه بارزی از مسلمانی بود که در خدمت به مردم، به هیچ حزب و گروهی وابسته نبود و خود را متعلق به همه ملّت می‌دانست و هر کجا که مامور به خدمت می شد هم ، چنین وضعیتی داشت.
 
سردار سرافراز اسلام، یکی از کسانی است که تمام زندگی‌اش را وقف خدا و خدمت به مردم کرده بود، او مرد عمل بود و از همین رو که همگان نیز او را دوست داشتند و به او احترام می‌گذاشتند.
 
فرمانده‌ای بود که خود را در اتاق فرماندهی محصور نکرده بود و در میدان‌های جنگ در کنار سربازانش و به سان یک سرباز معمولی لباس می‌پوشید و می‌جنگید این ویژگی‌ سردار شهید به دوران دفاع‌ مقدس محدود نبود.
 
فرمانده ای که مرد میدان بود نه محصور به اتاق فرماندهی

در دوران مبارزه با داعش در سوریه و عراق و در دوران جنگ اسرائیل علیه لبنان و جنگ ۳۳ روزه هم به سان یک سرباز جنگید و به‌ همین دلیل هم می‌خواست روی سنگ قبرش عنوان «سرباز» و نه سردار را بنویسند.
 
یک انقلابی عملگرا و واقع‌گرا بود و اهل افراط و تفریط نبود روزی که در دوران حمله آمریکا به افغانستان، منافع کشور را در مبارزه علیه طالبان دید تردید نکرد و مردانه مبارزه کرد.
 
نقش کلیدی در شکست طالبان و پیروزی جبهه شمال ایفاء کرد و از انگ همکاری با آمریکا هم نهراسید زمانی که منافع کشور را در مقابله با داعش در سوریه و عراق دید، جان‌ بر کف در مقابل تروریست‌ها و آمریکایی‌ها ایستاد و نقش کلیدی در بیرون‌راندن داعش از عراق و سوریه ایفاء کرد.
 
قاسم سلیمانی خادم اهل بیت (ع) بود و این مقامی است که در جهان هستی، نصیب هرکسی نمی‌شود.
 
شخصیتی دین‌ورز، معنوی و اخلاق محور داشت معنویت دینی و ارتباط معنوی با خداوند و اهمیّت دادن به فرامین الهی یکی از رموز مهم و موفقیّت وی  در زندگی بود.
 
یک نظامی تمام‌عیار بود و تصمیم داشت که تا آخر عمرش هم سرباز باقی بماند
 
همیشه بسیار ساده و به دور از هرگونه تجملاتی زندگی می‌کرد: با اندک نگاهی به زندگی ظاهری وی می توان پی برد که در قید دنیا نبود به طور مثال «وسایل منزلشان مربوط به ۲۰ سال قبل بود و افرادی که به منزل شهید حاج قاسم آمده‌اند، این صحبت را تأیید کرده اند.
 
اهل تعمیر به جای تعویض بود، حتی مبل‌های منزل در دو مرحله تعمیر شده‌اند چرا که ایشان هرگز حاضر به تغییر وضعیت و سبک زندگی در سطح معمولی و رو به بالا نبود، با حقوق سپاه زندگی خود را اداره می کرد و هرگز هیچ درآمدی خارج از حقوق سپاه نداشت و خانواده وی نیز همین  شرایط را  پذیرفته و قانع بودند.
 
طبق سخنان برادر سردار شهید سلیمانی؛ شهید معزز سعی می‌کرد در هر فرصتی که پیش می‌آمد بچه‌ها را دور هم جمع کند و چند ساعت فراغت را با بچه‌ها سپری کند و معمولاً جمعه‌ها اگر منزل بود، همه ی اقوام نزدیک که در تهران ساکن هستند در منزل ایشان جمع می‌شدند تا ناهار را با هم صرف کنند.

 مصداق آیه «و بالوالدین احسانا» بود
همیشه در اولین فرصتی که به دست می‌آورد به پدر و مادر سر می‌زد و احترام خاصی برای آنها قائل بود و معتقد بود یکی از دلائل اینکه خداوند روزی‌اش را خدمت به اسلام و مسلمین و مظلومان جهان قرار داده دعای پدر و مادر، لقمه حلال و دینداری آنها بوده است.
 
انتهای پیام/ امیری
https://armanekerman.ir/vdce7f8zzjh8wpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما