تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۷
۰
plusresetminus
امروز زمان تطهیر در اکسیر رحمت الهی است، تا زخم‌های کهنه روح و جانمان به التیام و شفا پیوند، بخورد، عرفه روز خودسازی و دستیابی به کمالات معنوی، اخلاقی، خودشناسی و خداشناسی است و خداوند در این روز عنایت خود را شامل همه بندگان می‌کند، دلها راهی آسمان می شوند و چشم‌ها تشنه بارش رحمت الهی اند.
عرفه، ایوان هزار نقش خداشناسی و زمان ناب خوشه‌‏چينى بندگان از درخت کرامت الهى است
به گزارش "راه آرمان"از رودبارجنوب؛ روز نهم ماه ذی الحجه روز عرفه است، روزى که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و شیطان در این روز خوار، حقیرتر و خشمناکترخواهد بود.

بار دیگر روز عرفه فرا رسید و نسیم رحمت الهی وزیدن گرفت تا دریای عفو و بخشش پروردگار، بندگان را غرق در آمرزش کند.

روز عرفه از روزهای بسیار مهم برای مسلمانان است که در میان مردم به نام روز نیایش نیز شهرت پیدا کرده است. مومنان سعی می کنند از این روز به عنوان فرصتی عالی برای شستن جان خود در چشمه سار توبه و پاک شدن از گناهان و آلودگی ها نهایت بهره را ببرند.

در این روز حجاج به ایستگاه استجابت دعا در عرفات می‌رسند و عرفه آسمانی به پهنای جهان می‌شود تا هیچ بنده‌ای از بارش رحمت و مغفرت الهی بی‌نصیب نماند؛ فرقی نمی‌کند فاصله‌ات تا «عرفات» چند فرسنگ باشد همین که زیر چتر آسمان عطوفتش ایستاده باشی؛ یعنی رسیده‌ای!

در این روز دل در جوشش ناب عرفه وضو می‌گیرد و در صحرای تفت دیده عرفات جاری می‌شود، آن جا که ایوان هزار نقش خداشناسی است.
 
ساعات تب‌دار خلوتی عاشقانه با معبود است برای اعترافی بی‌ریا و بخششی بی‌انتها...چرا که امروز زمان ناب خوشه‌‏چينى بندگان از درخت کرامت معرفت الهى است مادامی که دلها راهی آسمان می شوند و چشم‌ها تشنه بارش رحمت الهی اند.

عرفه در حقیقت روز بازگشت عارفانه ، از ظلمات گمراهی  به سمت شاه‏راه هدايت، نور مطلق و معبود است.

امام صادق علیه السلام فرمودند: «هر چه می‌خواهی برای خود دعا بخوان و "در دعا کردن"بکوش که آن روز "روز عرفه"روز دعا و درخواست است»

امروز زمان تطهیر در اکسیر رحمت الهی است، تا زخم‌های کهنه روح و جانمان به التیام و شفا پیوند بخورد،عرفه روز خودسازی و دستیابی به کمالات معنوی، اخلاقی، خودشناسی و خداشناسی است و خداوند در این روز عنایت خود را شامل همه بندگان می‌کند.

 چه بشارتی بالاتر از بخشش و چه امینی بالاتر از پیامبر اکرم(ص) برای برات رهایی از گناه و سیراب شدن از حلاوت بخشش بندگان؟مادامی که فرمودند:«خداوند در غروب عرفه نزد فرشتگانش به اهل عرفه می ‏بالد و می‌‏گوید: "بندگانم را بنگرید! ژولیده و غبار آلود، نزد من آمده‌‏اند"»

روز عرفه، برای تقویت معرفت الهی و رابطه عمیق‌تر با حضرت حق و شناخت صفات جمال و جلال پروردگار، بسیار مناسب و مغتنم است.

هر کس به درک و شناخت درستی از روز عرفه دست یافت، قطعا خداوند به او نگاه ویژه خواهد کرد و از کرم خداوند متعال به دور است که فقط به افرادی که در صحرای عرفه هستند نگاه رحمت آمیز داشته باشد.

خدایا حالا که سفره رحمت و مغفرت بر بندگانت پهن کرده ای، با بخششی از جنس کرامت الهی‌ات، منت بر ما بگذار و خط عفو بر گناهان ما بکش تا لذت مناجات با تو حلاوت روزگارمان شود.

انتهای پیام/پور حیدر https://armanekerman.ir/vdcaaan6y49nuw1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما