تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۴
۰
plusresetminus
کرمان استانی سیاسی و شاید سیاست زده است که همواره در دوره های مختلف انتصابات در سطوح مختلف را دچار سختی هایی کرده است.
آیا بازی های سیاسی مانع تکمیل پازل مدیران دولت شده است
به گزارش "راه آرمان"بی شک آنچه که استان کرمان را از سایر استانهای کشور متمایز کرده است، تنها تنوع محصولات گرمسیری و سردسیری، خشکبار و قالی و محصولات کشاورزی منحصر به فرد باغی و زراعی و یا گستردگی انواع معادن نظیر مس، تیتانیوم، فتوکروم، زغال سنگ و یا وسعت آن نیست.
 
بلکه در کنار همه ی اینها، وجود دولت مردان و سیاسیون بزرگی نظیر آقایان، مرحوم هاشمی رفسنجانی، حجتی کرمانی، ثمره هاشمی، مصطفی پورمحمدی، حسینی، مرعشی، باهنر اسحاق جهانگیری، مجید انصاری، مرتضی بانک و... از هر دو جریان سرشناس سیاسی کشور بوده است که از بدو شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه ی دولتها، استان کرمان نقش تعیین کننده ای در تشکیل هیئت دولتها داشته است.
 
 به طوری که در همه ی دولتها از مجموعه ی هیئت وزیران و یا هیئت دولت، چندین نفر از سیاسیون استان کرمان با‌ عضویت خود در آن مجموعه، نقش موثری داشته اند، که حتی بعضی از آنها نطیر مرحوم شهید باهنر و مرحوم هاشمی رفسنجانی خود مامور تشکیل هیئت دولت بوده اند.
 
 
این پروسه همچنان ادامه دارد تا این که دولت مردمی ایران قوی به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی روی کار آمد و باز استان کرمان در سطوح معاون رئیس جمهور نمایندگانی دارد.
 
 وجود مهره های اثر گذار سیاسی در هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا این موقعیت را به استان کرمان داده است تا بتواند نقش کلیدی را در همراهی و همسویی با دولتها ایفا کند، که از این بابت جای خوشحالی دارد.
 
 
 اما با روی کار آمدن دولت مردمی ایران قوی و یک دست شدن قوا به لحاظ تفکر سیاسی، به نظر می رسد، تنازعات و تقابلاتی در تکمیل پازل مدیران اجرایی همسو با دولت در بین سیاسیون استان کرمان شکل گرفت! که به عنوان مثال می توان گفت: علی رغم وجود نیروهای قوی و مثمر ثمر و مفید برای همراهی با دولت جدید، از مجموع تمام استانهای کشور، تنها استان کرمان بود که برای انتخاب بالاترین منصب اجرایی استان به توافق نسبی هم نرسیدند و با گذشت بیش از ۸ ماه همچنان این جایگاه در اختیار جناب آقای دکتر علی زینی وند استاندار منصوب شده ی دولت تدبیر و امید قرار داشت.
 
 
تا این که سرانجام بعد از سپری شدن حدود ۸ ماه از عمر دولت مردمی ایران قوی، از بین نیرو ها و گزینه های مطرح، یکی از فرزندان انقلابی و جانباز و ایثارگر این استان به نام جناب آقای دکتر فداکار سکان بالاترین منصب اجرایی استان کرمان را برعهده گرفت و استاندار کرمان شد.
 
 
دکتر فداکار را از زمان دانشجویی در رفسنجان که سعادت تلمذی ایشان را در درس مبانی جامعه شناسی تالیف بوروس کوئن داشتم به نام استاد فداکار می شناسم.
 
 
 مردی منظم، جدی، با برنامه و علمی که در طول ترم هرگز ایشان را عصبانی ندیدم
اما پس از قرار گرفتن در جایگاه اجرایی در استان، نمی دانم چه عاملی باعث شده است که این شهرستان کهنوج به عنوان مرکز ثقل سیاسی چهار شهرستان جنوبی دیگر که روزی بخشهایی از این شهرستان بوده اند، را همچنان معطل نگه بدارد و نه حکم بر ابقای فرماندار فعلی داده می شود و نه فرمانداری جدید بر می گزیند.
 
ما آنچه مسلم است دکتر فداکار از جمله انسانهای جدی و با برنامه و علمی است که سوابق اجرایی را تا سطوح معاون وزیر را هم گذرانده است.
 
 لیکن به نظر می رسد چیزی که باعث این تعلل شده و همان راهی را می رود که خود استان کرمان برای تعیین تکلیف استاندار رفت، همین بازی های سیاسی است که مانع تکمیل و تصمیم بر ابقا و یا انتصاب فرماندار جدید شده است که انتظار داریم پیش از رسیدن به مرز ۸ ماه از تصدی جناب آقای دکتر فداکار شهرستان کهنوج هم همانند سایر شهرستانها تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/خدامراد میر آبادی

انتشار این یادداشت به معنی تایید محتوای آن توسط پایگاه خبری راه آرمان نیست
https://armanekerman.ir/vdceef8zejh8woi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما